Minnen.

Hittade denna i en gammal, glömd mapp. Det känns som den passar, efter grejer som hänt och samtal med min älskade syster. Har inte publicerats förut, och de flesta vet inte vad det handlar om. Det är okej. Jag vill bara att den ska finnas här, sen får ni tycka och tänka vad ni vill. Det är mina tankar, sanningen, och ibland är det bäst att vara ärlig, mot sig själv och andra.

Att glömma och förlåta är inte lätt

men med tiden blir det lättare

att sluta tänka på saker som hänt

Jag har klarat mig bra,

alltid varit stark och gömt undan

de känslor som ingen skulle våga se

Jag gick vidare


Plötsligt vräker du ur dig vackra ord

om en svunnen tid

som för att dölja alla de dåliga minnen

som kom senare

Som om såren du skar djupt i min själ

ska försvinna av dina ord

Det kommer aldrig att hända


Jag hoppas att du lider som vi gjorde

att du förstår vad du gjorde fel

Minnen falnar med tiden

och en dag kan jag kanske se de bra

framför de dåliga

När den dagen kommer

ska jag sluta känna hat


..men förlåter dig gör jag aldrig.


Kommentarer
Postat av: dea

Jajemen, klart emma finns med ;P

2009-01-29 @ 12:31:42
URL: http://deaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0