Lilla Jul!

Yeah, idag är det lilla jul :D Har längtat efter denna helg, eftersom jag äntligen får börja julpynta! Det hör ju till att man börjar pynta först vid lilla jul. Trist att man missade marknaden på Jan Karlsgården, men det är lite svårt att ta sig dit bara över en helg :) Jag är glad iallafall, för jag fick faktiskt fira lite, trots att ingen här varken vet eller förstår vad lilla jul är. Men, det blev riktigt mysigt, det som började med mitt gnäll över att inte få fira, till Linas (den yngres) idé om att se på tomten är far till alla barnen och slutligen blev det lite knytkalasmysaktigt filmtittande och pratande hos Lina. Vi var några stycken, som alla bidrog med lite mums, jag hade ju bakat pepparkakor som jag tog med, Ida hade gjort lussebullar och resten hade med diverse godis och sånt. Lina stod för julmust och Tomten är far till alla barnen. Blev mycket skratt, massa ätande av diverse onyttigheter och bara allmänt mys. Så, tack tjejer, jag är så glad att jag fick fira lite, trots att det inte blev som 'vanligt'! Var en härlig Lilla Jul i vilket fall :)

I tisdags tatuerade jag ju då mig äntligen. Stod ut i 3 timmar, var hårt måste jag säga! Blev några pauser då jag fick strutta omkring och bara snacka skit med grabbarna, kom inte ihåg att jag hade så låg smärttröskel. Jeez. Mot slutet när ryggen var så irriterad att jag trodde jag skulle dö, tyckte han att vi skulle ut på en 5minuters cigg, så jag skulle slappna av lite igen. Alla grabbarna var supertrevliga, så det var riktigt najs. Ska på återkontroll om en vecka, blödde så mycket så han vill se hur det läkt, och kolla om nånting behöver fyllas i lite, eftersom det ju är lite svårt att se små missar när offret blöder som en gris, haha. Känner redan att jag skulle vilja boka ny tid då, till efter jul, för att fortsätta med nästa grej. Det är det värsta, nu när jag har fått denna på plats, har jag äntligen kommit på hur jag skulle vilja bygga ihop min rygg i framtiden, och har därför mängder med ideér om vad jag kan göra härnäst. Utöver de andra 4 tatueringsprojekt jag redan har klara i huvudet.. Men men. Jag ska FÖRSÖKA hålla mig i skinnet ett tag nu. Men det lär inte dröja 1½ år tills nästa tatuering, det är ett som är säkert!

Onsdagen var det skola, lååång dag, fast vi slutade lite tidigare. Blir lite tröttsamt när man har ett och samma ämne en hel dag, jag orkar bara koncentrera mig på en grej max 3 timmar, sedan tryter det och jag slutar lyssna. Men jag försöker iallafall skärpa mig. Efter att jag petat i mig något matliknande på eftermiddagen, lagade jag pepparkaksdeg. Tar en bra stund, så jag hann tröttna lite på det också. Sov skitdåligt denna natt, även natten innan, eftersom jag fortfarande hade ryggen inplastad och det är jäkligt obekvämt att sova med massa tejp på ryggen. Plus att jag ALDRIG sover på vänster sida, men nu var tvungen för att inte råka riva bort plasten under natten.. Jobbigt. Men det gick.

Torsdagen var också lång, men denna gång eftersom vi alla var nervösa över vilka projektgrupper vi skulle hamna i, och vilka arbeten vi skulle få. Jag hamnade i grupp med Cina och Anna T, och vi ska fixa resan upp till Gällivare, Jokkmokk och Jukkasjärvi med klassen och tvåorna!! HJÄLP. Var bara två av nio arbeten som är 'på riktigt', och en av dem råkade jag självklart hamna på. Nej nej, jag känner ingen press på mig.. Hujj. Men det blir var det blir. Blev kvar i skolan och pratade ihop oss till efter 16, så jag hann knappt hem och varva ner liiiite innan Andrea kom ner för att hjälpa mig baka pepparkakor. Det höll vi på med flera timmar, så till slut ramlade jag nästan i säng efter att ha plockat undan allting efter pepparkaksstöket. Men goda blev dom, och det är huvudsaken! Tog bort plasten från tatueringen under kvällen, var underbart att kunna röra sig lite normalare. Men, sov fortfarande på vänster sida.

Igår var det fredag. Gick till skolan lagom till lunch, och mötte upp Andrea vid Mata Mig (restaurangen bredvid skolan) för lite käk. På fredagar har de nämligen Sushi, och vi hade pratat kvällen innan om hur gott det skulle vara. Anslöt oss till samma bord som Sara och Kalle, och intog riskubbarna under diskussioner om mestadels Tjernobyl och kärnkraftverk. Fråga mig inte hur sjutton vi kom in på det.. Konstaterade efteråt att det nog var det allvarligaste samtalsämne vi någonsin haft vid lunchen :p Efter det var det dags för projektarbete, och det tog mycket på krafterna. Började fundera över hur jag ska fixa detta.. Vi är tre i gruppen, ja, men jag vet inte om jag klarar det som förväntas av MIG. Nåja. Vid 16 avslutade vi dagen, och jag åkte hem med Lina dä, på vägen hämtade vi upp Haley. Jag underhöll busungen så Lina fick diska lite och så, men pluttan var väldigt mammig just då så jag vet inte hur mycket det hjälpte. Men lite hoppas jag iallafall :) Blev bjuden på middag, kyckling med ris, var supergott! Hon lagade den med massa kryddor, honung och soya, måste testa laga det själv någon gång, var så jättegott! Busade lite mer med trollungen och pratade massor med Lina förstås. Började traska hemåt lite före 20.30, och var hemma cirka 20 minuter senare.
Hoppade snabbt in i duschen, drog på rena kläder, linser och lite smink, och trallade upp till 12an på förfest. Möttes av Andrea i dörren, som släppte in mig, och sedan blev det kalas. Hann väl vara där en timme max, innan vi drog vidare upp till kåren. Det var riktigt kul, även om det kvällen till ära stod shottar på schemat, och man förmodligen hade kunnat ta det lite lugnare. Lallade hem vid 2, lagom rund under fötterna, och slocknade efter att jag ätit två mackor och druckit ett glas o'boy.

Vaknade något bakis idag, så jag sov vidare och vaknade nästa gång runt klockan 14. Har legat och segat under täcket hela dagen, tills jag då insåg att jag behövde skynda mig att duscha för att hinna till Lina dy till klockan 18. Nu är klockan halv 1, och jag funderar på att glida ner under täcket igen, och se på film ett tag. Imorgon ska jag med Lina dy på stan lite och kika, det är skyltsöndag här (vilket jag tycker är lika konstigt som svenskarna tycker lilla jul är) så allting är öppet till klockan 17. Har egentligen inte råd att köpa särskilt mycket innan skatteåterbäringen, vilket borde komma i veckan, men jag tänkte leta nyårsklänning och isåfall hänga undan den tills jag får pengar. Alltså jag har pengar, men jag vill hinna få mer innan jag använder dom, eftersom jag ändå kommer få så pass mycket tillbaka på skatten i år..
Ska även pynta lägenheten imorgon. Och laga lite julkort! Har inte blivit av tidigare, men nu ska det köpas lim och grejas på riktigt. Men först ska jag som sagt på stan, sedan diska och reda upp lite så det blir julfint. Det snöar fortfarande, vilket det har gjort i en vecka nu, lite till och från. Snöar ganska stillsamt, sådär så det är riktigt fint, även om det inte blir så jättevitt ute av det. Härliga vinter!

Nej nu har jag plågat er tillräckligt. Ska gegga in ryggen en sista gång innan natten, sedan laga ett glas o'boy och krypa ner. Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0