Senaste veckan

Måndag 22/9 2008 och Tisdag 23/9 2008
Hände ingenting särskilt. På måndagen började vi med kulturgeografi, vilket innebar att vi satt några timmar och lekte med Google Earth och gjorde test på Sveriges geografi. Kul. Sedan hade vi spanska på eftermiddagen. På tisdagen hade vi sista 'teoretiska' lektionera i Social Kompetens, sedan spanska igen. Utöver det gjorde jag knappast något speciellt.

Onsdag 24/9 2008
Vi hade Soc Komp 9-16, och hela dagen gck ut på några övningar om intryck av varandra i princip. Hela klassen satt i en ring så man kunde se alla. Första övningen var att man fick ett papper där man skulle skriva sitt namn högst upp, sedan skicka det till personen på vänster sida. Därefter skulle pappren skickas runt, och man skulle skriva med 3 ord, de första intryck man fått av personen vars namn stod högst upp. Snacka om att det var svinjobbigt när man väntade på att få sitt eget tillbaka.. Jag menar, folk kan ju tro vad som helst av en, och jag är ju inte den mest roliga när jag är ny. Anyway, när jag fick mitt papper tillbaka var jag lite förvånad. I princip alla hade skrivit att jag var reserverad, blyg och tystlåten. På vissa ställen stod det även att jag var lugn. Känns ju verkligen inte som jag, men jag måste erkänna att jag nog säkert kan uppfattas så vid förta mötet, och det var ju det vi skulle skriva.
Nästa övning fick vi ett nytt papper, nästan likadant, fast denna gång skulle man skriva 3 intryck man har av personen IDAG. Alltså efter att vi gått i samma klass nästan 4 veckor. Fick en klump i magen när mitt papper nästan var tillbaka hos mig. Jag menar, vem tycker inte det är jobbigt när man ska bli 'utpekad' att vara på ett visst sätt? Vågade knappt titta på pappret först, men oj så glad jag blev! Alla hade skrivit att jag är glad, snäll, social, öppen och utåtriktad. Många hade även fått in bakningen och mitt umgänge med raggare på några hörn :) Jag bara smajlade för mig själv, flera hade skrivit att jag är go och mysig och trevlig osv.. Fick världens boost, kände mig superglad. Kunnig och bestämd fanns också med. Och det mest förvånande var att fler än hälften skrivit att jag är tuff. Tuff? Det var det enda som förbryllade mig något. Efter detta hade vi lunch, och jag gick runt och var mer glad än någonsin. Vilket folk påpekade :)
Sista övningen bestod av att man fick en 'klasslista' på alla i klassen, där man skulle skriva ner tre saker man gillar med den personen, plus en grej som personen kan utveckla. Försök göra det med 26 personer som du knappt hunnit lära känna riktigt! Var skitsvårt. Speciellt eftersom vi på torsdagen innan fick två nya tjejer till klassen, som jag knappt hunnit uppfatta vad hette.. Men jag gjorde mitt bästa. Prövningen kom då man skulle upp och prata med alla, och berätta det man skrivit face-to-face. Jobbigt!! Men det gick bra det också. De flesta är ju snälla och trevliga så det var inte så svårt att säga sånt. Det svåra var ju att lyssna och ta in det andra sa. Fast det dom flesta sa var att jag är så snäll och glad hela tiden så andra blir på bättre humör, en tjej sa t.o.m att mitt leende smittar av sig så det inte går att vara på dåligt humör om jag skrattar :D Snacka om superboost!! Speciellt när det kommer från de i klassen som man inte pratat med lika mycket som med andra. Det var bara några som hade nånting jag kan utveckla på sina papper, och då sa dom att det bara var att jag borde prata mer (!!!) på lektionerna! Folk tycker tydligen att jag är FÖR TYST på lektionstid och borde ta för mig mer. T.o.m Ingemar sa att jag ska speak up mera, för att jag har ledaregenskaper och verkligen borde ta för mig och visa det mer. Jag var lite chockad måste jag erkänna, i högstadiet och på yrkes var jag en av dem som behövde tystas ner allt som oftast, och nu när jag verkligen har lugnat ner mig (iallafall på lektionstid..) så tycker folk att jag är för tyst! Haha. Lite kul. Det var en bra dag med andra ord :) Kände mig på jättebra humör när vi vandrade hemåt, men jisses så trött man var. Tar på när man gör såna övningar.. Men det var väldigt intressant och lärorikt. Lärde mig mycket, både om mig själv och de andra i klassen. Super! Nu undrar ni nog varför jag skrev så jättemycket om detta, men jag måste bara skryta lite om vad de i klassen tycker om mig ;) Och självklart för att boosta mig själv lite! Men som sagt var det ganska tungt för hjärnan och kroppen att ta in allt, så vid klassmiddagen på O'Learys på kvällen var de flesta slitna. Käkade hamburgare, drack breezer och en smirnoff, sedan tackade vi för oss och gick hem för att sova. Tror inte det var alltför många från klassen som faktiskt stannade där hela kvällen..

Torsdag 25/9 2008
Dagen bestod bara av presentationer inom klassen, då vi skulle hålla 'föredrag' om antingen en särskild upplevelse eller ett intresse. Mitt skulle inte vara förrän på fredagen, så jag spenderade kvällen åt att fixa det. Hände inte särskilt mycket annat :)

Fredag 26/9 2008 - Premiärfest på kåren!
Denna dag bestod som sagt även den av presentationer, när jag höll min babblade jag i princip bara på så att det skulle gå undan så snabbt som möjligt. Höll inte riktigt tiden, skulle vara mellan 10 och 15 minuter, och jag pratade väl i 17. Oh well. Det gick ändå! När vi slutat för dagen, var det hem och fixa som gällde. Elin meddelade att hon inte skulle följa med på kvällen eftersom hon inte mådde bra, så jag hörde med Andrea vad hon hade för planer. Hon och hennes pojkvän skulle förfesta hos henne (en våning upp) så jag blev tillsagd att droppa in när jag var klar för kalas. Jag sov en timme eftersom vi hade slutat lite tidigare, och därför blev jag lite sen med matlagning osv. När jag äntligen var fixad och så, var klockan vid 21, men när jag kom upp till Andrea fick jag se att dom inte heller riktigt var klara :) Några av Roberts (Andreas pojkvän) vänner kom också och joinde, och vid 23 lallade vi upp till Kårhuset. Hade druckit mer än tillräckligt innan vi lämnade lägenheten, men det slank ner en hel del till på festen. Var skitkul, vi dansade, snackade skit och hade allmänt trevligt. Var inte många från klassen, men det var massa musikmakare, socionomer, sjuksyrror och spanissar bland annat, så det var inte direkt brist på folk! Vid 2 rullade jag hemåt, tog en bra stund trots att det normalt går på 5 minuter.. Shit happens. Stupade i säng efter att ha utnyttjat sms-funktionen på min telefon lite fel..

Lördag 27/9 2008
Vaknade tidigt, och mådde som jag förtjänade. Skulle gärna skyllt på magsjuka denna dag också, haha. Låg och var lidande hela dagen. Till kvällen vaknade jag dock lite till liv, och lyckades krypa i duschen. Gick till Kebab House och hämtade hem en pizza, svängde även in via Hemmakväll för att få lite cola också. Vid halv 1 på natten undrade Elin om jag vill komma ner en stund, så jag drog på mig lite kläder och gick ner. Vi såg på p.s I love you, en film som jag velat se ett tag. Sedan käkade vi lite toast med skagenröra och såg på Time-Out. Vid 4 fick vi ge upp, och jag gick hem till mig för att hinna sova lite.

Söndag 28/9 2008
Idag är det då söndag. Vaknade redan vid 12, men lamade till 14 då jag äntligen gick och duschade så Elin och jag skulle kunna gå och handla till Ica innan 16. På Ica träffade vi Melinda och ett gäng musikmakare, och de skrattade lite åt att jag handlade så mycket :p Jag är en dålig student, jag handlar alltid massa mat. Jag kan inte leva bara på nudlar.. Fast i fortsättningen lär jag får göra det eftersom mit studiestöd/bostadsbidrag knappt kommer räcka till både hyra, telefonräkning OCH mat. Snork. Oh well, fick studielånet beviljat, så jag får börja nalla på det den dag det krisar.
Middagen idag bestod av lax och potatis, hade tänkt fixa vursting söndagsmiddag, men när jag kom hem och såg röran i lägenheten igen tappade jag motivationen till det. När jag packat upp mina matvaror, åkte ipoden igång i stereon, på hög volym. Började med att vika ihop och lägga in alla rena kläder i skåpt, de kläder jag alltså tvättade FÖRRA söndagen, sedan tog jag itu med allt skit som låg över hela golvet. Slutligen var det dags för diskberget, vilket inte var en särskilt kul upplevelse. Men oj vad duktig jag kände mig sen :) Efter att jag käkat middag, slappade jag i fåtöljen en stund med kinderägg och cola :P Naajs. Sedan lagade jag lite ris och strimlad lövbiff med champinjoner i grädde. Portionerade ut det i två matlådor, varav ena ska med till skolan imorn. Är så bra egentligen att vi måste ta med egen lunch, det ger mig motivation till att laga ordentlig mat, både till middagar och bara för lunch, och jag har även börjat äta frukt alla dagar. Nu har jag spenderat några timmar åt att uppdatera denna blogg, så nu får ni förbanna hålla tillgodo ett tag!! :)

Denna vecka kommer bli ganska vanlig, kommer dock kännas lite långt eftersom vi på fredag kväll åker med buss ner till Arlanda, för att flyga till Mallorca på lördag morgon!! :D Ska bli så herligt, så herligt :D Men mer om det kommer sen :p Har även bokat tid nu (äntligen) till nästa tattoo. D day är 25 november, så jag vill ha pengar i födelsedagspresent och julklapp!! Kommer bli en ganska dyr jävel, eftersom den blir större än de jag redan har.. Men det känns great att det äntligen blir av nu, måste börja beta av dem så jag börjar få de jag vill ha på plats :)

Nu ska jag se till att jag har allting jag behöver i väskan till imorgon, sedan försöka sova lite. Går 9-17 imorgon, så det blir ganska lång dag, även om vi har lunch mellan 12 och 14 så orkar man ju inte gå någonstans så man blir ändå sittande i skolan.. Men, med datorn och bra sällskap funkar det också :) Talk to ya later. Much later.. Haha. Puss!
P.s Ja just det ja, är ju faktiskt äntligen svensk nu! Iallafall på låtsas. Fick mitt nya svenska personnummer på posten, så nu kan jag hyra film när jag vill! D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0