Give me some control, damnit.

Jag gillar att ha kontroll över vad jag gör. När jag inte har det, blir jag sur, grinig och tappar lusten att göra det mest. Just nu är jag i en sån liten svacka, men tack vare lite hjälp från Elin och Andrea borde jag lösa det ganska snart.

Helgen gick förbi så otroligt fort att jag knappt hann med. Katarina var ju här, riktigt trevligt! Men eftersom helgen redan var så planerad, kändes det lite mer stressigt än jag hade tänkt, så lördagen spenderade vi med att se på tv och film halva natten. Men det var najs det också! Får göra om det någon gång, fast då får det bli en helg då det inte är massa inplanerat redan, blir så tråkigt när man inte har tid/ork att hitta på något eget.
Fredagen med själva halloween-kalasandet var skitkul. Helt suveränt! Mycket tack vare klassen förstås, de flesta var ju med :) Det vart förfest på 12an, sedan kåren och slutligen hamnade vi på Harry's några stycken. Och jag gjorde vad jag alltid gör på fyllan, klantade mig och föll i en trappa. Denna gång slutade det inte med en bula i huvudet dock, istället hade jag lyckats ramla på vristen, så jag är alldeles blåslagen och uppsvälld ännu. Najs. Men det var en superkväll, vi avslutade den på Max med lite nattmat, jag Katarina och Frida.

Idag är det tisdag. Jag har sovit nästan ett dygn, ändå är jag helt slut. Är så trött trött trött. Har lite tappat gnistan, även om det inte är så illa som det låter. Jag är bara trött. I kroppen, i hjärnan och på mig själv. Behöver förändra nånting, vet bara inte riktigt vad.. Måste iallafall skärpa mig, med skolan och allt. Nästa vecka har vi så mycket arbeten och saker som ska redovisas att jag blir trött i hjärnan bara att tänka på det. Och på tisdag är det spanskaprov, jeei.. Men, med lite hjälp från mina vänner så kommer det nog gå bra!

På torsdag har vi utflyktsdag igen, man ska ha varma kläder och vi ska typ gå i någon skog igen.. Alltså sånt som jag VERKLIGEN inte tycker om. Men, det är bara att bita ihop och köra på. Man ska ha med egen mat, så jag tänkte laga en pastasallad som kan ätas kall, blir nog lättast så. Tänker inte betala 65kr för soppa iallfall, det är ett som är säkert..

Fredag har jag tagit ledigt. Eftersom det blir dags att åka till Åland på begravning, och den är på lördag. Alltså blir det som förut, att åka 7.40 på morgonen härifrån, och komma till Mariehamn med sista Rosa 22.00. Rolig dag med andra ord.. Det positiva är att jag kan använda all tid på bussar och tåg till att läsa på spanskaprovet och skriva på uppgifter. Så det är bra, annars blir det lätt att jag sover lite till och från, vilket alltid slutar med att man är 100 gånger tröttare sen än man skulle varit annars. Åker hem igen på söndag, så då får jag ytteligare tid att plugga, om inte någon råkar ha en bil att låna så jag kan köra hem. Skulle vara skönt att slippa komma hem mitt i natten igen, och sen försöka vara pigg och redovisa arbete på måndag morgon.. Oh well.

Imorgon ska jag ta tag i mitt liv. Igen. Jag ska verkligen försöka hänga med i skolan, maila Anders och fråga om jag behöver göra någe kompletteringsarbete eftersom jag missade lite av hans lektoner, och försöka få lite texter klara till grupparbetet. Efter skolan är det handla som gäller, behöver fylla på kylen lite, som det ser ut nu är det bara spritflaskor som Katarina lämnade, smör och ost i den. Behöver även inhandla en termos, funderar starkt på att ta med lite varm o'boy på torsdag, som man kan dricka i bussen på vägen hem, så kanske jag kan överarbeta mitt sura humör över att ha varit ute hela dagen. Fast egentligen vet vi inte riktigt hur mycket vi kommer vara ute, så kanske jag överlever ändå.. Men, jag ska nog köpa en termos iallafall. Dvs om jag vågar gå in på Åhlens, de har så otroligt mycket julpynt och grejer där nu, att man blir alldeles matt. Har lovat mig själv att vänta med pyntet till lilla jul iallafall. Lär ändå inte ha råd med något före, eftersom jag inte tycks få med mig mina låda med julsaker denna gång jag besöker Åland heller. Trist.

Jag ska även städa. Ja, jag måste verkligen göra det ordentligt nu! Storstäda badrummet, skura spisen och kakelplattorna, och dammsuga. Och framförallt föra ut papplådor som har stått här inne alldeles för länge. Måste börja få bort all skit från golvet, så kanske lägenheten ser lite rymligare ut! Ska bli spännande. Måste få städat innan jag åker på fredag morgon, ifall jag mot all förmodan råkar få någon med tillbaka på söndag. Anyway, är det nog dags att plocka fram den nya dammsugaren ur sin låda. Har inte ens öppnat den..

Nåja, nu ska jag ta lite dajmglass och se vidare på house. Sedan väntar Brothers&Sisters, måste skriva lite på srf-grejen också. Hur tråkigt det än må vara.. Efter det blir det att sova, igen. Andrea kommer släpa mig till skolan om jag inte är uppe och vaken i tid när hon kommer via. Thank you! Det är precis vad jag behöver.

Nåja, nu har det blivit lite nojs igen, skriver mer en annan dag.

Och ja, Vila I Frid, Judith. Du kommer förbli saknad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0