My walls are tumbling down

Förlåt. Jag har varit absolut asdålig på uppdatering nu ett tag.. Men det borde börja ordna upp sig :) Får väl dra en snabbgenomgång först bara.. Fast om jag (och ni) känner mig rätt så lär det bli långt ändå.

Sista skolveckan var ett helvete. På många sätt. För det första hade vi ju marknadsföringen, var totalt slut, satt kvar i skolan efter kl 17 flera dagar bara för att få klart skiten. Krävdes lite tårar och massa hjälp från både Ingemar och Hans, men klart och inlämnat blev det!! 5 minuter innan tiden tog slut sista dagen :p Kan absolut inte säga att det är det bästa jag kunde ha gjort, men det är åtminstone inlämnat och godkänt. Och där mot slutet fattade jag faktiskt otroligt nog vad jag höll på med!! Nu vill jag aldrig läsa marknadsföring igen. Hur jag ska fixa att läsa ekonomi i höst går utöver mitt förstånd.. Suck. Men, med hjälp kan jag förmodligen bli godkänd iallafall.
På fredagen tog jag sovmorgon, och traskade till skolan för marknadsföringsavslutningen. Lärarna plus Bengt bjöd på tårta och pommac, och det var nog då man fattade att wow, nu är det över! Årskurs 1 är slut. Bara praktiken kvar.. Det blev massa mumsande, tal, tårar och kramar. På kvällen hade vi en asgrym klassfest, den sista på ett halvår ungefär.. Mycket alkohol och många tårar. Men roligt var det! Kommer att sakna min klass så fruktansvärt mycket.

På tisdagen tog jag mitt pick och pack och drog ner till ön. Stannade över påsken. Blev lite familjemiddag, umgänge med syster och hälsade på både moster Siv/kusin Melissa och mormor och morfar. Mera sånt ska det bli! Var även en del bråk en kväll/natt där, men det är förbi nu, så det kan vi lämna bakom oss. Sist och slutligen fick jag sova. Massor. Har nog aldrig känt ett sådant stort behov av att sova förut. Orken tog helt enkelt slut när jag lämnade skolan och Övik bakom mig, för ett tag.

Nu är jag uppe i min älskade (nåja) lägenhet igen :D Stal (JA) MIN lilla pärla i måndags, och brummade norrut :) Kändes uuuuunderbart att få krypa ner i min egen säng igen, i min egen lägenhet, med mina egna saker :) Nog för att jag saknar tvåan i Mariehamn, självklart, men detta är mitt nuvarande hem och inget känns så skönt som att komma tillbaka. Om så bara för några dagar.. Igår var jag på språng hela dagen, började med att dra till ÖB med Andrea och hennes syster (som var nere för att hämta upp henne till Lule) och när vi kommit tillbaka och de drog iväg, gick jag på stan ett tag och glodde. Hade min tunna vindjacka och solbrillor, sååå najs! Kvällen spenderades åt packning, städning osv.. Kändes trist, minst sagt. Men det måste ju gå.
Idag tog jag lååång sovmorgon (fast jag blev väckt av ett mess tidigare än jag tänkt;), eftersom jag ska upp tidigt och köra imorgon. Sedan blev det mysfika med Anna T, Emma, Lina dä och Haley :) Jättehärligt, jag kommer sakna min klass så grymt mycket. Efter det gick jag hem, bara för att inse att jag måste ett varv på stan iallafall och inhandla lite grejer åt mamma. Sagt och gjort, fick åtminstone det jag skulle ha, avslutade med att köpa lite cola inför bilresan imorn. Kommer trots allt bli lite drygt! Efter detta hade jag inte ens två timmar på mig att duscha och förbereda mig mentalt för en ja.. Date? Blev en långpromenad, hur mysigt som helst. Kommer sakna så hjärtat värker.

Nu ligger jag under täcket, det mesta är packat, jag har diskat och plockat undan det värsta. Det som återstår imorgon bitti är att trotta bilen full, laga lite mackor och dra iväg. Är lipis och huvudet värker. Jag avskyr att säga hej då. Jag älskar Övik. Jag älskar min lägenhet. Jag älskar min klass. Jag VILL INTE fara härifrån! Fast samtidigt längtar jag så förbannat till Lynnwood, Ruth och barnen, och det går nästan före allt. Men när hjärtat inte riktigt vill.. Ska nog gå och borsta tänderna nu, och ge upp detta. Gråter bara ännu mer av att tänka på det.

Klassen, jag kommer sakna er så grymt mycket!! 'Bara' 4½ månader tills vi ses igen! Glöm inte bort mig, för jag kommer tusan inte glömma en endaste av er :) Och Cina, vi har ju alltid Facebook :)

Det är självklart inte bara klassen jag kommer sakna grymt mycket. Men om jag inte tänker så mycket på det, kanske det gör mindre ont? Hoppas hoppas hoppas..

I will miss you.

Puss.

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

När du åker tillbaka till Lynnwood, fortsätter uppdateringarna här då eller återupptar du Resedagboken?

xoxo

2009-04-16 @ 08:34:49
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Cina

hihi.. tack för uppdatering och lite tårar..

jo vi kommer ses på facebook.. tiden går fort.. snart ses vi på sjögatan igen.. och då har vi massor att prata om.. kram kram och lycka till med visum och resa och allt

2009-04-16 @ 14:53:01
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/
Postat av: dea

tack :)

2009-04-17 @ 20:45:24
URL: http://deaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0