Across the Universe.

Siv; jag skickade mail till dig, hoppas att du fick det. Nu när du bytt jobb så blev jag osäker på vilken mailadress du kan tänkas använda.. Om du inte fått något, förlåt för att jag inte hörde av mig när jag var till Åland.

Igår när jag gick hem från skolan (runt 16.30) var det alldeles svart. Kolsvart. Inte särskilt mysigt, med tanke på hur mörkrädd jag är, men med Andreas sällskap gick det iallafall. När jag kom innanför dörren svängde jag direkt då jag petat plånboken i fickan, var så slö att jag var säker på att jag skulle somnat om jag satt mig ner, och jag behövde handla lite. Lagade mat då jag kom hem, sedan lade jag mig i sängen och såg på tv. Hade ingen läxa eller så, så jag tänke att jag kunde slappna av ordentligt. Vid halv 9 insåg jag att det inte gick, jag höll på somnade, och det kändes lite tidigt att sova eftersom jag isåfall skulle vara uppe och studsa vid midnatt igen. Så, jag såg på Across the Universe, eftersom jag aldrig orkade se den i helgen. Helt fucking underbar film!! Måste försöka orka se den någon gång till i veckan, den ska lämnas tillbaka på lördag först så. När filmen var slut var jag ännu tröttare, så jag lade igång soundtracket från filmen på youtube, sedan slökollade jag på tv. Jag stängde av tvn och datorn och släckte lampan vid 12, halv 1, då ajg inte orkade hålla ögonen öppna längre.

Men jag kunde inte sova!! Jag försökte och försökte, när jag gav upp var klockan 2. Jag drack ett glas o'boy och lade upp bilderna från Mallis på bilddagboken, och sedan försökte jag sova igen. Klockan var 4 sista gången jag kollade, snacka om att jag var zombie imorse då larmet ringde 08.10. Helt slut. Så började man dagen med kulturgeografi och google fucking earth. HATA. Dvs vi satt och surfade på facebook, mellan 9-11.30. Tjohoo. Vi lärde oss verkligen mycket.. Den enda höjdpunkten var att det SNÖADE!! Jaa, vi fick snö idag :D Den lär ju smälta bort ganska hastigt, men det var härligt att se hur flingorna dalade ner, plötsligt fick jag världens julkänslor igen. Är fortfarande förbannat bitter över att jag inte fick med min låda med julgrejer från Åland. Har trots allt massa julpynt, julstjärnor, ljusstakar osv i den.. Men men. Får hoppas Anna har tid nu i veckan så vi kan fara till ÖB och Rusta och köpa nytt. Nu är jag mer peppad än någonsin att börja julpynta, vi har ju snöööö :D Och solen lyser, härligt härligt.

Nu börjar jag bli uttråkad, har suttit en timme och lallat, och käkat lite lunch förstås. Om en kvart ungefär har vi SPT, typ klassmöte med Bengt. Kvart över 2 har vi spanska igen, till kl 17. Så det blir sen dag igen, och svart ute när man går hemåt. Är meningen att vi ska på hockey ikväll, men det vette tusan alltså om jag orkar. Så jag får se hur det blir med det, kanske kommer hem och ramlar i säng, det tar på att vara studerande! Imorgon kväll är det utflyttningsfest, så då får jag se om jag orkar lite mer. Skulle vara roligt att gå ut lite igen, även om det kommer bli mycket i helgen..

Helgen ja, Katarina kommer hit på fredag!! Ska bli så jäkla kul, ser verkligen fram emot det. Ska bli så roligt så roligt, hoppas bara våra halloween-kläder kommer nu närmsta dagarna. Och att jag kan ha min dräkt.. Skulle vara så roligt :) Kommer ju självklart komma upp en hel del bilder från helgen sen, kommer bli Halloween-partyn både fredag och lördag har jag för mig. På fredagen på kåren, på lördagen skulle de väl ha någe jippo på en av nattklubbarna i närheten av där jag bor. Vi får se!

Har för övrigt lagt några länkar nere i högra hörnet, till min hun, Anna och min bilddagbok. Där kan vi för övrigt se mina foton, om ni är intresserade av det. Tur att mormor och morfar inte har någon dator och kan kika där, haha...

Nej nu orkar jag inte skriva mer, Bengt kommer snart, så förhoppningsvis går resten av dagen fort. Man kan ju drömma iallafall! Längtar efter att få krypa ner under täcket.
Puss hej


Kommentarer
Postat av: Anna

Du Emma, tänkte på en grej. Vad har du för adress numera, och har du något svenskt telefonnummer?

Kram

2008-10-28 @ 15:32:04
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0