Nytt år, Nya tag.

Till att börja med, Gott Nytt År! Jag hoppas att 2009 kommer att bli ännu bättre än 2008, även om det kanske blir svårt :)
Eftersom alla andra gör en recap av 2008, så tänkte jag att jag också kan göra det. är du inte intresserad, så kan du låta bli att läsa.

Januari:
Jag började året med att vara ledig. Hade slitit på Paradise nästan 4 månader, med trasig handled som följd, så jag tog en månad som 'frivilligt arbetslös' och for på en veckas semester med S till Gran Canaria. En härlig vecka, då vi gjorde i princip ingenting, förutom att vila, äta gott och lapa sol. I januari passade jag även på att flytta till min stora, underbara tvåa, där jag genast trivdes och kände mig hemma.

Februari:
Var fortfarande ledig. Eller arbetslös om du så vill. Levde på lönerna jag sparat från Paradise, njöt av att kunna vila upp mig ordentligt, pyssla med lägenheten och umgås med vänner så mycket jag ville. Hände knappast något särskilt..

Mars:
Vid det här laget började jag bli lite uttråkad av att bara vara ledig, så jag hoppade in som städare ombord på M/s Eckerö för att göra något vettigt. Kan inte säga att jag trivdes särskilt bra där, men jag hade ju åtminstone både styvfar S och hans bror R ombord. Annars funkade livet som tidigare, med ändringen att det blev lite mindre tid att umgås med vänner förstås.

April:
Fick ett städvikariat två veckor vid Medis, som förde med sig möten med många intressanta människor. När det tog slut, fick jag jobb ombord på M/s Ålandsfärjan, och där lärde jag känna bland annat H och C. Jobbade rätt mycket hela månaden, vilket innebär få lediga dagar = väldigt lite tid att hinna med annat. Mycket tråkig månad med andra ord, men pengar blev det. Försökte klämma in lite fikor och fester ändå, när det gick.

Maj:
Ålandsfärjan byttes ut mot gamla, trötta M/s Rosella, och jag fick fast tjänst. Detta innebar att jag fick jobba varannan vecka, med varannan ledig, vilket passade mig perfekt. Denna månad hittade jag tillbaka till ett 'gammalt' gäng, som jag haft många underbara stunder med tidigare år. Det blev mycket skratt och umgänge hela månaden, ombord gjorde jag och Ka färjan osäker tillsammans med våra pojkar, i land var det jag och min hun (för det mesta) som hittade på mycket roligt, tillsammans med våra gullungar. Vi lekte även en del med raggarsvinen under en period.

Juni:
När sommaren började på riktigt, spenderades ledig tid åt fester, fester och fester. Midsommar firades ute i Föglö med familjen till att börja med, sedan blev det fest där också. Hann även med att barnvakta lilla gullpluppen någon sväng, vilket var jättekul då jag har haft hans storasyster tidigare år. Skickade in ansökningar till skolor, men var osäker på om jag verkligen skulle ta steget.

Juli:
Var missnöjd över att jag ÅTERIGEN jobbade över Power Big Meet i Västerås, och svor denna gång att nästa år TÄNKER jag inte jobba då! Dock lyckades jag vara ledig andra halvan av Rockoff, och det blev kalas som heter duga. Kvällen The Refreshments spelade gav minnen som nog hänger kvar ett tag. Då kom även pojken in i bilden på riktigt. Även om det bara var för en kort sekund. Fick svar från skolorna, kom in i 3 av 4. Tackade ja till Övik, och undrade om jag skulle fixa det, eller bli kvar på Rosa.

Augusti:
Helt galen månad. Sista veckorna ombord på Rosa, med personalfest och misstag som följd. Några tårar föll då det var dags att tacka för sig, men jag lämnade jobbet med många nya vänner. Lediga helger var det först rockkväll på Bastö, där det för första gången blev lite allvarligare med K. Sista helgen på ön ordnade vi mini-kräftskiva för oss själva, och försökte träffa så många som möjligt för att säga hej då. Tårar igen, jag skulle ge mig ut det okända, och visste inte när jag skulle ha möjlighet att komma ner igen, förutom till jul. Näst sista dagen på månaden bar det iväg, jag och F brummade upp till Övik med bara en liten bråkdel av möblerna i tvåan.

September:
Skolan började redan första dagen på månaden, och allting kändes förvirrat och osäkert. Efter en veckas lekande och en finsittning på Olles, kändes det bättre, och jag hade lärt känna några underbara människor. Skolan kändes intressant, och jag fick för första gången vara med om en kårfest. Klassen och tvåorna for till Norrfällsviken för att 'lära känna varandra, klasserna emellan', men det sög, så vi hade roligt för oss själva, några tjejer och jag. En mycket bra månad.

Oktober:
Klassresa (studieresa) till Mallis. Helt fantastisk vecka, god mat, drinkar, umgänge och förstås en hel del föreläsningar. Härligt. Fick även baklusten tillbaka, som varit borta ett tag, nu när jag hade hungriga klasskamrater som gärna ville äta mina bakverk :) Första besöket sen flytten, ner till Åland. Själva vistelsen var inte den bästa, men jag fick träffa de viktigaste, och hade fruktansvärt kul, like in the old days. Vädret bestod av mycket regn och rusk. Ka kom upp på besök i Övik, och Halloween spenderades med 'klassfest' och kåren.

November:
Hamnade på att åka ner till Åland igen en snabb sväng, denna gång för begravning. I Övik började det bli kallare ute, vi fick snö, jag fyllde år, tatuerade mig och bakade pepparkakor med Andrea. Firade även Lilla Jul med några klasskamrater, riktigt mysigt.

December:
Mycket jobb på projektet, men vi ville ha det ganska klart innan alla skulle åka hem på 'jullov'. Vi hade klassjulfest, vilket var riktigt, riktigt roligt. Åkte ner till Åland för lite ledigt, julen spenderades med familjen, nyårsafton med vänner.

Nu är år 2008 slut. Jag måste ju säga att jag överlag är nöjd med året, vissa månader har det hänt mer än andra, men jag kommer aldrig ångra att jag tog steget och flyttade upp till Övik. På lördag lämnar jag Åland igen, denna gång kommer jag att bli där längre, förmodligen blir det inte Åland igen förrän vid påsk.
Nu ska jag gå och se på tv, imorgon är det tandläkare som gäller. Ska även handla och hämta lite grejer från gamla lägenheten, som ska med upp på lördag morgon.
Nytt år, nya tag, må 2009 bli ett sjuhelvetes jävla bra år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0