If your heart's not in it, for real

10 december –

Finns det något tillfälle man känner sig mer ynklig, än när man är sjuk? Okej, när hjärtat bli krossat är man ju inte heller särskilt häv, men att vara sjuk är nog värre. Blä. Låg hela gårnatten och vände mig, mådde så otroligt illa, och sedan spenderades sista timmarna med att varva mellan sängen och badrummet. Klädde ändå på mig när larmet ringde, och tog mig till kontoret. Då Dave kom sa jag att jag mådde dåligt, så han skickade mig tillbaka till sängen med orden: ’Go back to bed, call me if you need anything. Anything at all.’ Så det gjorde jag. Inte ringde alltså, men gick tillbaka till sängen. Låg där hela dagen, med undantag för en sista runda till badrummet innan magen var tom. Till kvällen klarade jag att äta två små bröd med några timmars mellanrum, men mådde inte bra ändå. När jag äntligen lyckades ta mig på fötter smet jag bara ner till personalmatsalen och köpte en burk cola som tacksamt gick ner. Sov otroligt dåligt den timme jag fick sömn, sedan blev jag väckt mot morgonsidan och därefter blev det inte att sova något mer.


Dagen har varit lite annorlunda, eftersom Bengt kom på besök. Det var trevligt! Vi fick visa honom runt och ha en ordentlig pratstund med honom då vi ändå inte hade några barn i Mini Club före lunch. Efter lunchen så drog han vidare på nya äventyr (dvs han skulle besöka Kalle och Sara från vår klass som också befinner sig på ön) och för min del blev det först lekar med några barn en timme, sedan lite fotboll med dem. Eller ja, fotboll och fotboll, ungarna fick springa och sparka på en boll iallafall, så de var nöjda :) Var hett som fan, säkert åtminstone 30 grader idag då det var gassande sol. Kollade mailen lite snabbt då vi slutat, sedan sov jag två timmar för att försöka ta igen liiite av den förlorade nattsömnen.


Vad har hänt då.. Inte mycket alls. Dagarna är fortsättningsvis som de varit hittills, vart som sagt ett trevligt avbrott då Bengt kom idag. Nu är klockan halv tolv och vi väntar på att få gå och stänga om en halvtimme. Vår tur idag.. Lite drygt när man är så jävla trött, men det är ju ingen idé att inbilla sig att jag hade sovit vid midnatt i vilket fall. Så det är bara att vänta och se glad ut.


Imorgon är det äntligen FREDAG!! Ingen CATSshow dock, för Gran Canaria Princess ska ju ha sin personalfest här, eftersom vi har vår på det hotellet nästa fredag.. Vet därför inte riktigt hur kvällsschemat kommer att se ut, då vi normalt skulle vara på Tabaiba för showen allihop. Får väl någe specialuppdrag igen, som ikväll då vi städade kontoret, haha. Spännande värre. Har i vilket fall Mini Disco på kvällen, ser nästan fram emot det faktiskt, ska bli roligt :) Så får vi se vad det blir sedan!


Det bästa av allt imorgon är att A och R äntligen flyger hit ner!! Wohoo! Fasen vad efterlängtade de är :) Har inga planer angående det än, får se hur de vill göra då de kommer fram, lär ju vilja hänga lite på sitt eget hotell också :) Men Dave har iallafall sagt att de är välkomna hit när de vill, så det blir nog bra i vilket fall! Blir förmodligen att fira lite i helgen igen, hehe, DET ska bli kul med de mina! Måste nog gå till närmaste Supermarket imorn och inhandla lite alkoholhaltigt, hehe..  Jeje.


Nu är jag trött i huvudet. Blir väl lite så utan sömn och kroppen är ju ändå slut efter gårdagen och natten innan.. Får hoppas dessa sista 20 minuter går snabbt nu, så vi kan gå och stänga igen båda hotellsidorna och sedan krypa under täcket. Uppdaterar senare.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0