I can’t breathe when I know you’re not there

1 December -


1 december idag!! Jisses, fattar verkligen inte vart dagarna har tagit vägen. Har bara 5 veckor kvar här nu, gråååt. Hur jobbigt det än är emellanåt, ser jag verkligen inte fram emot att åka tillbaka till iskalla Sverige. Hur ska jag stå ut?? Måste verkligen fixa praktik för våren, och det snart! Behöver en ny resa att se fram emot, när denna är över.



Vad har hänt sen helgen nudå.. Lördagskvällen spenderades som tidigare nämnt åt True Blood, Andrea hade några avsnitt kvar av andra säsongen så jag såg dem med henne. Åååååååh, jag vill ha en egen vampyr! Vi såg på nästan alla de sista avsnitten, stängde av datorn halv 5 på morgonen. Pga den sena natten, blev det närapå ingen beach på söndagen. Men vi traskade dit på eftermiddagen, var väl nere vid vattnet ca kl 16. Var fortfarande gassande sol och så, men rätt kallt för det blåste på rejält, så vi stannade nog bara en timme.. Sedan prommade vi hem igen, käkade middag och bänkade oss återigen i sängarna. Det kom bara skit på tv, så det blev sista avsnittet av True Blood, och efter det såg vi Twilight, som Andrea också hade på datorn. Kärlekstörstandet efter en egen vampyr blev inte direkt mindre då, haha.. :) Sedan försökte vi sova.



Igår var det måndag, arbetsdag lixom de flesta. Vi har två nya killar med nu, eller ja, han ena (Justin) är ny iallafall, han är normalt praktikant i receptionen men de får alla komma till Animación en månad var. Rätt trevlig kille faktiskt, och han fattar lika lite italienska som vi gör, så äntligen är det någon som pratar engelska med oss! Den andra (Santo) är egentligen inte ny, han jobbade i Animación för ett halvår sedan så han är lite halvt ny bara. Också riktigt trevlig, han pratar också engelska med oss, och uppmuntrar oss att försöka börja prata spanska fast vi (jag) är asdåliga :)



Nu är det tisdag kväll/natt. Vi slutade jobba för en stund sedan, och var idag och fick en gratis halvtimmes internettid, så bara jag har detta klart ska vi gå till receptionen och besvara lite mail, kolla bankkonton och självklart även lägga upp detta. Jobbar fortfarande på att få obegränsad internettillgång, men det tycks vara jävligt svårt. Suck. Nå, vi är ju bara praktikanter.......



Annars är allt rätt lugnt just nu. Mini Club hela veckan, riktigt soft, på kvällarna håller vi på med juldekorationer så då behöver man inte heller fundera så mycket. Vi har turen att vara lediga fredag och lördag igen, så det är en kort vecka på endast fyra dagar. Blir väl ett långt pass nästa vecka istället.. Men det tar vi då!



Nu har jag inte mycket mer att säga (yes, tycker ni ;) så jag tror det är dags att lämna rummet och surfa lite. Har försummat en massa mail jag borde svarat på för längesedan, så nu jäklar ska jag ta tag i det! Skulle gärna få igång msn också, men då måste jag tydligen ladda ner senaste versionen och det hinner jag omöjligt på en halvtimme i receptionens sega nät. Testade det senast nämligen.. Men men. Vi lever, allt är bra, nu har ni fått en hel del att läsa igen!



NÄSTA HELG KOMMER FINASTE A&R!!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 < 3

 

PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0