Fortsatt uppdatering :)

Måndag 8/9 2008
Elins födelsedag :D Efter skolan var det bara att fara hem och vila en stund, vid 18 gick jag ner till Elin eftersom vi skulle och äta födelsedagsmiddag med hennes bror, han skulle ju komma och hämta bilen då. Det blev på en kinesisk restaurang, supergott! När vi ätit klart skulle Daniel (hennes bror) åka hem igen, men han skjutsade oss till bowlinghallen för det var så vi skulle spendera kvällen på Elins dag. Min present var att bjuda henne på det :P Det var jättekul att bowla, trots att jag blev totalt ägd. Men, det var trots allt hennes födelsedag, och jag har inte bowlat på evigheter, så jag bjöd på det ;) Var en rolig dag/kväll, förhoppningsvis tyckte Elin inte att det var en alldeles kass födelsedag :)

Tisdag 9/9 2008 och Onsdag 10/9 2008
Kvällarna spenderades med att tvätta, reda upp lite i lägenheten och skruva ihop mitt nya skrivbord. Skulle varit och sett på hockey (alt. fotboll) på onsdagskvällen, men jag orkade verkligen inte. Började äntligen känna att jag kanske hör hemma här, så jag var totalt slut, både i kropp och hjärna. Umgänget bestod av lite Elin, men mest höll jag mig för mig själv. Behövde det.. På onsdagskvällen packade jag övernattningsväska och försökte få lite sömn.

Torsdag 11/9 2008
9.20 på morgonen (något försenat) bar det iväg med buss från busstationen. Ändstationen var Norrfällsviken, så det var där vi hamnade. Bussen var full av turismare, både ettor och tvåor. Vi i ettan skulle dela stugor med tvåor, så att alla skulle 'tvingas' lära känna varandra. Alla som känner mig vet att jag absolut avskyr att bli ihopföst med människor jag inte känner, och behöva låtsas att jag tycker det är roligt. En annan sak är det om jag själv vill det, men även då känns det lite jobbigt. Anyway, dagen gick långsamt, det var kallt och vi fick sitta och lyssna på tvåornas presentationer om var de haft praktiken under våren. Hade varit intressant, om vissa tog det hela någorlunda seriöst. Till middag fick vi tacos nere på restaurangen Fiskefänget. Var supergott, men jag hade helst sluppit resten. Så vi proppade i oss, och satt och var bittra över att vi var fast där. Blev lite bättre när Ingemar (vår lärare) drog fram gitarren och sjöng lite, efter det drog vi upp till våra stugor och hämtade spriten. Hade med en halv flaska razz.. Kvällen skulle spenderas med lekar i konferenshuset, så vi satt där allihopa i en stor ring och hade allsång. Jag var trött, grinig och ville verkligen inte vara där. När de började leka, drog jag och Elin upp till 'hennes' stuga. Och öppnade flaskan. Vi hade en egen liten fest, och efter ett tag joinade både Ida och Lina. Blandvattnet tog slut snabbt, så Elins kompis kom till undsättning efter mycket om och men. Stackarn bor i Kramfors så det tog väl typ en timme för honom att köra. Men han kom, vi fick vår cola, chips och choklad, och vi fortsatte kalasa någon timme. Rullade till min stuga vid 12, 1 (?) tiden och somnade som en gris, de jag delade stuga med sov redan som stockar när jag ramlade in..

Fredag 12/9 2008
Vaknade rätt bakis, men det gick. Vi kämpade oss igenom ytterligare några presentationer, sedan blev det lunch. Efter det skulle vi på promenad genom skogen till vattnet eller någe sånt, och vid det laget var jag totalt fed up med alltihop. Hade gärna lagt mig ner och skrikit, om det inte vore för Elin som drog mig i armen och höll mig stående. Jag var supernegativ, hade krappis och ville bara hem till min säng. Och kallt var det. Blä! Var överlycklig när vi äntligen fick gå ombord på bussen klockan 15, och åkte tillbaka till centrum. Vi gick hem via och slängde in grejerna i lägenheterna, sedan traskade vi till Kebab House som är precis på andra sidan gatan, och där blev det pizza. Mums! Efter det gick jag hem och sov någon timme. Fredagskvällen spenderades i sängen, orkade inte göra något överhuvudtaget.

Lördag 13/9 2008 och Söndag 14/9 2008
Var helt slut, orkade inte träffa någon på hela helgen. Spenderade dagarna till att reda upp i lägenheten, packade äntligen upp alla lådor, och fick allting på plats som jag ville ha det. Kvällarna bestod av godis och film, och mentala förberedelser inför den första 'riktiga' skolveckan som skulle komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0