Hold me tight, tell me I'm the only one

Ojoj, andra advent är nu över. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag har INGEN aning om vart dagarna tar vägen! Det går så fort så fort, vill att jorden ska sluta snurra så snabbt ett litet tag så man hinner andas emellan. Har suttit här och glott cirka en timme nu, hur skönt som helst att sätta sig i receptionen med datorn och veta att man inte har någon jäkla tidsgräns på vad man gör.

Mina lediga dagar spenderades mestadels i sängen. That's right. Orken försvann och likaså lusten att göra något vettigt/kul, så jag har tagit igen mig på sömnfronten istället. Mycket bra :) Och skönt var det!

Idag var det jobb igen, en dag som alla andra, men ändå mer störd än vanligt. Jag vet inte vad det är med våra arbetskamrater, men jag undrar seriöst om något har hänt.. Allihop har varit ovanligt trevliga, pratsamma (på ENGELSKA) osv osv. Har t.o.m fått mig en hel del skratt idag då jag verkligen försöker lära mig bättre spanska, på riktigt. Och jag fick chefen att skratta en hel del åt mig också, numera kan jag säga 'Det här är min hund' på spanska! Det ni! Anledningen till detta är att två bartenders kom och flummade lite häromkvällen när jag satt med datorn, och så visade han ena en bild på sin hund. Så kom jag på idag att jag också har bilder på min hund i telefonen, så jag ska visa honom vid tillfälle. Och då är det ju kul att kunna säga det på spanska ;)
Ikväll var det ju shownight också, gänget framförde sin Tutti Frutti, och vi fick en hel del beröm för att vi var duktiga som hämtade grejer (kläder som de glömt på andra hotellet) och för att vi skötte ljuset så bra. Har nog heller aldrig hänt förut. Så antingen har vi blivit bättre (haha) eller så är det någon sjukdom som går i Animación. Jag tror på det senare.

Det KAN även ha att göra med att det var möte idag, då vi slutat dagspasset. Har ingen aning om vad de pratade om, och varför de hade mötet, men om det är pga det som alla är så trevliga så bryr jag mig inte om vad de diskuterade! De som var med var i vilket fall vår chef Dave, Filippo, Gloria och Martina, plus F&Ms chef på Alpitour (de jobbar både med oss och för Alpitour). Så det verkar ju ha varit rätt allvarligt. Men, som sagt bryr jag mig inte om de fortsätter vara såhär konstiga (läs: trevliga) resten av tiden här!

Kan förresten berätta att bartendern som visade sin hund springer runt och kallar mig sin flickvän. Haha! Han frågar tydligen ofta efter sin 'flickvän Emma' och Martina berättade att han står i korridoren på nätterna efter arbetspasset i hopp om att få se mig. Jag skrattade helt galet när hon berättade det åt mig, men då blev hon arg och sa att det minsann inte är något att skratta åt, detta är allvar! Hahahahahahaha. Kan ju tillägga att mina konversationer med denna kille brukar sträcka sig från 'Hola, que tal' till 'Buena Noche'. Inte riktigt någon bra grund till ett förhållande, eller vad säger ni ;) Chefen Dave bara skrattar och påstår att alla karlar på hotellen flirtar med mig. Jag tycker mer att de är taskiga, bara för att jag inte snackar spanska så brukar de skratta åt mig hela tiden.. Fast lite roliga är de ju ändå....... ;) Nog om det.

Funderade förresten över det här med språk häromdagen. Eftersom våra gäster mestadels kommer ifrån Tyskland (och Holland osv), Italien och Storbrittanien, så är det många olika språk som gäller. Personalen på båda hotellen pratar ju nästan uteslutande spanska, så det är ytterligare ett språk. I början blev jag mobbad och alla frågade om jag faktiskt inte kan några språk, då kontrade jag med JO; svenska, engelska, finska och förstår både norska och danska, och du?? Puckon. Fast idag förstår jag otroligt mycket av vad de säger när de pratar spanska, är sämre på att våga prata själv, men jag har lärt mig grymt mycket ändå. Förstår även en del italienska vid det här laget, och även lite tyska och deutch. Jag min dumma jävel trodde i början att tyska och deutch är samma språk, men icket! Så nu försöker jag förstå båda. Där biter det mig i arslet att jag valde att läsa franska istället för tyska i högstadiet.. Nåja. Jag tycker faktiskt själv att jag är rätt duktig. Och jag kämpar på, när vi åker härifrån ska jag vara på det stadiet att jag vågar prata själv också! Annat än 'det här är min hund' haha. De andra språken vet jag inte om jag lär bli mycket bättre på, men vi får se. Ska satsa på finskan sen till sommaren, om jag får det sommarjobb som jag vill ha på Åland.. Det jag ville säga med detta är; fan vad duktig jag är som lär mig så mycket nytt!! Det ni! :)

Annars då.. Saknar faktiskt Akos. Han var en frisk fläkt i vår lilla Gran Canaria-värld. Men Santo är rätt lik honom till sättet, så det är bra ändå :) Räknar ner dagarna till fredag nu, fredag fredag fredag!! För då kommer mina fina :D Fasen så jag lääääängtar, hun, fatta att det då är typ två månader sen vi sågs sist.. Så länge brukar det inte få gå emellan :( Men nu jävlar! Så får vi se hur snabbt ni tröttnar, kanske ni inte vill ha mig i lägenheten i januari sen ;) <3

Anna Wk, jag skriver här för jag orkade inte kommentera din blogg.. Skrattade så jag grät till ditt bakningsinlägg, förlåt, men det var så roligt! Hoppas det går bättre med pepparkakorna :) Mina ska bakas i januari, så är det bara. Någon slags julkänsla måste jag också få när jag kommer hem, men tillsvidare hjälper dina pyssel-/bakningsinlägg till med det :)

Nu är klockan typ halv 2. Dags att gå till rummet och krypa under täcket, kanske se lite tv dubbat till tyska alternativt spanska. Förra helgen skrattade vi nästan ihjäl oss då vi tog myskväll och desperat ville se någon film på tv, först hittade vi BECK - dubbat till TYSKA, hahahahaha, sedan zappade vi vidare och hittade ett program där de pratade SVENSKA, de gjorde något reportage om Sverige och just då var han i Norrland och drack sprit, efter att först ha jagat älg och ätit torkat älgkött framför en brasa i skogen. Vid det laget kunde man ju bara skratta.. Det finns inte en jävla kanal som är på engelska (förutom CNN och Skynews) men så ramlar vi in på ett där de pratar svenska. Helt sjukt. Tror det var då som vände oss till True Blood istället, haha..

Igår kväll/natt tittade vi på Jane Eyre, på spanska, och insåg att jäklars vad man fattar mycket ändå! Fast nu ska jag inte snöa in på språken igen. Har äntligen fått nerladdat mitt nya itunes så jag ska se om min ipod vill leka kompatibel med min dator när jag fått det installerat. Sedan börjar ju en ny dag imorgon, kl 11. Har Mini Club hela veckan, och Cats på fredag, och eftersom de inte lär tvinga mig att dansa denna gång så blir det nog mestadels dekorationer kvällstid. Gillart!

Nattinatt, tänker på alla mina nära och kära nu när det närmar sig jul.
<3

Kommentarer
Postat av: lillsyrran

Men haha du kan ju inte finska knäppis! xD <3

2009-12-07 @ 14:59:02
Postat av: AnnaWK

Kul att bakningen var rolig för någon ;)



Vad är det för sommarjobb du vill ha?



xoxo

2009-12-08 @ 11:19:40
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0