Yeah baby, Hell week is O-V-E-R!

Moster Siv; Mamma påstod att du lagat pepparkakor med mjölkfritt margarin någon gång. Blev det bra? Något du kan rekommendera?

Denna vecka har varit löjligt jobbig. Förra helgen var förstås också riktigt jobbig, och det var nog delvis därför hela veckan blev tung nu.

Förra fredagen bestod som vanligt när man ska åka till Åland, av resande. Buss, tåg, buss och slutligen Rosa, innan man är i Mariehamn. Kom fram vid 22.00, blev hämtad av F och efter att ha varit via huset efter mina sängkläder bar det av till brorsan. Han var snäll nog och kom hem och släppte in mig i hans lägenhet, sedan sade jag hej då och tack till F och åkte med brorsan i partyvanen, som jag redan planerat tidigare under kvällen med vanägaren. Blev dock bara ute drygt en timme, var tillbaka innan 12 tror jag. Fick extranyckel, så jag gjorde mig helt enkelt lite hemmastadd på N's soffa, och slocknade långt innan 2.

Lördagen var det då dags för begravning. Åkte med brorsan, vi plockade upp Mini på vägen. Efter kyrkan var det minnesstund och kaffe, och efter det bar det iväg på familjemiddag på Wirrans, med våran familj, och min styvfars bror med familj. Var inte hemma förrän mot 22 igen, och denna gång blev jag förflyttad till huset. Vid midnatt hämtade S mig, och vi for en sväng och pratade skit, var läääänge sen nu. M kom också med en sväng. Det var trevligt. Efter någon timme gav vi upp av trötthet, så det var bara att åka till huset och sova.

Söndagen var det då dags för hemresa, vilket innebar avfärd med Rosa 12.00. Efter ytterligare en resdag, var jag hemma i Övik 23.00. Var så slut att jag bara kollapsade på sängen. Det blir väl så, när det var en så otroligt tung helg känslomässigt, och jag inte hade sovit ordentligt på 4 nätter.

Så började då veckan på måndags morgonen. Jag tog sovmorgon eftersom vi bara skulle ha värdelös Kulturgeografi (vi har absolut inte lärt oss ett skit, blir kul för lärarn när hon läser igenom klassens utvärderingar av ämnet..) och tänkte att jag skulle gå till skolan i tid till spanskan iallafall. Så jag gick till skolan till 1, så vi skulle ha en timme att gå igenom veckans eländen innan spanskan. Då får vi veta att spanskalärarn är sjuk, så det var bara att gå hem igen. Höll mig vaken ett tag, slökollade på tv och sov sedan någon timme. Sedan var jag vaken till 2 och fixade först uppgiften till Kulturgeografin, och pluggade slutligen lite på spanskaprovet vi skulle ha på tisdagen.

Resten av veckan orkar jag inte gå in på. Har sovit fruktansvärt oroligt varje natt (sviter efter helgen?) och på dagarna har jag varit en zombie. För att göra det roligt har veckan varit fylld med skolgrejer. Till Kulturgeografin skulle det göras en ppt om ett 'annorlunda' resmål, vi hade spanskaprov, en engelska uppgift där vi skulle debattera ett ämne vi blev tilldelade(jag och Sara var FÖR gay rights), och slutligen en stor uppgift inom Turismblocket med Ingemar, där vi i grupp skulle redovisa en organisation med ppt, kort kompendium och sidor uppklistrade på ett stort pappersark. Inga små uppgifter med andra ord. Men, det enda jag har kunnat göra är mitt bästa, och denna vecka har som sagt varit skittung så jag satsade mest på att få allt godkänt iallafall. Men nu är det över!! Visst, det kommer fler uppgifter, vi har två bara nästa vecka redan, men det blir iallafall inte lika körigt som denna.

Nu är det äntligen helg. Vi slutade redan två idag, vilket var lika bra. Ingen hade nog orkat längre än så efter denna vecka.. Ojoj. I helgen ska jag ta hand om mig själv. Ikväll har jag date med mig själv, godis, cola och film. Imorgon, eller eventuellt på söndag, ska jag storstäda hela lägenheten. DAMMSUGA bland annat. Är  sämst i världen på att städa, vilket nog alla vet. Men igår började jag, tog itu med diskberget, skittvätten och plockade upp allt skräp som låg över hela golvet. Jag har ganska fina mattor insåg jag då! Så, imorgon kväll har jag tvättid, då lär jag kunna fixa med städandet där emellan. Om jag orkar krypa ur sängen någon vettig tid på dagen, så ska jag till Bokia och hämta ut mitt nya, svenska sim-kort. Annars blir det nästa vecka.

Fick förresten veta igår att mina hyresgäster nu har fått större lägenhet, så min tvåa i Mariehamn kommer stå tom fr.o.m 1 januari. Någon som är intresserad? Jag visste nämligen att de skulle flytta ut nu i vinter, men ändå blir man ju lite halvt oroad över att få någon ny hyresgäst. Framförallt eftersom jag inte kan komma till Åland för att visa den förrän 20 december. Förhoppningsvis finns det någon som kan flytta in iallafall. Har verkligen inte råd att låta den stå tom, klarar knappt hyran jag har här med det lilla jag får i studiestöd och bostadsbidrag.. Men men. Nästa hyra här kommer iallafall vara lite reducerad, pga att varmvattnet fortfarande inte räcker längre än absolut max 10 minuter. Äntligen har hyresvärden fattat det, så de drar bort lite av varje hyra vi har betalat, och det har ju varit 3 stycken såhär långt. Lagom till jul, att man får lite lägre hyra :)

Nu orkar jag inte skriva så mycket mer. Lär väl uppdatera på söndag kanske, om hur det gick med städningen. Vll så gärna ta foton på lägenheten så tex mormor och morfar får se hur det ser ut, men det täcks jag inte förrän det är superstädat. Har för övrigt bestämt mig för att köpa två byråer, vet precis hur jag ska möblera lägenheten då så det funkar, både snyggt och praktiskt. Men, det får bli när jag blir rik. Får väl kanske lite cash till födelsedagen nästa vecka, men de kommer gå till tatueringen som äntligen ska på plats, veckan efter det.. Men, jag ska få en del tillbaka på skatteåterbäringen, så jag får väl handla grejerna i december. Boring. Men man kan inte få allt när man är fattig studerande! Och om jag inte får någon hyresgäst redan i januari, så hamnar jag ju på dubbla hyror, så då kommer jag vara pankare än någonsin.

Jeje. Nu ska jag krypa under täcket och sova en liten stund. Känns som om man skulle ha festat en vecka. Jag som varit så lugn och fin sedan Halloween.. Hade nästan tänkt fira födelsedagen i helgen, men jag orkar inte. Och Elin och Anna T ska ner till Saco-mässan nästa vecka och representera klassen, så Elin blir borta på min födelsedag. Buhu. Får väl laga en tårta och äta den här i min ensamhet.. Nåja. Nästa veckas problem.

Have a good one!


Kommentarer
Postat av: Katja

Hej! Jag kanske är lite intresserad av lägenheten, får se om jag går kvar i skola så länge. Men jag kan höra av mig när jag vet lite närmare.. Hur stor är den och vad är månadshyran?

2008-11-17 @ 11:42:57
URL: http://flas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0