Friends are the family you choose for yourself

14 december –

Måndag. Jag gillar inte måndagar! Fast idag har ändå varit relativt okej. Trött som en gris dock.. Mini Club hela dagen, inte så många barn, men fler än vi har haft senaste veckorna så det var najs.


I fredags kom ju äntligen A och R! Fasen vad nöjd jag var :D De kom och tittade på vårt Mini Disco och stannade sedan för showen, därefter ville de till sitt hotell och sova så jag följde dem dit och prommade sedan hem igen. De bor typ 500m från mina hotell, så det är inte så långt ;) Hehe.


I lördags sov jag lääänge. Mycket bra! När jag äntligen krupit ur sängen och de en bit bort också var på gång, gick jag till deras bungalow och hängde ett tag. Snackade skit, uppdaterade mig lite och sådär som det ska vara :) Tog även en sväng till närmaste ’shoppingcenter’ och käkade middag. MYS! När de båda duschat och var någorlunda klara, packade de ihop lite grejer och så gick vi till mitt hotell istället. Drinkade samtidigt som hår och smink fixades, och jag var något nöjd med mitt hår då jag fick min huns hjälp att fixa rockabillyfrilla igen :D Efter mycket skratt och alkoholkladd drog vi iväg till Kasbah och Plaza i Playa del Inglés. Ganska galet även denna festkväll, men inte lika illa då vi hade R med som vår privata livvakt, haha ;) Blev lite mitt-i-natten-mat på Burger King, hahahaha, sedan intogs mera alkohol. När vi alla var lika fulla och trötta, tog vi en taxi hem. Vi klev alla av vid mina finingars hotell och promenerade hem. Planen var att nyktra i, men det hjälpte inte, haha. Sov som en stock hela natten sen.


Igår var det söndag, vaknade sådär lagom bakis mitt på dagen. Ja mamma, jag vaknade innan två!! Låg dock kvar under täcket och läste med tv:n på i bakgrunden, och drack vatten. Åt lite kakor också, hehe. När jag varit i duschen mötte jag upp mina gullungar som även de vaknat till liv, så promenerade vi genom hela Maspalomas och kikade. Middag blev det självklart också, på kinarestaurang, mumsigt. Tog en liten sväng till efteråt, för att slutligen hoppa in i en taxi som fick köra oss hem. Fanns ingen ork kvar i benen.. Sa nattinatt och jag gick hem. Eller till mitt hotell iallafall :p Trots tröttheten hade jag otroligt svårt att sova och har vaknat hundra gånger under natten..


Tror anledningen till att jag sov så oroligt var att jag tänkte på mormor. Hon ska nämligen operera ögonen (eller iallafall ett åt gången) och det stressar mig att jag är så långt borta. Min mormor och morfar är de bästa som finns, de är utan tvekan de som tar störst plats i mitt hjärta, utan dem hade jag inte varit där jag är idag. Det är alltid de som stöttat mig, i alla beslut jag tagit, och de som direkt har stått bakom mig vilka val jag än har gjort i livet. Det var de som pushade och trodde på mig då jag ville till USA som au pair, de som sa att jag ’kan göra vad jag vill’ när alla andra var tveksamma. Det var mormor hjälpte mig att fatta beslutet angående skolan i Övik, det var hon och morfar som fyllde i ansökningspapprena med mig och sa att jag skulle ta chansen. Det var dem jag ringde först då jag fick antagningsbeskedet i postfacket.. När jag har haft goda nyheter har jag delat dem med min mormor och morfar, eftersom de alltid kan glädjas med mig. När jag har varit lessen och gråtit har de lyssnat, tröstat och gett mig glass och pipade bullar.. De står mig absolut närmast och vet allra mest (förutom A och eventuellt R då) och jag vet och har alltid vetat att vad det än gäller så finns de för mig. Alltid. Det är det som skrämmer mig, att de går igenom såna här saker när jag inte finns där. De är så viktiga för mig och jag skulle inte klara mig utan dem. Så nu tycker jag att alla ska hålla tummarna för att allt går bra och att min finaste, underbara mormor får sin syn tillbaka!! Älskar dem, och det ska jag tala om för dem då jag kommer till ön i januari.


Ja, det var typ det jag hade att säga idag. Och jo, angående att vänner är den familj man väljer åt sig själv, så vet alla att A och R är min lilla ’familj’, dvs min familj utan blodsband. Fast vem som valde vem kan de lärda tvista om, för även om det var R som använde uttrycket, att jag tillhör deras familj, först så var det trots allt han som kom in sist i bilden, haha. Men jag skulle inte klara mig utan dem heller, de är och förblir min egna lilla familj och jag är sååå grymt lycklig över det faktum att de är här nu och får dela liiiite av min upplevelse av praktiken här :) Ni är bäst! <3


Puss på er andra också, har en hel del underbaringar i mitt liv och ni förtjänar alla det bästa!


Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Haha fick ett likadant inlägg som du fått ovan. Undra vem de hittade först...

Härligt att du har det bra. Vi har två millimeter snö här. Askallt. Men fint.

Puss!

2009-12-16 @ 17:48:01
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: AÖ

huj! det är kallt här hemma. rasmus letar redan resor tillbaka. jag älskar dig! ses om mindre än tre veckor.

2009-12-20 @ 01:57:43
URL: http://destrozar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0