I love it I love it I love it

Okej, jag måste erkänna, jag hade grymt mycket fördomar gentemot Norrland när jag visste att jag skulle flytta hit. De där vanliga, om att det är snö hela tiden, skitkallt och alla kör snöskoter och springer runt med yllemössor och gummistövlar. Typ. Men oj vad snabbt det har ändrat.. Jag måste säga att även om jag bara varit här några dagar, så håller jag på och blir förälskad. Visst, det är bra mycket kyligare än hemma, och ja, det har regnat hela dagen. Men oj så roligt vi har!! Hade inte trott att jag skulle kunna komma in i studentlivet här, och så snabbt. Jag var orolig för att jag skulle bli lite outsider, blyg som jag är när jag inte känner mig riktigt hemma eller lärt känna folk än. Håller ju förstås inte särskilt länge, det kan ju de som känner mig intyga, men ändå. Jag var helt förberedd på att vantrivas, och jag har varit på min vakt ifall allt skulle gå på skit så jag fick flytta hem. Men, jag älskar detta. Än så länge åtminstone. Jag har jättekul, jag trivs i själva staden och med människorna. Jag kanske äntligen har hittat min plats? Vem hade kunnat tro att det skulle bli i Norrland..

Igår var det ju lära känna-kväll på kårhuset. Men trött och slut som jag var, slocknade jag så fort jag stängt av datorn, och sov till 20. Då var det lite sent att göra något mer, så jag lagade lite middag (spaghetti med köttbullar, måste ju börja vänja mig vid att vara fattig student...) och sedan sov jag igen. Var så trött så trött, har tydligen väldigt mycket sömn att ta igen efter förra veckan och helgens flytt. Lite tråkigt att jag missade första insparkskalaset, men det fortsätter ju hela veckan.

Idag har vi spenderat hela dagen med att berätta om oss själva inför klassen. Igår gjorde vi 'vapensköldar', där vi skrev upp om oss själva, vad vi heter, kommer ifrån, intressen, viktiga personer/händelser i våra liv osv. Var ganska intressant övning, har nog aldrig gjort en sådan sak så noggrant förut. Så idag var det då dags att ställa oss upp inför klassen och berätta alltihop. Meningen var väl att det skulle bli personligt, att vi skulle 'sänka våra fasader', som Ingemar (vår lärare) kallar det. Flera tjejer berättade om traumatiska händelser i sitt liv, vissa om olyckor de varit med om, vilka fysiska men de har fått som följd osv. Två tjejer grät när de berättade om sina liv. Jag tänkte bara att oj, vad bra man haft det egentligen.. Det kändes ganska plain då att berätta om de händelser och personer som påverkat ens eget liv. Däremot höjde några på ögonbrynen då jag berättade om mitt intresse att umgås med raggare och åka gamla jänkare, haha. De ansåg att jag inte alls såg ut som en sådan tjej. Och visst, det gör jag inte, men det betyder inte att jag gör sånt ändå :)
Efter att alla berättat om sig själva, skrev vi ihop en lista på klassregler. Meningen är väl att man ska hålla dem sen, så vi i klassen håller ihop.
Vi slutade 16, så då var det bara att fara hem och käka lite middag. 18.45 träffades vi vid kårhuset, Andrea och jag gick dit tillsammans eftersom vi bor i samma hus, hon bor en trappa upp. Vid 19.00 drog vi ner till beachvolleyplanen ett litet gäng, och så började de spela. Inte jag, är inte mycket för beachvolley, framförallt inte när det regnar. Plus att handleden ju har strejkat ett litet tag igen, och volley känns inte som det bästa att göra då. Men det var roligt ändå, jag fick heja på dom från min klass! Efter volleyn gick vi tillbaka till Kåren, där det blev lite kalasande. Själv drack jag bara två smirre, räckte väldigt bra en tisdag. Blev övertalad att anmäla mig till sittningen på fredag, så jag antar att det bara är att bita ihop och överleva kvällen. Är ju inte direkt den som är bekväm med att äta inför folk, men det ska gå. Robban, en av snubbarna i STUNG (studentföreningen) lovade att jag får sitta med några av mina klasskompisar, så kanske det går lite bättre.
Vi pratade även med några tjejer från spa, och några killar från andra program, bland annat media och musik. Det var supertrevligt! Även om det inte var så mycket folk där, de flesta hade ju festat ganska ordentligt redan går kväll.. Men, vi har som sagt utflykt imorgon, så då är jag gärna lite i skick. Kommer förmodligen att få promenera och klättra i en massa berg och så. Men det blir nog kul! Vad som är roligare är att det blir BARRUNDA imorgon!!! Wohoo! Blir säkert skitkul, speciellt nu när man börjar lära känna folk litegrann. Vi börjar 10 på torsdag och ska ha workshops med de andra programmen i byggnaden hela dagen då, så det ska man väl klara ändå. På torsdag kväll ska det ju sen vara vinbrännboll, så man får sig ju en återställare då, haha..
Har även fått lite planer för helgen redan, inte dåligt för en blygis :) På fredag är det då middagssittning på O'Learys, vilket säkert kan bli ett minne. Trots att det kommer bli lite jobbigt med maten.. Men vad gör man inte för gruppen! Kommer vara mycket program, så man lär vara där hela kvällen. Ska ju vara klädd i klänning, så jag tänkte att jag kör på raggarstuket, så får de se den sidan av mig som de inte riktigt tror på.. Tss. På lördag blev jag medbjuden av en klasskompis på lite kalas. Ser fram emot det också, hon är nämligen från Övik, så då får jag träffa lite 'lokalt' folk. Även om vi har några såna i klassen, så blir det kul att få umgås med lite fler utanför skolan.

Nu orkar jag inte skriva mer, ska som sagt ut på hiking imorgon, vilket verkligen inte är min grej, och sen har jag knappt två timmar till middag och dusch innan barrundan.. Känner mig sliten bara jag tänker på det, haha. Bara att känna sig välkommen till studentlivet antar jag!

Skål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0