Flyttstress, men ingen panik

Detta blir då mitt första inlägg i en blogg, på länge. Efter diverse påtryckningar under en längre period, så gav jag till slut med mig. Här är resultatet. Jag är då Emma, en tokgalen ålänning som flyttar till Norrland. Yep, that's right. Får se vad det blir av alltihop, meningen är väl att jag ska studera lite turism.
Anyway, min lägenhet ser ut som ett slagfält. Det är inte kul att behöva packa ihop sitt liv i lådor, har trots allt bott här 8 månader nu, och har alltid känt det som 'hemma', på riktigt. Har varit lite bedrövad över bristen på flytthjälp, men nu har allting ordnat sig, i sista minuten, vilket är väldigt vanligt när det gäller mig. Har fått flyttsällskap (av en väldigt underbar vän) och min mor ska betala hyrbil. Helt perfekt! På lördag morgon bär det av.. Sedan får vi se om jag blir kvar där :) Risken finns att jag tröttnar och vill flytta tillbaka hem. Men inte än! Jag ska ge skolan (och Ö-vik) tre månader, innan jag beslutar mig för om det är bra eller dåligt. Jag har nämligen en förmåga att ge upp lite för lätt. Därför har jag gett mig själv 3 månader, för att verkligen känna efter om det är något för mig. Jag kan ju inte städa på Rosa resten av mitt liv, även om det var det bästa jobb jag haft. Okej, jobbet var väl inte så jäkla kul i sig, men mina arbetskamrater var några av de härligaste människor jag träffat. Vi har nog aldrig haft så roligt som när vi lekte praktikanter nere i maskinrummet, med blåa overaller och hela kittet.. Jag kommer sakna våra pojkar. Och Katarina förstås. Min flumgumma :)

Nej, detta får räcka nu. Dags att åka hem till röran igen, och försöka börja packa ihop allt porslin. Har löjligt mycket koppar och fat som inte kan följa med upp, så de kommer att få bo i källarförrådet. Förutsatt att jag inte tappar lådorna i trappan påväg ner..

Anyway, jag uppdaterar när jag orkar, och hinner. Over and out.

Kommentarer
Postat av: Anna WK

Kul med Emma-blogg igen :) Klarar du ett år i Lynnwood, klarar du tiden i Ö-vik.

Kramar

2008-08-28 @ 14:13:04
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0