Let it snow let it snow let it snow

Så har det då återigen gått nästan en vecka. Har bara varit i skolan halva dagar, oftast för att vi haft eget projektarbete och därför har jag inte sett någon anledning till att sitta där och glo, när jag kunnat ta sovmorgon och jobbat med det på kvällarna istället. Idag tog jag sovmorgon för att jag mådde fruktansvärt illa hela natten och morgonen, tvingade mig till skolan efter lunch eftersom jag skulle hålla två föredrag på engelskan, men det slutade med att allt tog så lång tid att några får göra det imorn. Så jag höll inte mina idag iallafall, gör det hellre imorgon, då jag kanske slipper stå och kallsvettas och kämpa för att alla stå på benen..
Efter skolan drog jag och Andrea en sväng på stan, målet var att inhandla de sista julklapparna. Men först var det en sväng via Zid's för återkontroll av tatueringen, och Pulver sa att den såg riktigt bra ut :) Dvs jag har skött mig och smort in den med bepanthen 150 gånger per dag.. Nu får det bli vanlig hudlotion i fortsättningen, det kladdar inte av sig på allt iallafall. Ska in en sväng igen efter nyår, då ska han fixa till två linjer som inte hade synts så bra då när den var ny och jag bara blödde. Passade på att ta upp mitt nästa projekt, och ja, det blir att fixa det samtidigt ;) Fast alltså ja, jag får kanske tid först i februari eller så, men han skulle iallafall börja skissa redan. This is such a drug for me.
Anyway, fick sedan alla julklappar inhandlade, känner mig nöjd! Ska snart paketera in de sista :) Köpte även en ny laddning med 5 böcker av isfolket-serien, så jag har lite att läsa igen. När jag kom hem slappade jag en stund, men somnade. Nu har jag diskat, lagat matlådor att frysa in och bakat kakor som jag ska ta med till skolan imorgon, vi ska nämligen fika på engelskan eftersom det är sista gången.. Har dock inte smakat på kakorna, så jag hoppas de går att äta.

Imorgon är det fredag ja. Hade tänkt festa till det lite, men jag funderar på att ta hemmakväll. Var meningen att jag skulle baka lussebullar ikväll, men självklart hade de slut på saffran på hemköp, och jag orkade inte gå upp till ica. Så, planen är att göra det imorgon, vill även laga kola, har aldrig försökt mig på det förut. Så, när jag grisat i köket igen så kommer jag behöva dammsuga osv, och då kan jag lika gärna ägna kvällen åt sånt.
På lördag har vi klassjulfest, så då kommer det bli partaj så det räcker och blir över. Jag och Cissi ska laga julskinka, så får väl se om det blir imorgon eller på lördag förmiddag, eftersom vi ska träffas på 12an redan 13.30 på lördag. Klockan 14 är det tydligen Luciatåg, så meningen är att vi bara ska samla ihop maten, ställa in allt i kylarna, sedan gå och se Lucia och efter det gå tillbaka och äta julbord :) Och efter det lär man väl förmodligen bli kvar där gissar jag. På kvällen lutar det nog åt Liquid. Kommer bli en lååång lördag :p Men det är det värt, sedan kommer det ju dröja till januari innan det blir någe festande med klassen igen! Blir säkert jättekul.

Det har fortfarande snöat och snöat. Vädret är så konstigt, ena dagen är det -4 grader, andra dagen är det plötsligt -11. Helt galet kallt emellanåt alltså! Och ändå kommer det att bli värre. Och när vi ska på resan upp till Jukkasjärvi osv, så kan det vara upp till -40 grader! Jag kommer dö. Blir nog att fara på mellandagsrea och köpa utebyxor och så. Annars kommer jag inte att överleva.

Nåja. Har inte så mycket nytt att berätta. Har bränt så satans med pengar att det svider på kontot. Nej så illa är det väl inte.. Vi var och handlade igår, Lina, Andrea, jag och Haley förstås. Det blev först en sväng till öb, och sen willys. Kom hem med matvaror och sånt för nästan 800kr!! Galet! MEN, nu har jag frysen helt fullproppad, och skafferiet är också något välfyllt. Detta innebär att jag inte kommer behöva handla mat på ett bra tag, och framförallt känns det bra att veta att frysen kommer vara full när jag kommer hem igen efter nyår. Härligt.

Nej nu ska jag rota fram en burk att lägga kakorna i, slå in julklapaprna och sedan krypa ner under täcket och se på Jordan. Imorgon är en ny dag, och jag har en hel del att göra!
Natti natt

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Jag har ett jättegott och enkelt recept på chokladkola om du är sugen.

9 timmar kvar!

2008-12-12 @ 08:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0