Uppdatering

Är nu tillbaka efter min lilla promenad. Sitter återigen i min underbara fåtölj med godis, hallonsoda och min bästa vän, kanal 5 :) Borde förstås börja laga mat så småningom, men jag hinner nog det också. Måste ju faktiskt packa upp kastrullerna då, och det orkar jag inte just nu.
Skolan ligger precis bredvid vattnet, i något slags industriområde. Tog ungefär 20 minuter att gå dit, så det är en bit bort, men man kan följa strandpromenaden hela vägen och det är så fint! Måste ta med kameran imorgon, det är verkligen jättefint här. Hoppas verkligen, verkligen att jag trivs i skolan, skulle absolut inte vilja flytta härifrån direkt igen. Och igår hittade vi faktiskt en biograf, inte så långt från dörren, så tji fick den (vem det nu var) som skrattade och sa att det knappast finns någon bio i lilla Ö-vik! Haha. I huset bredvid mitt finns även en filmuthyrning, så jag har möjlighet att titta på fler filmer än någonsin, och de har lösgodis också :D Nå nog om det.
Ska slappa lite till innan det är dags att packa upp lite igen och käka. Ska försöka komma i säng någorlunda tidigt ikväll, har trots allt varit uppe sen 11 (det är inte tidigt, men jag har kunnat sova till 14 alla dagar senaste veckan) så det kanske funkar. Eller så får jag massa fjärilar i magen pga skolstarten imorgon, så jag inte får någon sömn iallafall. Men jag tvivlar. Har massor att försöka hinna med efter skolan, måste skaffa svenskt personnummer, telefonnummer, öppna bankkonto osv. Och självklart sätta igång att få någon ordning i lägenheten, så jag börjar känna mig hemma. Måste ju se lite vad jag har för grannar också, det har kommit och farit flyttbilar hela dagen, så jag antar att huset börjar bli fullt nu. Känns trevligt, att veta att det finns många i min ålder så nära. Även om de flesta verkar vara par.
Men nu orkar jag inte skriva mer. Känner mig helt färdig, hela kroppen värker. Känns som om jag styrketränat 3 timmar i sträck, sovit snett och sedan vaknat. Till och med huvudet är tungt idag. Lär väl ta någon vecka innan kroppen vant sig vid att stiga upp tidigt, gå i skola och framförallt vänja sig vid det lite annorlunda klimatet och att det är fel tid. Har ju en timme för lite varje morgon. Men ja, det är nog en vanesak.

Nu ska jag slänga mig på sängen en stund. Har ju gratis internet, så jag kommer förmodligen ha igång datorn största delen av dagarna i vilket fall. Så vi hörs nog snart igen :)


Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Lycka till imorgon!

2008-08-31 @ 21:38:06
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0