I'm still waiting for your call

Alltså, detta har varit den galnaste och sjukaste helgen på jävligt länge. Jag vet inte riktigt vilka som läser (tillkännage er!!), så jag vet inte hur ingående jag vågar vara. Men hysteriskt kul har det varit! Nåja, får väl börja från början.

Fredagen var lång, men som vanligt hade vi otroligt kul på jobbet så det gjorde inget. Köpte ett 6-pack Smirnoff Ice (raspberry) på vägen hem och tänkte att jag skulle ha dem till lördagen. Var helt slut när jag kom hem, så jag tänkte krypa under täcket. Där fick jag vara en halvtimme, sedan blev jag väckt till middag. AY studsade runt med massa annat, så Ruth ville att jag skulle sitta ute i solen och äta med henne, slutade med att vi satt och snackade skit i närmare två timmar. Jag hade glömt hur skönt det är att bara sitta och prata med henne! Utan barn i närheten alltså.
När det började bli lite kyligare ute tyckte hon att det var dags för lite alkohol, så hon gav mig min ena Smirnoff och blandade en vodkagrogg åt sig själv, så gick vi ut till framsidan och snackade med grannen. Hon som bor här bredvid har inte bott här särskilt länge, och de ska snart flytta igen. Vet ärligt talat inte hur många som bor i det huset, hon, Kelly, har sin man och son där iallafall, och sina tre brorssöner, Greg, Peter och DaBoy (ja, han heter verkligen så, haha). Jag vet inte vad klockan var när jag trillade i säng, Ruth hade lurat i mig 4 av mina flaskor så jag var lite virrig. Tusan vad lättpåverkad man är på gamla dar.. :p Var otroligt trevligt hela kvällen, i vilket fall.

Lördagen började segt, men jag tvingade mig själv att öppna ögonen vid 12 och slöade en timme innan jag tog kudden under armen och gick ut till baksidan. Ruth hade varit där ute sedan kl 11, så jag joinade henne. Lyckades hålla mig där ute i tre timmar! Med undantag för lite andningspauser då jag gick in för att njuta av ACn och fylla på vattenflaskan. Jag fick i mig åtminstone 3 LITER vatten, och blev otroligt brun :D För att vara jag alltså :p Men ansiktet vägrar få särskilt mycket färg, blir bara en massa fräknar överallt. Jag vill ha färg i ansiktet ju! Vad är det för idé att ha brun mage och rygg lixom, ingen ser ju det ändå..

Jag hoppade in i duschen för en totalfixning medan Ruth och AY började släpa grillen och allt annat till framsidan av huset. När jag var klar hade de redan börjat grilla, så det var bara att fixa till håret lite snabbt och kleta på mascara innan jag gick ut för att joina gänget. Fick en kall flaska i handen så fort jag steg utanför dörren, och därifrån gick det snabbt neråt, haha. Gav min sista flaska till Jane eftersom hon går på mediciner och inte kan dricka starksprit, och inte gillar öl, så jag fick övergå till att grogga med Ruth. Efter en flaska och en grogg försvann blygheten ur kroppen på mig, så jag följde med Ruth över till Justins hus, där det var fullt ös. Jag har inte träffat honom sen jag var här förra gången, han är bara runt 30 men är 'chef' över kvarteret. 'Block-president' kallar dom det iallafall. De var typ 15 pers där, vissa har jag träffat förut, andra inte, och alla välkomnade mig lite halvt osäkert. Justin lurade AY att köra beer-bong, alltså tratten, men AY fattade inte grejen och lyckades få det mesta av ölen över sig själv, resten ut på gatan. Sedan körde några tjejer emellan, tills de ville att JAG skulle göra det. Hallå, jag som inte ens gillar öl?? Och tratten har ärligt talat aldrig varit min grej, jag må vara stor i truten men oftast spottar jag ut allt över mig själv, haha. Anyhow, efter lite påtryckningar gick jag med på att göra det, eftersom jag skulle få köra med min grogg istället för öl. Sagt och gjort, vi fyllde upp röret med min grogg (lika mycket som en öl, mängdmässigt) och det var bara att köra på. Lyckades bättre än jag trott, spillde inte en droppe! Efter det var jag allas lilla favorit, inte ens karlarna ville ge sig på att försöka det med vodka istället för öl ;) Därefter gick vi (jag blev medsläpad av Ruth och några andra) runt husknuten och jämförde tatueringar. Hahaha.. Sedan kom karlarna och störde, så vi gick tillbaka och joinade dem. Måsta ju även fixa en ny drink, eftersom jag halsat i mig min senaste..

Efter detta blev det bara värre och värre. Efter ytterligare några groggar var jag i ungefär samma tillstånd som Ruth, fick en cigg av Kellys syster Tina och Sean flippade ur. Fick lova att inte röka något mer efter den cigaretten, så kramades vi och allt var okej. Fick för mig att gå över till Kellys garage, där det var typ 20 pers, mestadels killar, men även tjejer i min ålder. Här sviker minnet lite, men jag vet att jag shottade några gånger med en av killarna, och så snackade jag med en snubbe som heter Don, han var även DJ för kvällen då de hade slängt upp ett mixerbord mitt i garaget. Ruth och AY joinade efter ett tag och sedan blev det att shaka ass. Minns att tjejerna applåderade mitt dansande (jag var enda vita tjejen/vita över huvudtaget i garaget) och fick lära mig lite moves av dem, haha. Har även för mig att jag dansade med några av killarna, men det minns jag inte så bra efter all vodka.. Så jag är osäker. Mitt i natten någon gång fick vi för oss att vi skulle dra på krog, så jag svidade snabbt om (så snabbt det går när man trillar i golv varje gång man byter klädesplagg) och så hamnade jag i en bil med 4 svarta killar. Tänk er hängbrallor, blingbling-smycken och tatueringar, så har ni gänget jag var med. Hahahaha. Helt sinnessjukt, men de visste på förhand att Ruth är DEA så de hade nog inte vågat försöka så mycket :p Vi drog till krogen, ena killen låg avdomnad kvar i bilen. Jag blev inte insläppt för att jag 'bara' hade körkortet och inget pass, vem fan släpar med passet på krogen?? Men, de skulle stänga 20 minuter senare i vilket fall, så det gjorde inte mycket. Blev lite bilåkande fram och tillbaka, avslutade i huset hos en av killarna då vi alla var så fulla att vi inte hade kunnat göra så mycket mer. Skulle se på film, drack en halv öl och så slocknade vi på soffan.
När jag vaknade var kl 4 på morgonen, så jag väckte mitt sällskap och bad om att få åka hem, haha. I bilen utanför huset kladdade jag ner mitt nr i hans handflata (haha igen) och så snubblade jag in i huset och i säng.

Igår var det söndag, och jag mådde som jag förtjänade. Fy fan. Vodkaflaskorna var tomma, jag vet att jag (och sällskap) drack halva ena, men Ruth påstår att vi drack slut på hela flaskan så jag antar att det väl var så. Minns det inte själv, så jag får tro på hennes ord :p Lallade på hela dagen, Ruth skulle köpa hem sushi till middag men jag nöjde mig med att laga lite spaghetti med ketchup. Tror inte min mage hade pallat sushi, haha.. Spenderade mestadelen av kvällen i sängen, planerade att somna tidigt men det gick inte pga konstiga tankar. Misstänker att jag fortfarande var full, och inte bara bakis..

Idag är det måndag. Jag fick mina nya skor från Amazon, och är nu stolt ägarinna till ett par äkta Steve Madden-skor :D Hur snygga som helst, jeei! Det räckte dock inte, var en sväng via Ross och investerade i tre par jeans och ett till par pumps, sedan blev det Alderwood Mall för inhandlande av en kjol. Och lite käk på Taco Time, min första chicken burrito på två år, kom inte ihåg att det var SÅÅÅ gott! Svängde in via och bokade tid att fixa håret till onsdag efter jobbet, najs. Ikväll har jag packat ihop två lådor, ena är de två par skor som ska byta till mindre size av gojane (de har reserverat mindre skor färdigt) och den andra proppade jag med de nya jeansen och massa andra nya kläder. Och två par skor. Nu tror (hoppas) jag att resten ska få plats i resväskorna, får se hur det ser ut efter Hawaii, ifall jag behöver skicka en sista låda då.

Imorgon jobbar jag 8.15am-4pm, med RYAN. JEEI. Det är lycka må jag säga. Eller inte.. Suck. Men, ska lugna ner mig med bio efteråt, har jag tänkt iallafall. På onsdag jobbar jag samma skift, men denna gång med Karen och Ingrid (kineserna) så det kommer nog bli roligare. Sedan ska jag fixa håret. På torsdag jobbar jag 10am-3pm, det är även min sista dag på FoF. Fast det låtsas vi inte om! På kvällen är det partey hos en av cheferna, ett slags välkommen-kineser-kalas :) Ska laga Lembötekaka till det tänkte jag.. Sedan blir det Hawaii på fredag morgon. Fast det har jag inte hunnit bli exalterad över än, eftersom jag vet att det innebär slutet på FoF. Så jag har tvingat mig själv att bara tänka på en dag i taget, hur sjukt det än låter att jag inte är överlycklig just nu över Hawaii-resan. Det kommer nog på fredag morgon sen! Så ni behöver inte vara oroliga över att jag tappat känsloförmågan, jag vet bara inte hur jag ska kunna säga hej då till alla underbara på jobbet. Tusan, jag vill fortsätta jobba där! Mah.

Nåja, om man skulle försöka orka ta en snabbdusch nudå, och sedan krypa under täcket. Skulle vara gott med lite glass (Ben&Jerrys Chocolate Chip Cookie Dough), men den åt jag upp igår när jag mådde kasst :/ Ska nog hämta en av mina små smoothies istället, bättre för magen :)

Snart, snart, snart kommer jag hem! (som sagt, jag undviker att tänka på det där emellan) Sedan blir det Rockoffkalas och roadtrip till Övik och massa annat kul :D Någon som för övrigt tänker vara i körskick Rockoffredagen, 24de juli, och kan hämta från Rosa? Har bokat sista, som kommer till Mariehamn 23.00, men med lite tur hinner vi med den tidigare. Just let me know! Kommer ha en hel hög med väskor med.

<3

(Ett sista haha, jag vet fortfarande inte vad killarna jag festade med i lördags natt heter.. Eller alltså, de sa det säkert, men jag minns det inte :p Jag måste låta bli att dricka vodka i fortsättningen.)

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Det är därför du ska ha ett amerikanskt körkort! Då bråkar de inte med en.

2009-07-07 @ 16:00:24
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0