A little too not over you

Jag gillar söndagar. Jag vet inte varför, egentligen borde man vara uppstressad av vetskapen att man trots allt ska till skolan dagen efter och en ny vecka börjar. Men jag tycker om att vakna och känna att det är söndag, en hel dag jag kan ligga under täcket och inte behöva ta av pyjamasen/nattlinnet. Underbart!

Förra veckan hände inte så mycket, det var föreläsningar osv, var trött så jag halvsov ärligt talat igenom det mesta. På fredagen slutade vi tidigt efter att ha gått igenom kursstarten för marknadsföringen som börjar på riktigt imorgon. Då tog jag helg. Var och handlade det jag skulle behöva i matväg, plus godis, popcorn, chips och cola. Sedan gick jag hem, drog på pyjamasbrallorna och kröp ner under täcket. Och där har jag varit! Bojkottade allt vad umgänge och fester heter denna helg, och tog en helg endast för mig själv. Så jag har sovit, sett på filmer, ätit massa onyttigt och lekt med datorn. Såå skönt!! Har inte varit utanför dörren sedan i fredags, och det är alldeles underbart. Behövde ladda batterierna lite, och vara ensam. Ibland känns det bara som det blir så mycket med skolan och allt, att ha folk omkring en hela tiden. Så nu har jag haft min paus, och är redo att möta världen imorgon igen :)

Imorgon ja, då börjar allvaret. Är lite oroad inför marknadsföringen, men det borde nog gå bra bara jag kommer in i det. Vi kommer ju endast läsa det och engelska nu under våren, så kanske jag lyckas koncentrera mig på det ordentligt. Man kan ju hoppas iallafall! Får väl se vad det blir. Det SKA nämligen bli lite förändringar nu, och jag ska skärpa mig. Bland annat har jag bestämt mig för att jag endast ska äta godis på helgerna, vilket är enormt svårt. Ni som känner mig vet att jag i perioder kan äta godis alla dagar lixom.. Men nu ska det bli på helger endast. Måste försöka hålla mig själv hårt där!! Cola tänker jag vara lite lösare med, ifall jag krisar ihop så är det okej, men jag ska försöka dra ner på det också. Mycket frukt bara, så jag håller mitt sötsaksbehov i schack :) Ska även börja träna nu, på riktigt! Med början imorgon, även det. Nu ska jag få bort några kilon! Inte så många, men lite åtminstone, börjar känna mig alldeles slapp.. I somras var det alldeles lagom när jag jobbade, men nu när man bara sitter i skolan hela dagarna och festar på helgerna så lägger sig kilona lite lättare. Så nu är det dags att ta tag i det också. Wish me luck!

Jeje. Till helgen kommer min hun, så då får vi se vad det blir för bus :) Eller om det bara blir mys. Tar det om det kommer, tänker inte planera nånting nu redan. Det blir vad det blir, och vilket som blir nog bra!

Måste fortfarande storstäda, men viljan och orken har inte infunnit sig. Det kommer bli gjort tills min hun kommer, men om det blir imorgon eller onsdag natt vet jag inte. Har även bestämt hur jag ska fortsätta på min rygg nu, men jag har lovat mig själv att inte göra nånting mer förrän till hösten. Jag måste verkligen hålla det.. Dels för plånboken och dels för min hälsas skull. Tar på så mycket varje gång. Har även börjat leta praktikplats lite mer seriöst, jag håller tummarna på att få vara i Lynnwood/Seattle, för min andra familj vill att jag bor hos dem då, och det hade varit underbart.

Nu ska jag fixa min 'läxa' till imorgon, och skriva ihop bussgrejerna för jukkas. Kan inte fatta att vi åker dit om bara lite mer än en vecka.. Får se vad det blir av det riktigt!

Nå nu ger jag upp detta, har inget intressant att säga idag ändå. Försöker en annan dag!
Puss.

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Marknadsföring är jätteroligt!

2009-01-25 @ 21:54:28
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: katarina

jag har gått upp ca 12 kg sedan jag började jobba på ålfen/rosa.. så det är inte bara i skolbänken man går upp..

2009-01-26 @ 00:25:42
Postat av: AnnaWK

Tråkigt att höra, jag läste marknadsföring och organisation tillsammans med företagsekonomi för tre år sen och det var grymt roligt, men å andra sidan hade vi tre supergrymma lärare, kan ha berott på det. Hoppas du tar dig igenom det i alla fall.

Kramis

2009-01-27 @ 14:43:22
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0