How do I feel this good sober

Tisdag idag. Och jag är sur. Jag fick njuta av att ha ledig söndag, men sen blev det inte att njuta särskilt mycket mer. Somnade 2 på natten i söndags, vaknade 4 av att jag mådde illa. Det blev bara värre, och vid 9tiden var det bara att springa till badrummet. Hade bara tänkt bli 'lite sen' till skolan, så illamåendet skulle få gå över, men tji fick jag. Blev liggandes hela dagen, helt slut. Som tur var verkade jag inte missa alltför mycket i skolan, så det kändes mindre jobbigt. Jag var ju tusan peppad på att gå till skolan, när jag varit ledig 3 dagar redan! Nåja, lyckades få i mig lite vatten och avslagen cola under dagen, till kvällen fick jag i mig en liten omelett, även om jag måsta ligga platt på rygg en halvtimme efter att jag ätit den för att slippa springa till badrummet igen.. Men, det gick. Slocknade innan midnatt, helt slut hela jag.

Jag sov som en gris tills klockan ringde lite före 8 imorse, var fortfarande trött, men mådde kinda good. Steg upp, var nöjd över att kunna gå till skolan, och gick in i duschen. Efter några minuter i varmt vatten var det dock inte lika bra mer.. Blev äckligt svimfärdig och stressade shampot ur håret så jag kunde kliva ur duschen, när jag var klar måsta jag sätta mig på golvet en stund innan jag kunde ställa mig upp igen. Mådde inte illa eller så, var bara totalt vimmelkantig, förmodligen efter gårdagen då jag inte ätit ordentligt och blivit svag i hela kroppen.. Fick höra av mig till Anna och Cina och säga att jag nog skulle komma lite senare. Ville inte missa skolan idag också, eftersom vi skulle presentera våra projekt. De tyckte det var okej, så jag lade mig platt på rygg och väntade ut snurrigheten. Blev ändå inte såå sen, kom väl till skolan vid halv 10 ungefär, och då höll första gruppen fortfarande på med sin redovisning. Själv är jag i grupp 8, så det var väldigt lugnt..

Dagen har ändå gått väldigt fort. Har lyssnat på presentationer tills öronen ville trilla av, lyckats staka mig igenom det jag själv skulle säga (trots att jag sista stunden blev lite kallsvettig och yr) och slutligen gjorde vi några utvärderingar efter lunch. Efter det fick vi gå hem, eller ja, min grupp hade först lite möte med Bengt, SEN fick vi gå hem. Tänkte hämta ut mitt paket och handla och så, men jag orkade inte. Kände när jag kom hem och sjönk ner på sängen hur trött jag verkligen var. En natts sovande tar tydligen inte igen förlorad sömn från en tidigare natt.. Så jag har återigen inte gjort något. Lagade lite middag, och åt, men jag var inte särskilt hungrig idag heller.. Sitter här med en påse godis och tänkte se en film, men inte ens godiset smakar gott. Har inte ätit godis på säkert 4 dagar, vilket är en bedrift i sig, men nu vill jag ändå inte ha det.. Bläh. Får bli film utan godis istället, och sen sova :)

Resten av veckan kommer nog gå fort, det är inte så mycket mer 'program' än förra veckan. Imorgon har vi genomgång och återkoppling av termin 1 hela dagen, inför tentan. Så det gäller bara att lyssna på vad Ingemar säger. På torsdag är det då tenta, hela dagen är avsatt till det, men det finns inte en chans att jag sitter och skriver från 9-16.. Det jag inte kan komma ihåg eller skriva rätt kl 11, kommer heller inte bli rätt kl 14, så varför sitta och plåga sig? Jag går när jag är klar. Sedan blir det ju besök på Zids, vlket ska bli superspännande. Bra att det är efter tentan, så kan man sätta sig ner och lugna kroppen och nerverna. Okej, man spänner sig ju ganska ordentligt, men iallafall. Det är en skön känsla i vilket fall :p På fredag är det bara genomgång av hur termin 2 kommer se ut, den börjar nämligen då, och det skulle väl bara ta fram till lunch eller så. Efter det är det helg igen :D

Redan har jag fått fest på lördag som förslag, och jag känner mig mer än villig att inta lite drinkar i vänners sällskap igen :) Helt sjukt, för bara någon veckan sen funderade jag på att sluta dricka alkohol helt, ett tag iallafall. Men av någon anledning så blir det så mycket fest hela tiden så det går av bara farten. Oh well. As long as i'm happy :)

Nu ska jag slänga igång Step Up 2, the Streets. Pinsamt, men jag har inte sett den än, trots att ettan är en av mina absoluta favoriter.. Nåja, take care.

Kommentarer
Postat av: AÖ

I MISS YOU LIKE CRAZY!

2009-01-14 @ 19:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0