Regn och rusk, hösten är här!

Nu har det regnat och varit svinkallt i två dagar. Känner verkligen att hösten kommit nu, och det är dags att börja använda en lite varmare jacka. Imorgon ska det för övrigt införskaffas ett paraply, behövs när man går till och från skolan varje dag, det tar trots allt 20 minuter ena vägen och man hinner bli något dränkt innan man kommer under tak! Har lekt dränkt katt i två dagar nu, så det räcker bra..

Denna vecka har för övrigt varit väldigt lugn. Mest lall, och på spanskan fick vi lära oss lite bra grejer att kunna nere i Magaluf. Bland annat vad olika maträtter och sånt heter på spanska, hur man frågar efter notan osv. Inte för att man behöver kunna spanska överhuvudtaget där nere, räcker med svenska, men det är ju lite kul ändå :)

Magaluf ja, nu mer än någonsin vill man ha lite värme och sol! Imorgon kväll (fredag) bär det då av med buss från busstationen. Vi ska spendera 6 timmar, dvs hela natten, ombord på bussjäkeln, eftersom den ska ta oss heela vägen ner till Arlanda. Wohoo. Inte. Vårt flyg mot Mallorca avgår 7.30, härligt härligt. Kommer att bli en otroligt lång lördag, efter att nog inte ha fått särskilt mycket sömn på bussen, sen sitta på ett flyg några timmar och därefter komma ner till solen där det bara är mitt på dagen. Oh well, det skulle väl inte vara alltför mycket program under själva lördagen, så kanske man hinner vila lite också. Resten av veckan där kommer vi ju att ha lektioner och utflykter och diverse på dagarna, är inte direkt en semesterresa. Även om vi tänker låtsas som det och leva livet iallafall :) Viktigaste att ta med blir alltså pass, pengar, sunscreen, huvudvärkstabletter och resorb.. Hehe. Kommer nog bli en grym resa.

Imorgon på dagen har jag massor att försöka hinna med, om jag orkar :p Till att börja med har jag tvättid fram till 11 på förmiddagen, så då ska mjukisbrallorna och min myshuppis tvättas så jag kan ha det under resan. Sen blir det staden med Elin, ska hämta mitt paket med nya tröjan, köpa paraply och förvaringsburkar till mitt mjöl, och sen slutligen handla. Måste bunkra upp med mackor, joggis, dricka, frukt och godis till bussen. Kommer som sagt bli en lång natt och man lär ju inte sova särskilt mycket. Efter det blir det hem och diska, sedan baka bullar och kladdkaka. Har sagt att jag skulle baka till resan, så det ska jag göra! Men de enda bullar jag vill laga är mammas bullar, och de innehåller massa mjölk så därför får det bli en mjölkfri kladdkaka till Elin och Melinda istället :) Blir nog great. Sen måste jag självklart duscha, fixa benen, måla tånaglarna osv :p Och slutligen packa det sista förstås. Blir ganska mycket att få gjort på en och samma dag, men å andra sidan går inte bussen förrän 23.00, så jag har hela dagen och kvällen på mig. Hade tänkt städa lite före vi åker också, men jag tror jag gör det när vi kommer hem igen. Ingen idé att stressa i onödan!

Tjupp. Det är väl ungefär det som finns att säga i nuläget. Kommer till Åland 15 oktober, stannar förmodligen t.o.m 18e. Så om folk känner för att sällskapa, får ni passa på. Nästa gång jag intar Mariehamn blir vid jul. Ingen i familjen har tydligen tänkt vara på holmen överhuvudtaget de dagarna, så det blir jag och grisen. Trevligt umgänge mottages alltså mycket gärna! Och, om någon skulle känna sig särskilt manad, så får man VÄLDIGT gärna följa med upp på söndagen (19 oktober), eftersom jag vill ha bilen med mig då jag har en del grejer jag vill ha från mitt förråd. Det betyder alltså att någon skulle behöva köra hem bilen till Åland igen sen på måndagen.. Anyone interested? Yeye.

Nu är klockan 23.45 ungefär, börjar piggna i efter att ha varit halvt död hela eftermiddagen/kvällen. Börjar bli dags att gå igenom lite kläder! Svårt att packa och planera för en vecka i värmen, när det här är höst och kallt.. Nåja. Det blir nog bra. Hellre ha för mycket kläder med, än för lite! Så, det ska jag fixa med nu en stund. Sedan kanske jag ska försöka sova lite också, om jag ska orka upp vid 9 och krypa ut till tvättstugan..

För övrigt måste jag bara klaga. Det var många som gnällde över att jag inte uppdaterade, nu när jag har gjort det, kan ni väl åtminstone skriva en liten kommentar så jag vet vem/om ni läst det. Annars vill jag inte ha klagomål i fortsättningen, så det så. Nu har jag fått det sagt.. Anna håller iallafall igång kommentar-funktionen, så tack för det :)

Nu är det packning som gäller. Skriver kanske lite mer imorgon, om jag orkar. Ciao

Kommentarer
Postat av: Moster

mosters lilla gulle, klart att jag läser din blogg! Kul att du kommer hem - jag har faktiskt ledigt 15 och 16 - den 17 fredag börjar jag på mitt nya jobb på Crosskey!!! :-) Hör av dig så kanske vi kan fika eller promma!?

...i Magaluf, där måsarna skrattar sig hesa...lalala (sång av Orup ifall du inte visste det)

2008-10-03 @ 14:29:15
Postat av: Moster

och du - det finns ju laktosfattig mjölk! Kanske du kan baka med det??

2008-10-03 @ 14:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0