Snart bär det av!

Om en timme sitter jag förhoppningsvis på bussen ner mot Arlanda. Har laddat upp med bananer, joggis och lite cola. Ska man väl klara sig på en stund iallafall.. Är beräknat att vi ska vara framme vid 5.30, så om inte annat får man tag i mat på Arlanda då.

Moster: Tack, känns bra att veta att någon tänker på en :) Fika eller prommis låter bra, i nuläget vet jag förstås inte om jag alls ids komma till Åland, men jag hör av mig när jag vet hur det blir. Najs med Crosskey!! Grattis :) Och nej, laktosfattig mjölk funkar tyvärr inte, då Elin är allergisk mot mjölkprotein och inte kan ha nånting innehållandes det. Och soyamjölk tror jag inte skulle smaka särskilt bra i bullarna..

Bullarna ja, har donat i köket några timmar nu på kvällen :) På dagen slösade vi bort flera timmar på stan, fick lite nödvändigt (och onödigt) inhandlat, det jag behövde mest var paraply, linsvätska, sunscreen och resorb. Mindre nödvändiga saker är t.ex. makaronilåde-form, eftersom jag inte haft någon passlig, förvaringsburkar att ha mjöl i och batteri till brandvarnaren. Okej, det kanske är viktigt, men jag hade ingen brandvarnare i min förra lägenhet och det funkade bra de 8 månader jag hann bo där.. Men men. Nu är den i taket igen, hoppas fanskapet inte börjar pipa hysteriskt igen den närmsta framtiden, vilket den började göra en kväll så jag var tvungen att riva ner den och ta ur batteriet.
Vi hann även med lunch på Subway, yumm, och sedan var det hem och börja greja lite. Eller ja, jag låg väl med datorn i famnen säkert en timme innan jag kom igång igen.. Men nu är jag klar för avfärd. Väskorna är packade, och resfebern börjar infinna sig. Bakade som sagt bullar ikväll, och kladdkaka, så det blir att smöra lite för mina klasskamrater på bussen ;) Som jag sa till F, jag gillar att baka, klassen gillar att äta hembakat, alltså blir det en win-win situation :D Hehe.

Börjar bli lite småmosig och halvt sliten, har knappt sovit nånting och det blir ju inte bättre av att åka buss. Somnade vid 4tiden imorse, tänkte att det var okej eftersom vi hade ledig dag. Klockan 07.03 vaknade jag av ett jävla skramlande, plåt som slogs mot plåt och gubbar som gapade. Vid 08.30 var jag beredd på att gå ut och strypa någon, tills det blev lugnt vid 08.45 och jag fick sova till 09.15 då de började igen. Så jag steg upp, gick till tvättstugan med mina kläder och blängde surt på gubbjävlarna som måste hålla på så jävla tidigt på morgonen. Men, förhoppningsvis är arbetet med vårt hus snart klart, så man slipper vakna vid 7 varje morgon och lyssna på eländet. Nu är iallafall byggställningarn borttagna utanför fönstren våra, så kanske det blir liiite lugnare nu framöver.

Nu springer klockan iväg ser jag, dags att dra på sig resekläderna och borsta tänderna. Ni får ha det så bra under veckan jag är borta, det ska jag iallafall! Njuuuta av värmen och solen.. Skriver när jag kommer hem, puss.

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Ha det nu så skönt och njut av solen. (Vet själv hur tråkigt det är att skriva om man inte får några kommentarer).

Kramar

2008-10-04 @ 17:01:46
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Ann

HA DET BÄST, söto!

2008-10-06 @ 15:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0