Ibland är ensamheten underbar..

Det nya året började inte så bra som jag hade tänkt. Eller ja, snarare blev INGET som jag hade tänkt. Men sånt händer, nu gäller det bara att se framåt.

Sitter i min älskade (ibland åtminstone..) lägenhet i Övik, med ett glas O'boy bredvid sängen. Fipplar lite på projektet, men det vill inte som jag vill, så jag funderar på att strunta i det en stund till och ta tag i det sen. När nu sen blir.. Jag har sovit hela dagen, eller åtminstone till kl 13 då vi hade msnmöte, sen sov jag igen. Det var skönt. Och absolut välbehövligt.. Efter det har jag bara legat framför tvn och njutit av att vara alldeles, alldeles ensam. Det är nämligen mitt första dygn för mig själv, på tre veckor. Så fantastiskt att inte behöva bry mig om någon eller någonting, inte behöva se eller prata med NÅGON. Underbart! Bara jag, tvn, o'boy och godis.

I lördags kom vi då äntligen upp till mitt hem, efter många timmar i bil. J följde med, och vi hade hans mammas bil. Hans pappa följde också med, för han skulle och hälsa på någon släkting i Sollefteå. Detta ligger ju inte direkt på vägen, så vi var inte uppe i Övik förrän vid 7 på kvällen, jättekul.. Då var jag otroligt trött, grinig och hade helst bara lagt mig ner och skrikit. Men det gick ju inte. Så efter att vi lastat in grejerna i lägenheten, tog vi med Elin och for till stora Ica och handlade. När vi kom hem igen och jag lastat in grejerna i kyl och frys, tänkte jag ta en efterlängtad dusch, men den var död. Helt stendöd. Kom inte en droppe vatten, och det fanns inte det minsta tryck i den. Var beredd att börja gråta, men pratade med Andrea och hon sa att jag fick komma upp och låna hennes dusch. Tacksamt att ha så underbara grannar.. Så, efter det blev det att packa upp grejer så vi skulle få plats med den uppblåsbara madrassen (även den lånad av Andrea, tack!) som J skulle sova på, och sen var jag så slut att jag grinade lite bara för det. J tyckte förstås inte som jag, och hade på tvn halva natten..

På söndagen var jag ännu mer slut pga fortsatt sömnbrist, skulle gå på toaletten men märkte att den också dött under natten. Roligt!! Satte mig rätt ner och grät, hade tänkt om vi skulle varit en sväng till elgiganten (så jag fick köpa ett ps2) men jag orkade verkligen inte. Var en sån dag som jag hade behövt ligga under täcket för mig själv och bara glo. Men det går ju inte när man har sällskap.. När jag lugnat mig lite, lyckades jag få fram krisnumret till vaktbolaget, så jag ringde och berättade att jag inte får något vatten i badrummet. På kvällen kom en vaktman och knackade på, konstaterade att jag inte fick något vatten ur vare sig dusch eller toa, sen for han igen. Efter en halvtimme kom han tillbaka, sa att han pratat med de som byggt huset, och de hade bara sagt att rören frusit och det finns inget att göra. Rådet jag fick var att 'spola' med vatten från kranen i toaletten, duschen kunde jag glömma tills rören tinat. Trodde inte det var sant, och började grina igen. Blev nedbjudna till Elin på filmkväll, så vi slängde i oss lite fiskpinnar och klyftpotatis, och gick ner.
Filmen vi såg var Twilight, som var helt fantastisk! Och att huvudpersonen är så fruktansvärt het är ju bara ett plus :) Blev mycket prat och skratt, J var kanske inte lika road av vårt killsnack som vi var, men iallafall. Jag behövde det. Blev kvar halva kvällen, sen blev det hej då och gonatt.

Efter ytterligare en mer eller mindre sömnlös natt, kom då måndagsmorgonen. J steg upp redan vid 8 och åkte iväg, jag blev kvar i sängen till 9 eftersom vi inte skulle ses i skolan före 10. När jag äntligen lyckades krypa ur sängen, var jag tröttare än någonsin. Blev än en gång förstörd över det faktum att varken toalett eller dusch fungerade, och var grinig, arg och lessen när jag kom till skolan, i sällskap med Cina. När vi satte oss och skulle börja med projektet, slog mensvärken till och jag övervägde allvarligt att gå hem och dra täcket över huvudet. Men, allt eftersom dagen gick, blev det bättre, och när jag kom hem efter skolan kändes det ändå mest skönt att vara hemma igen. Slängde i mig några mackor, och sov sen bort hela kvällen. Hade tvättid, men jag var så totalt slut och utmattad att jag inte orkade engagera mig längre. När jag vaknade till på kvällen en sväng, ringde en gubbe från någon byggfirma och sa att han pratat med vaktmannen som var hit kvällen innan, och sa att dom tänker komma och bygga om mina rör, så att jag inte ska ha några problem i framtiden. Det gjorde att en tyngd föll från mina axlar, och jag sov vidare.

Idag är det då tisdag. Eller ja, snart är det väl onsdag, klockan skenar iväg.. Har som sagt bara varit vaken en sväng och haft möte via msn, sen sovit igen. Klev inte ur sängen förrän vid 18tiden, enda gånger jag varit upp är när jag varit på toa eller lagat ett nytt glas o'boy :) Har tittat på tv och bara njutit. Längesen jag varit så här avslappnad, men efter att först ha bott i Minis rum och delat hus med honom och mina föräldrar i över två veckor, sen haft sällskap här två dagar, behövde jag detta mer än någonsin. Såå skönt. Kalla mig lat om du vill, men jag hade inte pallat mer och jag inte hade fått sova och vara ensam.. Jo, inatt rasslade det till i rören i badrummet, och plötsligt funkade spolknapparna igen! Behöver jag säga att jag blev glad då? Och ikväll när jag plockade lite med tvätten i badrummet, testade jag vrida på duschen för 150e gången idag, så kom det vatten!! Halleluja, för en timme sen tog jag en lååång varmdusch, för första gången på tre veckor i mitt eget badrum :) Otroligt skönt att inte behöva stövla in hos Andrea igen och låna hennes dusch.. Mina grannar har varit underbara som låtit mig duscha hos dem de här dagarna, men det känns ju ändå dumt att behöva komma och säga 'hej, får jag låna din dusch? Igen?'. Men nu behövs det inte mer!!

Imorgon bitti kommer det då gubbar som ska fixa om rören. De ska bygga dem på insidan av väggen i badrummet, de sa att normalt byggs det alltid så nuförtiden, så jag vet inte varför de i vårat hus har blivit byggt annorlunda.. Jävla skitbygge. Men jag älskar min lägenhet iallafall! Nu när jag har allt att fungera är det ännu bättre, och när de byggt om imorn så kommer jag forhoppningsvis inte få problem med det igen. Jag menar, HALLÅ, vi bor ju för fan i Norrland!! Då måste man väl räkna med att tex vattenledningar fryser om det inte är byggt ordentligt?? Åh suck. Ska ringa Övikshem imorgon och kräva hyressänkning för dessa dagar, även om det funkar nu så SKA det INTE vara okej att behöva gå ens en dag utan fungerande toa och dusch. Så det så.

Nu har jag avreagerat mig angående det åtminstone :) Känner mig även utvilad och mycket mer tillfreds med tillvaron efter min ensamma dag, ska ägna lite tid åt städning när jag skrivit detta klart. Inser att jag inte kommer sova många timmar inatt, men det är okej. Nu är jag redo att ta itu med världen igen :)

Så, med detta säger jag gonatt, och på återhörande :)



..So I say I don't love you, though it kills me.. It's a lie that sets you free..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0