When you finally said the words, I knew they weren’t true

24 November -


Idag är det tisdag. Känns som en halvlam och lite småtrist dag, men det är nog efter helgen. Det som är svinigt bra just för tillfället (ta i trä) är att tandvärken är BORTA! Eller ja, lite smågnager det, nu på högra sidan av truten, men det värsta är över, jag slipper knapra piller och får sova på nätterna. Typ. Kollade även mailen igår och blev jävligt nöjd, jag klarade äntligen tentan!! Wohoo!! Kämpade faktiskt en stund med den så jag är mäkta nöjd att jag äntligen klarade skiten. En omtenta till orkar jag inte.. ALDRIG MERA FÖRETAGSEKONOMI!!!


Nu sitter jag i min säng invirad i två handdukar och äter paprika chips, ett nytt beroende som Andrea dragit in mig i, haha.. Måsta ta en het dusch när vi slutade för dagen, efter att ha spenderat nästan en timme i ena poolen med ett gäng barn. Ja, ni läste rätt, Emma som simvägrar och förmodligen inte varit i en pool sedan Thailand för närmare tio år sedan, spenderar några eftermiddagar i veckan med vattenlekar. Har slutat bry mig om att föräldrarna vid poolkanten glor på mina tatueringar, och kan numera ha riktigt roligt med vattenbus :) Plus att det är ett rätt bra sätt att få ordentligt med sol överallt, inte bara på armar och ben som vi vanligtvis får på dagarna ;)


Vad annat har jag att säga då.. Min födelsedag blev inte firad på torsdagen, vi smet ner till personalmatsalen (det finns faktiskt en sådan, trots att vi aldrig ätit där..) och petade lite småpengar i maskinerna där så vi fick varsin cola och lite godis :D Sedan nassade vi.


På fredagen var vi först till ett litet Shopping Center i närheten av vårt hotell, mycket litet och mest restauranger, men vi fick lite inhandlat (godis, cola osv) och det var en rätt najs prommis. På kvällen var det då dags för födelsedagsfirande de luxe! Vi käkade middag här på hotellet, sedan var det dusch och tillfixning, samtidigt som champagnen intogs flitigt :D Mest av mig, haha. Så går det när man är en svamp.. Kom oss inte in till Playa del Inglés förrän vid 23tiden, så det var bara in på första bästa bar och drinka. Man får massor med gratisdrinkar på de flesta ställen eftersom folk är så desperata på att få in en på just deras klubb, så det gick nog ner en bra mycket större mängd alkohol än det vanligtvis gör på en utekväll i tex hemma i Övik. Så väldigt mycket pengar gick det som sagt inte heller, så det var riktigt bra. Bästa sättet att förklara kvällen/natten på är: GALET. Det var helt sjukt, ingen av oss minns hur många olika klubbar i Kasbah/Plaza vi varit in på, hur många olika nissar vi pratat med eller exakt när vi kom hem. Vad vi vet är att vi har blåmärken på rumpan båda två, jag dansade med två heta karlar (som jag förmodligen inte skulle känna igen idag om de så stod två meter framför mig och vinkade) och så pratade jag perfekt finska (tyckte jag) med två killar ifrån närheten av Helsingfors. Det är väl ungefär vad ni får veta om vår partynatt, haha! Som sagt, galet var det, men jävligt roligt! Firade min födelsedag med besked, men nu blir det festfritt ett tag framöver.. Puh. Lördagen var nämligen inte särskilt kul, om vi säger så.. Men men, det var värt det!


Söndagen var minst sagt seg, men vi jobbade på. Blev något less där på kvällen då det var dags för Animación-show igen, Tutti Frutti, och trots att vi gjorde det vi skulle i det närmaste perfekt, fick vi en irriterad Renata på oss om att vi gjort en massa fel. Det angående saker som vi inte haft något med att göra, tex ljuset under showen som vi inte alls hade som uppgift den kvällen, det var Gloria. Till slut stod Carlotta upp för oss och även om de härjade på spanska så fattade vi en del iallafall, att hon tyckte Renata var onödig som skällde på praktikanterna som inte alls gjort något med det, och en del grejer som scenkläderna var det hon som fixat, inte vi, och då grälade dom om det också, eftersom Carlotta tyckte det var orättvist typ att vi alltid får felet på oss fastän det i detta fall t.o.m varit hon som fixat det och hon har varit här längre än Renata. Blev något hysteriskt till slut och Carlotta stormade iväg, när vi kom över till Maspalomassidan med grejerna härjade de kanske en halvtimme till med varandra innan vi äntligen kom iväg till våra hotellrum. Puh. Det var åtminstone skönt att höra att NÅGON står på vår sida trots att vi ’bara’ är praktikanter!!


Igår, måndag, var det plötsligt bättre stämning och både Renata och Pablo betedde sig helt annorlunda mot oss, förklarade mer och var mer pedagogiska i sitt sätt. Det är nämligen ett stort problem, de diskuterar alltid ihop sig om dagens uppgifter på morgonen när vi kommer på jobb på spanska/italienska, sedan säger de ’Vamos!’ och så börjar alla gå utan att ha sagt på engelska åt oss vad VI ska göra. Även om de skulle förklara ÅT oss på spanska skulle vi ju ändå fatta, men nada. Så det blir lite tröttsamt ibland.. Men efter i söndags så har de varit mycket bättre på att förklara för oss också, inte bara prata över våra huvuden, så det är rätt najs. Annars igår hände inte mycket spännande, vi hade Mini Club hela dagen med Gloria, och på kvällen fick vi först vara med Renata i Djbåset en sväng, innan det var dags för Catsövning. Yes, VI SKA PÅ ALLVAR VARA MED I CATS PÅ FREDAG!!! Det är helt stört, nu har vi typ lärt oss en dans, av 5 vi ska kunna, så jag misstänker att det ’bara’ blir den vi ska vara med på.. Men iallafall. Jag ska stå på en scen, inför ett helt gäng med hotellgäster, iförd en tajt nylonkattdräkt och dansa till en låt från Cats. Jag tror jag dör, kommer förmodligen få magsjuka på fredag dag bara för att slippa.. Nog för att jag gillar låten/dansen, men det är verkligen inte min grej! Hujj. Men vi får väl se hur allt slutar.. I vilket fall ska det fotodokumenteras om det faktiskt blir av! Hahahaha.


Idag har det ju varit Mini Club igen, våra söta tjejer Nicole och Asia har åkt hem och jag tycker det är så jobbigt. Fick lära mig redan då jag hade praktik på mitt gamla dagis i högstadiet att man inte ska fästa sig vid ’lekisbarn’, men jag kan inte låta bli. Så stannar de en vecka eller två, sedan åker de hem. Och jag blir lessen :( Suck. Värst är det med brittiska barnen, eftersom alla andra är så kassa på engelska härikring så tyr de sig mest till oss, vilket passar mig utmärkt, Martina och Gloria får gärna sköta de högljudda och bråkiga italienska barnen.. Men fasen så ickeroligt det är när de åker hem. Blä. Så, dagen idag avslutades med poollekar och jag börjar faktiskt bli rätt nöjd med min solbränna nu. Den kan bli myyycket bättre (så andra människor kanske också kan se den, haha) men nu ser jag verkligen själv att jag blivit riktigt brun :)


Hittills under vår lediga tid har jag som sagt duschat av mig poolvattnet, och ätit upp mina chips. Och skrivit detta ;) Ska dra på mig pyjamasen nu och krypa under täcket, om några timmar är det jobb igen och innan dess ska det intas middag. Hoppas på lite Catsövning ikväll igen, så kanske jag kan känna mig lite mer säker på hela showgrejen.. Men vi får se. Nu blir det nassa.

 

Puss!


Kommentarer
Postat av: AÖ

så bra att de blivit snällare mot er! nu är det just över en vecka kvar bara, sen kommer vi! jag ser så mycket fram emot det, även om jag kommer att stressa enda tills den dagen kommer.

2009-12-03 @ 07:33:13
URL: http://destrozar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0