Första skoldagen

Jepp, då är det avklarat. Vaknade vid 8 av hamrande utanför fönstret. Det negativa med en splitterny lägenhet, själva lägenheten är ju klar, men resten av huset håller de fortfarande på och grejar med. Kul. Lite roligt är det dock att hissen kommer att vara precis utanför min ytterdörr. Inte för att jag kommer använda den, SÅ lat är jag faktiskt inte!
Skulle vara i skolan först 10, men det tar ju en stund att gå så planen var att gå hemifrån halv 10. Tog en dusch, stängde av kranen medans jag geggade in håret, och när jag satte på vattnet igen var det iskallt! Ja, iskallt. Och det blev ingen förändring hur jag än försökte, inte ens i handfatet lyckades jag få lite varmare vatten. Kul. Blev att skölja ur håret så fort som möjligt, och springa ur badrummet och slänga på mig morgonrocken. Frös så jag huttrade ordentligt. Bra början på dagen med andra ord. Insåg då jag klätt på mig att jag började bli lite sen, så det var bara att skippa frukosten, slänga ner en macka och två nektariner i väskan och gå iväg. Mötte en annan tjej halvvägs, som skulle till samma skola som mig, men hon skulle börja Inköp. Så vi slog följe resten av vägen, plötsligt var vi 15 personer som slöt upp strax före skolan. Även där håller dom på bygger om, kommer bli jättefint när det är klart.
I min klass är vi 24 personer, en kille, resten tjejer. Våra lärare är jättetrevliga, så jag tror detta kan bli bra. Fick schemat fram till mitten av januari, ser riktigt bra ut. Eller vad säger ni om Mallorca vecka 41? Och på onsdag blir det utflykt till Höga Kusten, nästa torsdag blir det resa i Kustbandet via Ulvön. Det ser även ut som om jag lyckas få två veckors jullov :) Men det blir ju eget arbete då, så jag får se om jag kommer hem. Några dagar blir det väl iallafall. Idag var även studentföreningen STUNG och hälsade på, vi fick 'schemat' för aktiviteterna denna vecka. Det är ju lite inspark och sådär, så man måste väl ta chansen att träffa lite folk.
Ikväll kl 18 är det lärakänna-kväll på kårhuset. Skulle helst gå och sova, men jag antar att det lönar sig att gå dit en sväng iallafall. Imorgon kväll blir det beachvolley, om inte vädret är dåligt för då blir det karaoke. På onsdag blir det barrunda (wohoo) så man kan ju fundera över hur folk kommer må på torsdag morgon.. Då blir det för övrigt vinbrännboll på kvällen, vilket tydligen är vanlig brännboll, fast med vindrickande för att göra det hela roligare. På fredag börjar aktiviteterna redan 12 på dagen, då det blir klasslekar i Örnparken och på stan. På kvällen är det sittning, finbjudning, men det är dresscode och man ska vara väldigt uppklädd, så det är inte så jättemånga som är på den idén..
Anyway, det kommer nog att bli en kul vecka. Men vi går i skola 9-16 alla dagar, så det blir lite tungt att sedan ha varje kväll bokad från 18,19-tiden för aktiviteter. Men, sova kan man göra när man är död!
Det blir säkert kul ikväll. Hoppas man träffar lite roligt folk. Konstaterade i helgen att det fnns en hel del ungdomsgäng häromkring. Dels är det massor med högstadieelever som ränner omkring, kommer med moppar och skateboards, dels finns det 'nyggeraggare' som kommer med trimmade bilar som låter fruktansvärt, och så finns det även riktiga raggare här i staden, som kör runt med jänkare. De sistnämnda blir jag gärna vän med!

Nå nu ska jag ta chansen att vila en halvtimme, innan det är dags att käka lite och sen gå till torget och kårhuset.
Skriver kanske efteråt, annars blir det någon annan dag. Beroende på hur mycket det blir att göra på dagarna..
Puss hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0