Mera mera..

Måndag 15/9 2008
Dagen började trevligt med att vi fick våra nya datorer vi ska ha under åren i skolan. Riktigt najs, men jag gillar ändå min 'gamla' bättre.. Nå man ska väl inte klaga när man plötsligt har tre lappisar :P Efter att vi fått datorerna hade vi 'hål' fram till klockan 14 då vi skulle börja med spanska. Mina visdomständer har börjat bråka igen, och efter att ha försökt äta lunch (fick ge upp) tog jag värktabletter och kröp under täcket. Kunde knappt öppna munnen, än mindre prata eller äta. Hade så fruktansvärt ont, så jag valde att bli hemma. Om jag hade vetat hur helgen skulle bli hade jag inte missat spanskan. Halvsov resten av dagen, förmodligen tack vare värktabletterna. Lagom till kvällen piggnade jag i, var hungrig eftersom jag inte ätit något på dagen. Lagade gryta, lite större mängd så jag kunde frysa in. Åt en banan medan jag lagade mat, det gick bra. Försökte mig även på lite gryta, men det ville inte gå utan att det kändes som om käken skulle gå sönder. Lagade även en Lembötekaka när jag ändå höll på och stökade i köket, men inte heller det ville riktigt gå att äta. Fick veta att vi inte skulle börja förrän klockan 14 följande dag, så jag stannade uppe lite längre än vanligt och redde upp i köket.

Tisdag 16/9 2008
Hade som sagt endast spanska på schemat, från 14-17. Fast vi slutade väl ungefär en halvtimme tidigare.. Blev lite shopping efter skolan, najs. Inget häftigt dock, mest leggings, underkläder och sånt jag behövde. På kvällen ville jag ha godis eftersom det slutat göra ont i munnen, så jag gick till Hemmakväll som ligger på andra sidan huset. Tänkte samtidigt hyra film, men det fick jag inte. Eftersom inte var svensk!! Jag trodde jag skulle avlida. Inte hyra film för att man inte är svensk? Hade ju legitimation och allt, men nej. Fånigt. Väldigt fånigt. Så jag köpte bara godiset och en cola och fick se mig överkörd ännu en gång, bara för att jag inte hade svensk legitimation/personnummer. Suck. Somnade ganska lätt, var riktigt trött trots sovmorgonen.

Onsdag 17/9 2008
Var helt slut när jag vaknade, kände mig totalt uttömd på energi. Masade mig ändå upp, och kom till skolan. Tog med Lembötekakan eftersom jag inte direkt kommer att äta den själv, så jag tänkte se om de i klassen var intresserade. Hade bakat med mjölkfritt margarin eftersom varken Elin eller Melinda kan äta mjölkprodukter. Vi fick sluta två timmar tidigare än vanligt, så då passade jag på att fråga om någon ville ha kaka. Det tog inte länge innan den var slut, och jag fick massor med beröm. Var ett suveränt sätt att bli vän med alla i klassen ;) Haha nej men seriöst, det var visst uppskattat, och jag fick lova att baka åt klassen flera gånger. Kändes bra, nu när jag inte har massa kakhungriga grannar längre, som jag hade i Mariehamn :) Nu när bakningslusten äntligen kommit tillbaka, så vill jag ju gärna kunna baka utan att behöva slänga hälften sen för att jag inte äter upp det själv! Så det är bra att de i klassen vill ha. Efter skolan orkade jag knappt laga mat, och efter det gick jag och sov. Var så otroligt trött..

Torsdag 18/9 2008
Vanlig skoldag, sög åt mig alla snälla komplimanger jag fick för min bakning dagen innan :) Mådde halvkonstigt hela dagen, var jättetrött och hade ingen matlust alls. Efter skolan lagade jag bara nudlar till middag, sedan sov jag igen. Vaknade mitt i natten och fick springa till badrummet.. Hann med många vändor innan klockan blev 8.15, och jag kunde ringa Ingemar och säga att jag nog inte skulle komma till skolan. Har ingen aning om var det kom ifrån, men jag hade dragit på mig en sjujävla magsjuka.

Fredag 19/9 2008
Vid 11 på morgonen lugnade kroppen ner sig så mycket att jag fick sova några timmar, men det började på eftermiddagen igen när jag vaknade. Suck. Sov till och från hela kvällen och natten. Var hungrig och utpumpad som få.

Lördag 20/9 2008
Låg halvt utslagen i sängen hela dagen, behövde inte ta lika många vändor till badrummet, och fram emot kvällen behövde jag inte rusa dit fler gånger. Förutom när jag blev kissnödig förstås :p Var fruktansvärt hungrig, och lyckades äntligen få i mig en banan, och under natten lyckades jag truga ner en joggis också. Sov som en stock resten av natten.

Söndag 21/9 2008
Vaknade vid 11, och var piggare än någonsin. Var jättehungrig så jag lagade två mackor, och dom gick ner utan problem! Mådde inte det minsta illa mer, så jag redde upp i lägenheten, tvättade 4 maskiner skitiga kläder och bakade morotssemlor. Hade verkligen energi till tusen, och försökte utnyttja det hela dagen med att städa och fixa. Bäddade rent i sängen (känns som det behövs när man legat sjuk) och njöt när jag kröp ner i de nytvättade lakanen på kvällen. Somnade tvärt, och sov riktigt djupt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0