Home sweet home.. Eller?

Ja, om någon nu inte fattat det, så är jag alltså på Åland. Den lilla ön där jag är född och uppväxt. Hade höga förväntningar på att komma tillbaka, men det föll platt ganska snabbt. Det är nog bara att inse, detta är inte mitt hem mera. 'Home is where my heart is'. Och just nu är mitt hjärta i Övik.. Jag är en gäst här, inkvarterad i mina föräldrars hus. Jag har ingen bil, ingen lägenhet, ingenting. Men kanske, kanske jag har hittat en anledning att komma tillbaka hit..

Nå lite uppdatering behövs väl. Ifall det intresserar någon!
Julfesten var väl det sista, den var jättekul! Nästan hela klassen var med, de flesta var fulla och glada, och vi hade massor med god julmat :) Helt underbart!! Sen när vi skulle på krog tröttnade jag ganska fort, men man kan inte ha kul jämt :) Huvudsaken är att julfesten vad skitkul, och jag är nöjd.
Sista dagarna i skolan var det projekt som gällde, vi fick mycket gjort. Jag fick mina grejer bokade, så jag var väldigt nöjd. Sedan blev det då dags att säga hej då till alla, kändes superkonstigt, man är så van att ha dessa människor omkring sig hela tiden. Och på torsdagsmorgonen tog jag mina väskor och traskade iväg till bussen, för att återigen påbörja den dagslånga resan ner till Åland.

Nu har jag då varit här i över en vecka. De första fyra dagarna sov jag mest, hade ingen ork till något, när jag äntligen kunde slappna av från skolarbete osv. Skönt! Efter det har jag också sovit massor, men jag har åtminstone stigit upp vid 1tiden varje dag :p

Julen är över, och lika glad är jag för det. Det var en mysig jul, julafton spenderades med familjen, massa god mat och fina julklappar. Fick massa bra grejer, tur att man får bil med hem, annars skulle jag inte få med hälften :) Det var riktigt härligt med andra ord! Juldagen ville jag till arken, eftersom det är första året jag slipper in dit på juldagen, förra året var jag ju sjukskriven.. Men, då har ingen tid, ork, eller lust att fara ut. Så, jag gjorde något jag aldrig hade gjort för ett år sedan, jag drog på mig min klänning (inköpt för juldagen speciellt) och sminkade mig, sedan fick brorsan köra mig till arken. Jag for dit själv! Och hade riktigt, riktigt roligt! Träffade D nästan direkt, sedan rullade det på, hade folk att prata med vart jag än vände mig, vi groggade och shottade lite och vid kvart över 2 tyckte jag att det räckte, så jag hämtade jackan i garderoben och tänkte traska hemåt. Eller ja, iallafall till bibban för att beställa taxi :p Var riktigt nöjd när jag kom ut, jag var bitter och inåtvänd när jag for hemifrån, och kom ut två timmar före stängning, väldigt nöjd.

Jag hann inte långt, faktiskt bara runt hörnet och tända en cigg, så såg jag K. Pinsamt, först. Visste inte riktigt vad jag skulle göra.. Men efter mycket om och men började vi prata. Och jag försökte allt för att hålla tårarna tillbaka. Mest för att jag var glad. Gladare än jag varit på mycket länge! När vi sa hej då, och han gick, var hela min värld upp och ner. Och det kommer den nog att vara ett tag. Men, det betydde mycket, alltihop, vad som än händer. Jag fick känna något jag inte känt på länge, något jag trodde att jag inte kunde känna längre. Och det var värt det, även om allt kanske faller ihop redan när jag åker hem igen. Så, det var det.

Nu sitter jag här i shorts, linne och mjukistofflor, och njuter av att vara ledig! Eller ja, håller på skriver lite på projekthelvetet, men det funkar iallafall. Funderar på att gå ner och duscha innan middagen, så man åtminstone har gjort det, ifall det blir något kul sen senare ikväll. Borde väl passa på när man åker hem om en vecka igen! Ja, det får nog bli så. Nu har jag iallafall uppdaterat lite.

God fortsättning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0