If you won't, I'll stop trying

16 December -

Aaaaaah, det är julafton om en vecka!!! Helt stört. Helt jävla galet stört. Men så är det!

Idag har jag varit lite Libre. Sov rätt länge, eller ja, till klockan ett iallafall. Mina tänder har börjat jävlas igen så nu sover jag mer oroligt än någonsin. Vill ha ut helvetena NU! Men vi får se vad tandläkaren säger i januari. De växer både uppe och nere i käken på vänster sida nu, den övre har kommit halvvägs. Detta innebär att den tuggar på det uppsvullna tandköttet under, sköööönt. Den ihållande värken jag har haft i några veckor nu, blir bara värre och värre igen. Det är inte så att jag inte kan äta, för det är inte vid själva tänderna det gör ont, det är hela jäkla käken, ner i halsen och ut i örat. Kan knappt ha hörluren i det vänstra örat för det gör så förbannats ont.. Kan de inte växa klart snart? Eller låta bli att växa samtidigt? Blir så less.

I vilket fall har dagen varit bra. Det har varit ömsom mulet, ömsom ösregnigt, men mycket bra ändå. Började med tidig middag med A&R på Kinarestaurangen här bredvid mitt hotell, sedan tillbaka för att hämta deras grejer från mitt rum och därefter till deras hotell så de skulle få byta kläder. Seeeeen hoppade vi i en taxi och åkte till Playa del Inglés. Shopping! Var rätt najs med två personliga shoppers, A som hjälpte till som smakråd och R som kollade att allt funkade som det ska så man inte skulle bli lurad. Helt perfekt! Köpte en hög med julklappar, jag som inte hade tänkt köpa en enda i år... Så det kan gå. Men jag måsta bara helt enkelt. Till sist handlade jag lite åt mig själv också, paprikachips (haha), ett rött halsband till min klänning för festen på fredag och ÄNTLIGEN köpte jag en duffelväska åt mig!! Har gått och tittat på samma väska varje gång jag varit hit, och även då vi var på Mallis förra hösten. Nu hade jag bestämt mig för att inte lämna GC utan en, och nu slipper jag göra det :D R kollade som sagt igenom den noga först att allt såg bra ut, sedan slog jag till ;) Är så helvetes nöjd så det finns inte. Kommer vara perfekt som weekendväska och liten resväska när jag åker Övik-Åland tex. SÅÅ nöjd! Mycket lyckad shoppingrunda :) Avslutade på Burger King med lite mat (igen) innan vi åkte hemåt. Nu är klockan strax efter 23 och jag ska börja krypa mot rummet så småningom.

Imorgon är en ny arbetsdag. Förhoppningsvis går den fort, för sedan blir det dags att säga hejdå till mina fina. MEN, vi ses om 3 veckor igen :D Känns inte lika jobbigt att säga hej då med den vetskapen, hehe. Är som sagt ledig på fredag igen, så vi får se vad man orkar med imorn kväll efter jobbet..
På fredag är det den efterlängtade personalfesten! Om inte annat så har jag en anledning till att klä upp mig ordentligt och visa att även jag kan se lite tillsnoffsad ut ;) När man annars går i stora t-shirts och shorts på arbetstid, haha. Nu när jag har ett nytt, fint halsband också så kommer jag känna mig extra fin :) Men vi får se hur det går med hela spektaklet, jobbar dagen efter sen och ett gäng dagar framåt, så det är ju dumt att dra sig för mycket. Först kommer ju faktiskt torsdag!

Nu är det dags att gå och krypa under täcket med lite chips. Ska sitta och beundra mina inköp (mestadels väskan) ett tag också :p Är inte mycket kvar på inköpslistan nu, och tur är väl det för nu är plånboken (och kontot!!) tomt! Så det kan gå, haha. Drömde förresten inatt att jag var tillbaka på FoF och jobbade, ska seröst ta reda på hur man kan gå till väga för att få jobba inom USA, utan att behöva ansöka om att bo där permanent.. Kanske jag helt enkelt måste gifta mig med en amerikan? Anna, vad säger du?

Nej men nu, NU sovdags. Natti natt, puss!

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Äktenskap är ingen garanti, och det är sjuhelvetes massa papper som ska in. Däremot om du får jobbet först, så kan du ansöka om arbetstillstånd (helt sjukt att du måste HA jobbet först, för egentligen - vem anställer någon som inte har arbetstillstånd).



Vill se kort på väskan!



xoxo <3

2009-12-17 @ 12:50:13
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0