Uppdatering

Okej, ja, jag vet att jag har varit fruktansvärt dålig på att uppdatera. Fått klagomål från flera håll att bloggen stannat av, så nu gör jag ett försök att ta igen lite. Blir eventuellt råddigt och förvirrat, men jag ger det ett försök iallafall. Får väl börja där jag slutade, dvs för två veckor sedan..

Fredag, 5/9 2008 - Lekar och Finsittning
Ja, denna dag började då som sagt 12, med lekar i Örnparken. Jag hörde till lag röd, även om jag själv inte var särskilt aktiv i lekarna. Jag var trött, det är väl allt jag kan skylla på.. Anyway, vårt lag vann flera tävlingar, och vi kom tvåa i andra. Vid ett drog jag, Caroline och Jessica på lunch. Det blev indisk buffe, aldrig prövat, men det var helt okej. Vid två var vi tillbaka vid kårhuset, drastiskt manfall, själv drog jag vid halv tre. Då var det hem och duscha som gällde.
Vid 18tiden kom Elin upp till mig, jag var inte riktigt klar än så vi delade på badrummet medan vi fixade oss. Tog inte länge innan Andrea, Lina och Ida också hittade till mig, var meningen att vi skulle förfesta hos Andrea men eftersom vi inte var klara så blev det att vi tryckte ihop oss i röran hos mig. Vi blandade lite groggar, middagen skulle börja redan 19. men det skadar ju inte att vara lite förberedd.. Det hann slinka ner några stycken samtidigt som vi fixade det sista, och strax innan 19 trallade fem halvt berusade tjejer upp mot O'Learys. Så var det då dags för middag. Det var kyckling med potatis, yum! Snapsvisorna kom titt som tätt, och glasen var aldrig tomma. Det var en skitkul kväll, hade verkligen roligt och lärde känna dels de flesta i klassen, men även folk från andra klasser och program. Vid halv 2 på natten gav Elin och jag upp, vi traskade ner till Max för lite nattmat. Det var också gott. Mindre smart av oss däremot, att promenera dit i högklackat, på fyllan, mitt i natten. Vi 'hittade' inte något övergångsställe så vi gick rätt igenom rondellen, vilket resulterade i nerlerade stövlar och förmodligen flera nära döden-upplevelser med arga bilister.. Oh well. Fram kom vi, fick mat, och sen snubblade vi hemåt igen. Rasade i säng, mätt och glad.

Lördag 6/9 2008 - Pirates och knäppisar
Lördagen började segt segt segt. Låg förmodligen bara på sängen och var lidande. På kvällen bestämde Elin och jag att vi skulle se på film, så jag tog min godislåda under armen och gick hela långa vägen ner för trappan till första våningen och Elins lägenhet :) På schemat stod Pirates, ettan? Den gick på tv, så det passade oss utmärkt. Under andra halvan av filmen började några av Elins vänner ringa, de ville ha skjuts till stan. Så, efter att filmen var slut, satte vi oss i Elins brors bil (som hon hade lånat några dagar) och körde mot Gullänget (?) där hennes kompisar väntade. Vi fick ta två vändor för de fick inte plats i bilen allihop, samtidigt. Efter att alla var på samma plats inne i centrum, följde vi med dem på stan ett varv. Helt galna typer hon känner alltså! Fick mig att sakna vissa personer där hemma, de påminde mycket om flera av er :) Elins presentation av mig var lika kul varje gång, 'det här är Emma, hon är från Åland', efter det var reaktionen alltid 'men heej, Åland, vad coolt, där har dom ju tax free och skit!' och så hade man nya vänner :P Jag slutar aldrig förundras över folks vänlighet när de hör att man kommer från Åland, haha. Nåja, efter att vi lallat runt ett tag, drog vi via Max för killarna skulle ha mat. Efter det körde vi hem dem, och for slutligen själva hem för att sova lite. Konstaterade när vi gick från bilen att det var svinkallt, bara någon plusgrad, och man kände att det nog är dags att använda vinterjacka om man ska ut och springa på nätterna. Vi bestämde att ta shoppingrunda på söndagen, var båda nyfikna på att se utbudet på ÖB, Jysk osv. Så vart det hej och gonatt.

Söndag 7/9 2008 - Shoppingdag!
Eftersom Elins bror Daniel skulle hämta sin bil på måndagen, tänkte vi utnyttja den sista dagen och fara till butikerna lite längre bort. Så vi tog ut pengar, och brummade iväg. Cirka 20 minuters bilväg bort ligger ÖB, Jysk, Rusta och Coop Forum. Brände en hel del pengar, men fick hem en massa behövligt! Bland annat ett dataskrivbord jag hittade på Jysk, för 500kr. Jepp, och det är jättestort med massa utrymme för böcker, filmer och allt annat skräp jag har i lägenheten. Blev även en hel del annat, massa grejer som behövdes till lägenheten, som disktorkställ, dammsugare osv. Sedan blev det massa införskaffande av matvaror på Coop, och efter det var det dags att åka hemåt igen. Väl tillbaka tog det en stund att lasta ur bilen, framförallt när delarna till skrivbordet skulle in.. Stora och otympliga, något krångliga att hålla i och bära, så det blev mycket garv innan grejerna lyckades baxas in i lägenheten. När bilen var tömd, var det dags för en stunds vila. När jag vaknat till liv igen, vid 18tiden, traskade jag ner till Elin med tortillas och kryddmixen. Kände mig superlat medan hon stekte köttfärsen och hackade grönsakerna, men samtidigt var det skönt att slippa laga mat själv för en kväll :) När det var klart högg vi in, och damn vad vi åt! Gick ner hur mycket som helst, så när vi var klara visste jag inte hur jag skulle orka gå upp för trappan till mig igen. Så vi halvslappade på hennes soffa ett bra tag, slökollade på tv och snackade skit, sedan gav vi upp för kvällen och jag gick upp till mig och somnade som en gris. Hade varit en suverän helg, men samtidigt väldigt uttröttande, och faktum var ju att 'riktiga' skolan skulle börja på måndagen. Sov tungt och djupt, för första gången sedan jag flyttade in.

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Kul med uppdatering :)

2008-09-23 @ 17:21:18
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: AnnaWK (igen)

Tack, vad gullig du är :)

2008-09-27 @ 23:59:47
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0