Happy Sunday

Ja idag har jag söndag, på alla sätt och vis :) Bara njuter av att vara ledig, så jag orkar ta nya tag imorgon när skolan börjar 'på riktigt' igen.

Förra veckan var förvirrande på många sätt, eftersom det bara var arbete på projektet, och inga lektioner eller så. På torsdagen lyckades vi dock knåpa ihop projektet så det blev klart, och med det lyckades vi få ledig fredag :) Alltså gjorde jag inte ett skit av det jag skulle ha gjort på torsdagen, jag var på stan lite, men sen slängde jag mig på sängen och såg på tv heeela kvällen. Bara för att jag kunde :p Såg på film halva natten.

Fredagen började segt, tog ett tag innan jag kom ur sängen, men jag lyckades iallafall slänga igång första maskinerna tvätt kl 15 när min tvättid började. Sedan blev det tvätta, handla, laga mat och fixa mig, allt i en salig röra. Strax efter kl 18 kom Andrea ner, vi tog varsitt glas vin och när jag stressat på lite smink och hämtat in tvätten gick vi iväg till Robert. Där drack vi resten av vinet i väntan på resten av folket, och när lägenheten började fyllas, övergick vi till groggar. Det blev en väldigt trevlig kväll, med härligt folk, och en hel del skratt. Efter ett ganska ordentligt intag av alkohol, traskade hela gänget iväg mot Olles, och där blev vi några timmar. När vi tröttnat, gick jag, Andrea och Robert via Kebab City och köpte pizzor + cola, och den joinade jag dom på pizzakalas hos Andrea. Robert blev trött (hehe) så då gick jag ner till mig och kröp in under täcket. Såg någon film på tv, sedan blev det tuttitajm.

Igår sov jag läääänge, var otroligt bakis och tyckte synd om mig själv. Fick ett oväntat mess av R, som sa att han var påväg till Övik och tänkte hälsa på. Då blev jag genast lite piggare, sällskap från Åland tackar jag inte nej till, iallafall inte nu när jag hunnit installera mig här hemma igen :) Skuttade upp, drog på mig kläder och käkade lite. Det gick inte särskilt bra, och slutade med ett besök i badrummet. Fick messa R och säga att jag nog var lite för bakis fortfarande för besök (haha) och vi bestämde att jag skulle sova lite till och höra av mig när jag mådde bättre. Sagt och gjort, lyckades sent omsider att krypa till duschen och även äta lite middag, sen kände jag mig som en ny människa. Några från klassen hade lite fest på gång på kvällen, så jag tänkte att jag skulle gå via och säga hej åtminstone, och R följde gärna med. Det blev ett väldigt litet intag av alkohol, men det var kul ändå, resten av folket förgyllde kvällen :p När alla (förutom R och jag) var duktigt runda under fötterna, drog vi upp mot Olles. Där blev det några drinkar, även R drack någon cider, men vi stannade inte alltför länge utan drog till Kebab House med Lina dä och hennes sällskap istället. Det blev spännande, vi hade just hunnit få vår mat, så bröt världens slagsmål ut, inne i restaurangen, haha. Jag och R är ju så vana vid raggarbråk så det rörde oss inte så mycket, men de andra två verkade lite mer nervösa. Men det gick över, efter att alla var mätta och glada gick vi hemåt. R sov här, hade fortfarande madrassen J sov på förra helgen så, och det är ju vettigare att sova i en varm lägenhet om man kan, när han ändå sover i en lastbil resten av arbetstiden. Det var riktigt kul att ha honom här, jag hade någon att prata gamla minnen med och vi tittade på fulbilder från sommarens äventyr. Vilket förstås fick mig att sakna min hun massor, men det funkade ändå. Elin kikade in en sväng mitt i natten, och sedan somnade vi väl efter 5 nånting.

Idag vaknade jag vid 1 på dagen, när R steg upp. Det störde mig inte det minsta måste jag säga, han lagade några mackor och lade på tvn utan ljud, så jag vaknade ganska behagligt :) Inte som förra helgen, när jag mest var arg.. Jag låg kvar under täcket medan han donade på med sitt, sedan sa vi hej då och han traskade iväg till lastbilen. När han gått, låg jag kvar ytterligare en stund under täcket, sedan käkade jag några mackor. Resten av dagen har jag gjort absolut ingenting, tvingade mig själv att gå till hemköp med Elin vid middagstid eftersom jag längtat efter att laga potatismos, men inte hade någon mjölk hemma. Efter det har jag återigen inte gjort något. Lagade lite mat, köttfärs med taco spice och potatismos, yumm. Nu funderar jag på om jag ska orka gå och duscha, men det innebär att jag måste tömma tvättställningen i badrummet, och det vet jag inte om jag orkar med idag. Jag har söndag!! Tror jag låter det vara, och tar itu med det imorgon bitti så jag kan duscha innan jag ska till skolan.

Ja. Så har min helg sett ut :) Har varit en svinbra helg, på många sätt. Även om gubbarna inte varit och fixat vattenrören än, så jag har alla grejer från badrummet ståendes i hallen fortfarande.. Nåja. Jag överlever :) Jag ska försöka städa under veckan, när jag kommer igång med skolan och dagsrutiner igen. Har ju tenta på torsdag, och jag börjar få lite småångest över det. Har aldrig pluggat på ett prov, typ någonsin, men å andra sidan har jag aldrig haft något så omfattande prov förut heller.. Men men. Det blir vad det blir! Har ju något att se fram emot när jag är klar iallafall, att sätta mig i stolen framför Pulver.. Jeei. Ska bli så jäkla najs.

När R var här, diskuterade vi Vintercruisingen som är 7 mars i Mariehamn. Och jag har nog nästan bestämt mig nu, att jag kommer ner över den helgen. Har bara halva dagar både fredagen och måndagen, och det är engelska, så jag kan ta ledigt då. Tänkte höra med vår nya engelskalärare ifall jag kan göra någon uppgift eller nånting då, för engelskan vill jag inte 'missa' så mycket av. Men cruisingen vill jag vara med på! Skulle vara så jäkla kul att vara med, men jag får se, beror lite på folket som jag kommer vara med isåfall, hint hint :p Anyhow, nu vet ni, att jag kanske kommer då. Annars blir det i april.

Jag har fortfarande inte bakat morotssemlor, ska försöka göra det typ imorgon. Och hämta ut mitt ellos-paket. Måste komma igång nu, har slappat för länge!! Men skönt har det varit ;)

Jeje, nu ska jag lägga ner detta, laga en toastmacka med kräftstjärtar och se filmen 'A lot like love' som kommer på 4an snart. Sen blir det att nassa lite, imorgon börjar allvaret igen.

-I miss you. I really, really do..

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

4500 i månaden, tv och internet ingår, men vatten och el tillkommer.

Kramis

2009-01-13 @ 17:49:02
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0