Today is a good day.

Jag måste säga att det har varit en bra dag idag. Trots att byggubbarna inte kom imorse, och jag var trött som en gris efter att jag tvingat mig ur sängen 06.45, efter två timmars sömn. Och ändå kom det inte några gubbar.. Hade kunnat sova två timmar till, men jag var faktiskt inte så jättebitter över det när jag kom till skolan ändå.

Skola idag ja. Eller ja, vi hade inte lektioner eller så, det var projektarbete som gällde, och en avstämning med Ingemar. Det gick otroligt bra, vi fick massor gjort på projektet så vi är snart klara, och Ingemar berömde oss enormt mycket för vårt arbete. Kändes bra att få så mycket positiv feedback, för vi har verkligen jobbat stenhårt med det!! Med lite tur kanske vi hinner bli klara imorgon, så kan man ta ledig dag på fredag :)

Vi gav väl upp där runt 15tiden, kändes som om hjärnan bara snurrade runt så det var lönlöst att försöka jobba på arbetet något mer. Fick skjuts hem, slängde in väskan och vandrade ut på stan. Var sviiinkallt kan jag säga, sved i pannan och i kinderna, och då var det väl bara 12 minus eller så.. Duktigt äcklig kyla i vilket fall. Nåja, mitt första stopp var på Zids, Pulver höll på och tatuerade men tog en snabb paus för att surra lite med mig. Fick ny tid redan nästa torsdag, hjälp! Har vår supertenta då, men jag har aldrig suttit tiden ut på ett prov, och det kan vara ganska skönt att varva ned i tatueringsstolen efteråt.. Så, jag ska och fixa de linjer som inte syntes så bra förra gången. Förlåt mormor, jag sa att jag skulle låta bli ett tag nu, men det blir att fixa ett nytt litet projekt på samma gång.. Nåja.

Efter Zids gick jag upp till Oskarsgallerian för at köpa en ny laddning av Isfolket, men självklart hade de inte nr 26, så jag köpte 27-30 istället. Får gå tillbaka någon dag för 26an, kan ju inte börja läsa igen utan den först. Efter det gick jag via Subway och köpte en macka (yumm) och slutligen ner via Hemköp för lite cola.

När jag kom hem var min första tanke att jag MÅSTE städa, sen kände jag att jag inte orkade, så jag åt min macka och sov istället. Det var skönt :) När jag vaknade igen såg jag på Grammisgalan, det enda underhållande med det var att Kleerup var full och. Ja. Det var typ det. Lättroad man är.. Har lite ångest när jag ser mig om i lägeheten, hysteriskt mycket disk i diskhon, tre kassar + överfull tvättkorg med skitiga kläder och den uppblåsbara madrassen fortfarade mitt på golvet. Bläh. Måste verkligen ta tag i det imorgon, bara de fixat rören i badrummet så kan jag slänga in tvätten dit åtminstone.. Och madrassen kan jag ta luften ur och föra upp till Andrea. Har en hel del att göra imorgon!

Torsdag, to do:

1. Få in all skittvätt i badrummet, och rena kläder/lakan i skåpen. Har tvättid på fredag, så det kan ju vara en idé att sortera upp grejerna färdigt också..

2. Diska. Behöver nog inte säga något mer om den saken.

3. Tömma luftmadrassen och plocka undan allt annat skit som ligger överallt.

4. Ställa lilla bordet och skohyllan på plats, nu när jag äntligen fått dem hit upp!

5. Frysa in brödet jag köpte i söndags, innan det går ut, för sen är det ju ingen idé att göra det mer..

6. Laga middag, och förmodligen äta också. Sedan ska jag baka morotssemlor eftersom mjölken går ut imorgon och jag ändå inte kommer hinna dricka upp allt, ens som o'boy. Kanske jag slänger ihop en kladdkaka eller liknande också, ifall jag råkar ha tillräckligt med margarin hemma.

7. När jag stökat klart med allt annat, så blir det förmodligen att diska igen efter middag och bakning, och slutligen ska jag dammsuga. Jepp.

Det blev ganska mycket jag ska hinna med ändå.. Men, bara jag låter bli att sova efter skolan, så ska det nog gå :) Ska även försöka få upp alla foton jag skrev ut för längesen, eftersom väggarna ser ganska trista ut fortfarande. Blir nog bra allting. Just nu är jag ganska pigg (surprise, surprise efter att ha sovit 2 timmar på kvällen) så kanske jag börjar plocka lite redan ikväll :) Inte så mycket jag kan göra, kan inte ställa tillbaka nånting i badrummet innan de grejat där, och diska ska man inte göra så sent, inte heller börja möblera om.. Nåja. Det blir vad det blir.

Imorgon är en ny dag! Och jag ska ta tag i städandet. På fredag hoppas jag att vi kan vara lediga, dvs om vi lyckas bli klara med projektet imorgon.. Då ska jag hämta ut mitt ellos-paket (bara underkläder, trist nog) och tvätta. Jag måste även gå och kika lite på ny klänning, är sååå sugen på att skaffa en inför sommarens Västerås. Tidigt, jag vet, men det är kårfest med 50-60tals tema i februari, så det skulle ju passa att hitta något jag kan ha vid båda tillfällena :) Så skulle jag vilja ner till Stockholm nånting inom en snar framtid också, känner mig redo för att skaffa en läderväst. Har varit lite halvt skeptisk till det, men nu vill jag verkligen ha en, ju mer jag tänker på det! Nå, det får bli ett senare projekt. Ska försöka hålla liiite i pengarna nu, kommer ju gå en liten slant nästa vecka på Zids, och jag lär förmodligen få hem en liten hög med försäkringar som ska betalas i februari sen ändå..

Nu blev detta långt och massa babbel, totalt ointressant. Men, det jag egentligen ville komma fram till är att jag haft en bra dag idag. Så det så. Nu ska jag steka lite lövbiff och potatis, har ju inte ätit någon egentlig middag, och inte haft annat än mackor med som lunch i skolan denna vecka. Vi bestämde att det blir sovmorgon till 10 imorgon, så jag kan lugnt stanna uppe ett tag till.

Jag hade lite förträngt det, eller ja, jag har helt enkelt låtit bli att tänka på det, eftersom det man inte tänker på inte har hänt. Men det är ett faktum, även om jag än idag har svårt att förstå det. Hasse, du är saknad.

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0