Höga kusten - min nya kärlek

Ja, det är bara att konstatera. Jag är förälskad. I Övik :)
Gårdagen började tråkigt, det regnade när jag gick mot busstationen där vi skulle bli hämtade av vår egen buss, inför dagens utflykt. Vi fick vänta cirka 20 minuter, förmodligen var det någon som var sen till skolan, där bussen skulle hämta upp dem som bor närmare den först. Jag bor nästan bredvid busstationen, så jag kände att jag hellre gick dit än till skolan dit det tar 20 minuter att gå.
Nå anyway, efter att vi stått och huttrat ett tag kom alltså bussen. Vi lastade in oss allihop, tror vi var runt 50 personer allt som allt, och så började resan mot Höga Kusten-bron. Ulla, utbildningsrepresentanten, stod och pratade en hel del i mikrofonen, men jag var så trött att jag somnade lite till och från. Är inte särskilt bra på att koncentrera mig när jag sitter instängd i en buss.. Uppe vid bron fick vi gå ut och kika lite, samtidigt som vi fikade med lite kaffe (jag drack en trip) och en munk. Det hade precis börjat regna ganska ordentligt, så vi var inte där alltför länge. Sedan fortsatte vi bussresan runt vid kusten, Ulla berättade och berättade, visade var Tomas Ledin har sitt sommarställe, var Foppas golfbana är osv. Jag sov mesta delen av turen, var ett sådant skitväder ute så ingen var vaken särskilt mycket. Vi skulle avsluta dagen med lite bergsklättring på Skule (?) berget, men eftersom det spöregnade var det lixom ingen idé. Vi parkerade bussen vid bergets fot i vilket fall, och käkade lunchen vi hade med. Ulla bestämde att vi bokar in klättringen en anna dag, när det är sol, så vi får testa på det iallafall. Sedan åkte vi hem igen.
Väl hemma hann jag vila en timme, sedan var det dags för duschen och Varma Koppen till middag. Trallade iväg mot kårhuset vid 19, då barrundan började. Var en väldigt trevlig kväll, men jag drack bara en breezer på varje ställe, vilket inte blev så mycket eftersom vi bara var till tre barer. Förstår inte hur resten av gänget orkar dricka så mycket varje kväll, jag är fortfarande helt slut efter flytten hit, har knappt hunnit vänja mig vid att jag är här och går i skola. Traskade hemåt vid halv 12, såg på tv en stund och slocknade som en gris.

Idag började skolan först vid 10, mötte upp med Elin som bor på första våningen. Halvvägs sprang vi på Kalle, enda killen i vår klass. På dagens schema stod det workshops med musikmakarna, ingen visste riktigt vad det innebar. Vi fick dela upp oss i två grupper, sedan satt vi och lyssnade på lärarna som berättade för oss om det andra programmet (musikmakarna alltså) och så fick vi säga vad vi hette och varför vi går denna utbildning. Det tog en timme. Sedan satt vi i turism och pratade med Bengt, våran 'rektor', i en timme till. Vi gick igenom hösten/vinterns schema och så, bestämde t.ex. när vi kan ta 'jullov', så vi som har ganska lång väg kan boka resor osv i förväg. Vi pratade även lite om resan till Mallis, men vi ska få mer info om det sen. Nästa veckas torsdag ska vi åka till Ulvsön (?) och övernatta i några stugor. Ska bli lite kul ändå, nu när man börjat lära känna folk litegrann. Även om jag fortfarande har riktigt svårt med namn..
Efter de två timmarna i skolan, tog jag och Elin ett varv på stan. Hon letade klänning till morgondagens sittning, medans jag letade tillbehör till min egen. Efter någon timme gav vi upp, Elin hade köpt hårfärg och jag själv hade köpt väggpluppar och en diskborste. Väldigt givande shopping! Men det var trevligt.
Efter att ha sovit en timme igen, petade jag i mig några mackor, sedan mötte jag upp med Elin och Andrea vid 18.30. Dags för vinbrännboll! När vi kom fram var vi redan mosiga, tog en stund att promenera. Elin var med och spelade en stund, jag och Andrea lekte cheerleaders och tittade på. Folket på planen drack och drack, vi andra orkade inte så mycket mer än att titta på, haha. Tog några bilder, men de blev inte så bra. Om man tittar noga så ser man vilka enorma dunkar med alkohol de hade med sig. Det var dock inte vin, snarare starksprit blandat med saft. Lika bra att man inte drack något. Vi tröttnade vid halv 9, så jag, Andrea och Elin gick först via Sibylla för lite korv, sedan till filmuthyrningen här bredvid för att köpa lite godis. Nu sitter jag här i min fåtölj igen, med lite godis och cola. Mums.

Har försökt ladda upp bilder, men det vill inte funka, så jag lägger dem på bilddagboken istället för den som är intresserad..

Imorgon har vi endast lite lekar på schemat, och de börjar först klockan 12 på dagen. Lär inte hålla på särskilt länge, så efter det tänkte jag (äntligen) fixa bankkonto, telefonnummer och bli svensk, dvs skaffa svenskt personnummer. Måste faktiskt få tummen ur och fixa det. Ska även jaga rätt på ett diadem iallafall till kvällen. Har för kort lugg nu för att kunna tupera bak den.. Sedan blir det att packa ihop alla grejor och gå upp till Andrea med Elin. Vi bestämde nämligen att vi kör lite förfest hos henne innan middagen, så vi kan hjälpas åt att fixa varandras hår och sånt. Sedan blir det finsittning! Ska bli trevligt. Måste verkligen försöka ta lite fler foton då, har nte fotat nånting före ikväll vid brännbollen. Jag vet, jag är dååliig. Nu ska jag fortsätta se på Dukes of Hazzard, och försöka rota fram klänningen och det jag ska ha imorgon kväll. Uppdaterar igen sen när jag orkar.

Jag tänker på dig ibland, och jag får fortfarande fjärilar i magen. Önskar jag kunde utrota dem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0