Mera snö i min lilla stad!

Helgen har varit supernajs. Mestadels för att det fortfarande hållit sig en bra bit under noll-strecket, och därför hållit kvar snön, men även för att jag har umgåtts med mysiga människor.
I fredags blev vi klara med vår uppgift rätt tidigt, tror jag var hemma redan vid 14. Slappade resten av dagen, var bara ut en sväng och handlade lite bröd och mjölk. På kvällen drog jag på mig pyjamasen, tände massa ljus, kröp ner under täcket och såg The notebook. Jag tröttnar verkligen aldrig på den filmen! Även om den alltid är bättre när man har manligt sällskap, haha.. Anyway, slocknade strax efter 1, helt nöjd med min fredagskväll.

Igår vaknade jag halv 12, men bestämde mig för att bli kvar under täcket lite längre. Vaknade nästa gång vid 13, då Cissi messade och frågade om vi skulle gå tillsammans till Lina dä. Låg kvar i sängen och såg på tv en timme, innan jag duschade och klädde på mig. Var inte det minsta trött, var helt underbart att ha sovit en lååång, skön natt! Mötte upp med Cissi vid busshållplatserna, och så traskade vi upp till Lina. Jäklar, det var ganska långt ändå, och svinkallt. Halvvägs dit hade mina ben blivit isbitar, och ingen mössa hade jag med då jag inte trott att det skulle vara så många minusgrader! Var ju så fint väder. Nåja, fram kom vi, och lyckades väcka en liten plutt som låg i vagnen innanför dörren, medans mamma Lina var i duschen. Tog upp skruttan som vart olycklig, och det gick förvånansvärt bra, trots att vi aldrig träffats förut. Skruttan är alltså Linas dotter Haley, som är 1½ år :) Som de allra flesta vet, blir jag alldeles till mig av småungar :p

När Lina var klar, lyssnade vi på musik, lekte med lillan och snackade skit. Det intogs även lite popcorn och cola :) Under tiden ringde Emma L till Lina, och vi blev allihop bjudna till henne och Rickard på middag. Så, vi lassade in oss i bilen alla fyra, och åkte dit. Hos Emma var även Kalle, Karin, Anna M, Sara och Linda, så det var riktigt trevligt! Och lilla pluttan tydde sig lite till mig, vilket var väldigt mysigt :) När vi satt och käkade försökte Lina få henne att sova för hon betedde sig lite gnälligt och trött, men då kom hon till mig och ville sitta i famnen :) Sötnos! Vi lyckades hålla henne på bra humör ett tag till, innan vi for tillbaka till Lina. Där såg vi på Ratatouille :D Vi drack även varsitt glas vin. Det var hur mysigt som helst! Haley var med nästan hela filmen igenom, fast hon var helt slut, för hon vägrade gå och sova. Till slut stod hon och pekade mot sitt rum, så jag gick med henne in dit och bäddade ner henne, och hon somnade!! Hon vaknade förstås efter ett tag igen, men då hade hon feber, så det var inte så konstigt att hon varit så olycklig under kvällen. När det närmade sig midnatt, promenerade jag och Cissi hem igen. Var en helt suverän kväll, måste verkligen göras om!

Nu är det söndag. Sov länge idag, vaknade väl vid 13 igen :) Härligt! Har bara sett på tv idag, och rett upp lite i lägenheten. Började även pyssla lite med julkort, men mitt limstick vill inte fungera som jag vill, så jag fick lägga de projekten på is tills jag köpt nytt lim.. Ska försöka fixa med det imorgon :)

Denna vecka SKA jag orka med mer än jag gjorde förra veckan. Ska som sagt fixa julkort, tatuera mig, tvätta på tisdag, laga pepparkakor osv. Men, det mesta ska jag väl hinna med iallafall :) Tror Ida skulle hjälpa mig att baka ut pepparkakorna på torsdag, så det är bra, det tar så jäkla länge om man gör det själv. Helgen kommer att bli galen, om jag orkar, kårfest på fredag, klassfest på lördag i Nordmaling och på söndag ska vi fira lilla jul med pepparkakor, julmust och Tomten är far till alla barn :D Blir nog super.

Nu ska jag plocka undan lite efter middagen och sen duscha. Efter det blir det nog att slappa resten av kvällen, så jag somnar i tid :) Har insett att jag är mycket mer avslappnad när jag har på massa ljus på kvällarna, så det är bra. Somnar mycket lättare efter att ha slökollat på tv med tända ljus istället för taklampan.

Hoppas alla haft en superbra helg!

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Coolt namn på en unge (för att bo i Sverige menar jag).

Vad blir det för tatuering den här gången?

xoxo

2008-11-23 @ 23:12:43
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: AnnaWK

Vad roligt att det äntligen blir av, förväntar mig bild!

xoxo

2008-11-24 @ 15:36:38
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0