You can't play on broken strings

Yes, idag är det tisdag. Är förvirrad som tusan, hjärnan känns som om den är upp och ner, och så har det varit ett litet tag. Det är så mycket som hänt, på många sätt, och jag vet inte riktigt hur jag ska ta tag i vissa saker. Beror lite (väldigt lite) på att förra veckan var så konstig, jag var sjuk nästan hela veckan och bara låg hemma under täcket. Missade förstås ingenting i skolan ändå, men iallafall. Man hinner tänka alltför mycket när man ligger hemma under täcket, och när grejer händer utan att man hunnit tänka igenom det man tidigare hade i hjärnan, så blir allt ett enda jobbigt virrvarr. Så har dagarna sett ut, sedan i torsdags. Även om det mesta börjar bli lite bättre, så har jag fortfarande en orosklump i magen, som gäller D. Och den kommer nog inte gå bort förrän jag varit till Åland och träffat honom själv, fått krama honom och så. Sen finns det även en annan grej jag inte kan påverka, och det gäller förstås K.. Det gör så ont, jag vet inte vad jag ska säga, vad jag ska göra, för det är ändå inte någon mening med det. Även där skulle jag vilja stötta, krama, men jag får inte, kan inte..
Men, detta ska inte bara bli ett negativt inlägg, det har faktiskt hänt lite bra saker också. Eller ja, lite roligare om inte annat. Och det är värt mycket när allt annat känns fel!

- Jag skrev tentan i torsdags, och det gick relativt bra. Satt nästan 4 timmar, aldrig varit med om ett sådant prov.. Vi kommer få ut dem om någon vecka, så håll tummarna för att jag blir godkänd iallafall!

- Efter tentan i torsdags tatuerade jag mig igen. Det blev precis som jag ville, även om lite annorlunda från hur jag hade tänkt först, men det blev sååå fint! Kommer bli jättebra sen i framtiden när jag fixar resten. Nu ska min stackars kropp få vila från den smärtan till hösten iallafall.. Bild finns på bilddagboken, länk nere till höger under arkivet.

- Helgen vart i allmänhet lite halvt misslyckad, men med vänners hjälp så gjorde det ingenting. Bestämde iallafall på riktigt nu att det inte blir någon alkohol på ett tag. Är temafest på kåren 27 februari, 50-60tals tema, så då kanske det blir lite kalas. Annars ska jag hålla mig till vintercruisingen då jag kommer till Åland!

- Igår fick jag en suverän nyhet, min vän J har nämligen blivit pappa! Jag är så jätteglad för deras skull, även om jag inte kan säga att jag känner mamman ifråga.. J har jag känt nästan hela mitt liv, men senaste år har det inte blivit så mycket umgänge. Därför är jag så glad nu, att han blivit pappa, och att han vill att jag ska bli en del av hans värld igen. Det betyder att Emma ska få peta på bebis i mars :D Om det är okej med mamman förstås, tss..

- Idag fick jag ytterligare en supernyhet, min hun kommer hit nästa vecka! Ååååh, ingen kan förstå hur mycket jag saknar henne, och hur mycket jag verkligen behöver henne just nu.. Ska bli underbart att hon kommer och hälsar på lite :) I need it so badly.

Det var de bra nyheterna jag har just nu. De överväger för tillfället de dåliga, och jag hoppas det fortsätter så. Min trassliga hjärna får jag försöka reda ut på egen hand. Har åtminstone fått mina rör åtgärdade nu, efter att de i fredags frös för ANDRA GÅNGEN PÅ TVÅ VECKOR!! Så i helgen har jag fått duscha i en tom lägenhet i huset på andra sidan gården.. Nåja, inte gnäller jag för det nu mer. Det är över nu, krisar nånting igen så säger jag upp lägenheten tvärt. Har ändå 3 månaders uppsägningstid, så jag hinner nog ordna något annat isåfall.

Anyway, nu har jag fått ur mig lite igen. Har städat sen jag kom från skolan, och jag ska fortsätta med det ikväll. Nu när jag en gång börjat så är det lika bra att få det gjort så långt som möjligt.. Ska bara diska efter middagen först.

På återhörande.

I miss you. I miss you I miss you I miss you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0