I've been loving you too long

19 december –

Mjaha, så satt jag en timme i receptionen och skulle uppdatera bloggen, men fick sällskap så det blev inte av, haha. Satt och pratade massa strunt på halvt engelska, halvt spanska istället. Trevligt!


Nå vi kan ju börja med fredagen, var ju ledig så jag sov ut (en stund iallafall) och sedan trallade jag ner runt hela Maspalomas i jakt på skoinlägg och säkerhetsnålar. Det senare var hur svårt som helst att hitta ska ni veta! Spanjorerna kan ju inte ha så stora behov av säkerhetsnålar.. När jag prommat typ en timme blev jag less och satte mig på stranden med ipoden, salta kex och en liter vatten. Efter en halvtimme var jag lagom svettig och rödlätt på armarna, så då inhandlade jag en liten Fanta som jag svepte under promenaden hem. Sammanlagt gick jag cirka två timmar, snacka om att känna sig hurtig! Haha. Väl tillbaka på hotellet var jag trött, så jag hoppade i duschen för att få bort all sand och sunscreen och sedan kröp jag under täcket ett bra tag.


Vi hade fått order om att vara klara kvart över 9, och vi skulle mötas allihop vid kontoret. Strax efter åtta orkade jag äntligen mig fram från under täcket, så då var det pimpning som gällde. En timme senare traskade vi ner till kontoret, mötte upp resten av gänget och tryckte in oss i Daves bil allihop. På Gran Canaria Princess hölls ju festen, så vi fick börja med att dela ut choklad till alla gäster som kom, dvs personalen från båda våra hotell, Tabaiba och Maspalomas. Trevligt värre, kände sig lite som värdinna fast vi var sex stycken animaciónare där :) Slank även ner lite bubbel-bål under tiden, slog till bra då jag i princip inte ätit annat än salta kex under dagen. När vi äntligen fick gå till matsalen och äta, fylldes tallrikarna snabbt och för min del gick det ner både vatten, vin och lite champagne till. Gratis är gott som man säger! Men maten var grymt god, så god att jag inte lyckades få ner minsta lilla dessert då jag redan var så mätt att jag kunnat spricka. Lite mer champagne på det, sedan förflyttade vi oss med resten in till danssalongen.


Vi satte oss med de nederländska praktikanterna och loungade, Justin hittade Dave så vi fick två drinkbiljetter var. Beställde vodka-cola, bara för att göra det enkelt, men kan säga att halva glaset var fyllt med alkohol så det var lite starkare än jag hade tänkt. Men ner gick det ;) Resten av tiden på hotellet snackade vi med massa folk, skrattade åt alla galningar som tog salsadansandet till extrem överdrift och slutligen dansade jag en dans med Santo, som tyckte det var dumt att jag aldrig lärt mig salsa. Det är svårt!! Men det gick rätt bra, han är ju professionell dansare och från dominikanska, vilket betyder att han har det i blodet. Måste ha sett ut som ett rätt omaka par.. Hehe. När vi blev utslängda från det hotellet pratade jag lite med diverse bartenders, därefter hamnade en hel hög (inklusive oss) på nattklubben Pacha. Där gick det hett till, hahahahaha. Jag dansade, dansade och dansade. Vi var alla fulla och glada, och det var hur trevligt som helst. Blev liiiiite för mycket med dansen där en sväng då en av våra arbetskollegor (i animación) försökte dansa lite väl intimt, trots att han har flickvän, men han skärpte till sig så vi alla kunde återgå till att enbart ha trevligt. När Pachas stängde, hängde vi utanför en stund för att fundera ut vad nästa stopp skulle bli. Snackade en hel del med en av våra bartenders, som vi så fint kallar ’han med öronen’. Jag lärde mig hans namn inatt, men jag kommer inte ihåg det... ...... I vilket fall, efter mycket om och men drog de andra av vårt gäng hem, och då vi konsulterade Carlotta för vidare festligheter försvann våra bartenders. Vi följde med C och några killar, varav en av dem är hennes hiphop-lärare, till en liten klubb utanför ’partydistriktet’ som så fint hette Nordiska Klubben. Hahaha. Är tydligen någe samarbete med några klubbar nere i Plaza. Vi dansade en liten stund, sen blev vi less och åkte slutligen hem. Klockan hann bli 05.30 innan jag var under täcket, något rund under fötterna.


Slocknade som en gris, föga förvånande ;) Vaknade med ett ryck kl 9 och kunde omöjligt somna om. Hade t.o.m ställt larmet på båda telefoner för att helt säkert komma upp, ändå fick jag ingen ro. Kvart över 10 fick jag ge upp, och masade mig i duschen. Påklädd och klar, tog jag min halvliters flaska med vatten ur kylskåpet och vandrade till kontoret. Kan säga att jag inte var den enda som var sliten, haha! Eller ja, sliten och sliten, var nog ärligt talat fortfarande full när jag kom på jobb. Bad Emma, Bad bad Emma!! (Som Ally skulle ha sagt). Var rätt slappt hela dagen som tur var, jag och Gloria hade bara tre barn i Mini Cluben och därefter fick jag slå in julklappar två timmar efter lunchen. Lunchen ja, hahaha, alla andra vräkte i sig mat som om de inte ätit på flera dygn, jag och Justin satt bara och fnissade åt varandra där vi satt och petade i oss varsin liten pizzabit och gurka, med colaglaset i ena handen. När vi äntligen slutade för dagen kl 16, kröp jag i säng igen och sov fyra timmar i sträck tills jag måsta upp för att äta middag innan kvällspasset. Även det var lugnt, har slagit in lite paket, hängt upp några nya skyltar och skrapat bort kletet från tejp som suttit över två andra, gamla skyltar. När vi var klara kl 23, hämtade jag datorn från rummet och satte mig i receptionen.


Och nu är jag tillbaka i min säng. Kollade mailen och sånt, Martina kom en sväng och ville ha hjälp att få ner en flygbiljett då hennes dator inte hittade internet. Hon åker förresten hem imorgon, det var väl ett gemensamt beslut från hennes chef på Alpitour och Dave, och hon själv. Jag vet inte riktigt, det har ju varit problem mellan henne och cheferna från dag 1, så vi har väl alla väntat oss något liknande, men det känns ändå lite konstigt att hon plötsligt bara försvinner. Men, jag är mest glad, nu blir det nämligen vi som får basa över Mini Club och fan så tyst det kommer att bli nu!! Öronen kommer ju få en chock när de inte kommer utsättas för Martinas skriktortyr dagarna i ända. Hoho. Anyway, hon åker nu och glad är jag ändå.


När hon hade gått så kom han med öronen och satte sig på min fåtöljkant, och där förblev han tills jag stängde av datorn och ville gå till sängen. Snackade om allt möjligt, han ville ha festsällskap ikväll men jag fick tacka nej. Har Thomson imorn så jag måste gå och öppna Maspalomassidan före kl 10. Isch. MEN, jag sa att jag är ledig hela nästa helg så kanske det blir lite kalas då :) Jag gillar våra bartenders mer och mer, synd att man snart ska åka hem! JO, jag träffade ju äntligen knäppisen vars ’flickvän’ jag är, igår kväll. Fick visa min hund och så drog vi de vanliga fraserna och han var så nöjd när jag pratade spanska, haha! Han var för övrigt på Pachas också, men jag tror han är väldigt blyg för han var inte med oss och dansade eller nånting... Visserligen inte han med öronen heller, men han stod iallafall bredvid och såg på, haha.


Nej nu ger jag upp. Skrivit åt helvete mycket mer än jag hade tänkt, och nämnt en del saker jag tänkte låta bli att skriva om här. Men vad fan. Detta är min blogg, så jag skriver vad jag vill! Dags att nassa lite igen nudå, hur det nu ska gå när jag tog igen min förlorade sömn nu ikväll och faktiskt börjar komma ur krappulan nu.. Hehe.


Natti natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0