You were allt that mattered to me

2 December -


Haha, när vi gick till receptionen inatt så funkade internet självklart INTE. Vad annars? Och det var bara surgubben (som vi mötte första dagen här) där, så han ryckte bara på axlarna. Nåja, nytt försök om en stund!



Idag är det onsdag, klockan närmar sig midnatt och vi har just slutat jobba. Varit en slö dag, inga barn överhuvudtaget i Mini Club på hela dagen, vilket har inneburit julpynt osv. Nu på kvällen fortsatte vi greja med julgranar och pynt, hotellen börjar bli riktigt fina nu! Det har varit arbetsdagen i korta drag.



Jo, fina Akos kom via för att säga hej då, han jobbade sista dagen i helgen och nu ska han dra vidare på nya äventyr..  När vi kramats och kindpussats hej då, blev jag alldeles tårögd, fåntratt som man är. Tror inte jag reflekterat över hur mycket det egentligen har betytt att vi har haft honom här, för då alla andra snackat italienska/spanska och hållit ihop i sina små grupper, så har han pratat engelska med oss och alltid varit snäll. Jag tycker om Akos, det är något speciellt med karln, och jag fick honom att NÄSTAN lova att komma via en gång till innan han lämnar ön så vi får ta ett foto :) Så vi håller tummarna! Jag sa också att jag alltid har en soffa om han någon gång har vägarna förbi Åland, haha. Han frågade om jag har en båtplats också ifall han kommer med båt, då måste jag skratta lite och det gjorde han också när han insett vad han frågat.. Åland är ju en Ö, klart som fasen det finns båtplatser! Hahaha. Jag kommer att sakna Akos. Mycket.



Annars går livet som vanligt vidare här nere, dagarna försvinner till jag vet inte vad, och nu finns det en hel del att se fram emot varje vecka vilket innebär att det går ännu snabbare. Nästa vecka kommer Bengt, vår utbildningsledare, och hälsar på. Nästa fredag kommer mina fina älsklingar A&R och de stannar en vecka. Dave kollade idag hur jag vill ha ledigt när ni kommer, och han ska försöka klämma in 4 dagar!! :D Det betyder att jag sen kommer jobba typ 8 dagar innan jag får ledigt igen, men det är okej :) Härligt! När de åker igen, fredagen efter, är det personalfest på Gran Canaria Princess. Santo berättade idag att han var förra året, och att det är världens fylleslag i princip. Lät riktigt kul faktiskt, men om jag får alla dagar ledigt i veckan där så jobbar jag väl ändå.. Men lite kalasande kan man ju utsätta sig för ändå ;) Ser fram emot det i vilket fall! Veckan efter det är det julafton och förmodligen massor som ska fixas med shower osv, därefter kommer nyårsafton. Veckan efter nyår åker vi hem.. Har redan lite ångest. Jag vill inte! Mah. Men, mer att se fram emot bara, måste hitta någon rolig praktikplats till våren igen så blir allt bra :)



Nu ska jag försöka IGEN med att få upp allt detta, så skriver jag en annan dag igen.



Ann och Rasmus, SNAAAART ses vi!! <3

Puss på allihop :)


Kommentarer
Postat av: AÖ

ja, tänk att innan jag kommer så ska jag: hinna vara tre dagar i finland, packa, två dagar julklappshopping i sverige, jobba en dag och sen! det är insane!

2009-12-03 @ 07:49:02
URL: http://destrozar.blogg.se/
Postat av: syster

Hoppas att vi hinner ses på holmen sen innan jag måst dra tillbaks te Uppsala! :)

2009-12-04 @ 17:00:29
Postat av: AnnaWK

Med tanke på vilka praktikplatser du haft tidigare så hittar du säkert något fabulöst ställe :D



xoxo

2009-12-05 @ 11:39:11
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0