Så var man ett år äldre. Igen.

Helgen blev som jag hade tänkt, fick massa städat, medan snön föll utanför fönstret. På söndagen lånade jag och Elin Anna Ts bil, och brummade iväg till ÖB, Rusta, Jysk och Coop. Eller ja, Elin brummade, jag åkte bara med :P Fast det var jag som gjorde av med pengar.. Tss. Var en superhelg, även om jag inte sov hälften så mycket som jag hade tänkt, vilket innebar att jag fortfarande var lika trött på måndagen som veckan före. Söndagskvällen skruvade jag ihop mina två nya byråer, helt perfekta till lägenheten! Har dock som sagt varit helt slut hela veckan igen, så jag har inte orkat dammsuga efter det äventyret, men kanske jag orkar denna helg istället.

Jepp, idag är det då torsdag igen. Imorgon har vi engelska 9-12, sedan eget arbete resten av dagen. Fick en uppgift av Ingemar idag, som ska redovisas på tisdag, så det är vad vi ska fixa med på eftermiddagen. Får se hur bra det går. Ska göra den i grupp med Jessica och Melle, så det blir nog bra till slut :)

Börjar äntligen komma igång igen, efter att ha haft en mindre bra period. Är fortfarande trött som tusan, och huvudvärken kommer smygande några gånger per vecka, men jag är gladare och försöker iallafall, trots tröttheten. Varje dag när jag kommer hem från skolan äter jag middag, sedan sover jag två, tre timmar för att slutligen orka fixa diverse skolgrejer innan jag lägger mig 'på riktigt'. Fattar inte hur man kan vara så trött!! Funderar på om jag har vitamin- eller järnbrist, eller om det är något annat fel. Kan inte komma ihåg när jag senast vaknade och var pigg.. Kan inte komma ihåg när jag alls varit pigg! Måste försöka ta vitaminer och sånt, om inte annat får jag väl gå till läkare och höra vad jag kan göra för att få orken tillbaka. Jag är så jäkla trött på att vara trött nu!! Har ingen ordentlig ork till skolan, för att inte tala om hur lite jag orkar med socialt liv.. Helgerna funkar det, än så länge, men efter skolan på vardagarna orkar jag som sagt inte någonting. Suck och stön. Jag VILL ju så gärna orka. Nåja, får hoppas det blir bättre.

Igår fyllde jag år. Väldigt spännande. Eller inte.. Fick massa grattismess och en hel del grattis på Facebook. I skolan sjöng de, hade hoppats på att slippa undan.. Oh well. Ingen skada skedd :p Efter skolan blev vi kvar och fixade på ett arbete som skulle presenteras idag (vilket vi ändå inte hann och får ta det imorgon) så vi gick inte därifrån förrän efter klockan 18. Gick via Kebab House och köpte en pizza eftersom jag inte orkade något annat i matväg, så jag var väl innanför dörren runt halv 7. Efter att ha ätit halva pizzan, slocknade jag som en gris med datorn i sängen, mitt i ett samtal på msn med Lina d.ä. Vaknade vid 11, något panikslagen. Drack lite julmust och åt en mazarin, önskade mig själv grattis på födelsedagen och sedan sov jag igen, denna gång hela natten.

Fick en pyjamas och halsband av familjen. Av mormor och morfar och moster fick jag pengar, ett välkommet tillskott i tatueringskassan :) Idag fick jag ett grattiskort från Kungsbacka, tack Anna!

Väldigt spännande som sagt. Lite annorlunda, jämfört med förra året då alla släktingar kom på kaffe helgen före, och jag firade med vännerna på kvällarna. Nåja, det funkade ju det också. Och nej, jag är faktiskt inte bitter, även om det kanske låter lite så. 21 är inget speciellt, så jag förväntade mig inte direkt fyrverkerier och besök 'ända' från Åland.

Nej nu ska jag lägga ner detta, och plugga lite geografi. Jepp, det blir Seterra en stund, innan det är läggdags. I helgen är det planerat vinmys och film hos Lina d.ä (Den Äldre, för de som undrar, vi har nämligen två Lina Ericksson i klassen :), och jag tror det kan bli riktigt bra! Helst skulle jag sova hela helgen, men jag vill inte sluta umgås med folk på helgerna också, så jag ska hålla mig på benen :) Blir lite lugnare bara! Varenda helg fram till 18 december är fullbokade nu så, med diverse fester och dylikt, och sen åker jag ju till Åland. Yep, that's right.

Nej nu orkar jag inte mer, Natti natt

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Allting är relativt - 21 är stort i USA, hur många gånger ska jag behöva tala om det för dig! ;) Kul att kortet kom fram!

xoxo

2008-11-22 @ 10:29:15
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0