No one ever said it would be this hard

Så, jag har lite att ta igen när det gäller uppdatering. Kommer förmodligen inte att vara alltför ingående, varit på Julias hej då-middag ikväll så jag känner mig lite dämpad. Men, här kommer ett försök iallafall:

Midsommaraftonen spenderades med familjen, jag och Ally fixade ihop tårtan jag påbörjat kvällen innan och sen mumsade vi på den halva kvällen. Hur gott som helst :)

Midsommardagen började med att jag blev upphämtad av Anna och George, sedan bar det av till Annas värdbarns farföräldrar, där hela gänget var. Firade med massa mat (sill, köttbullar, jansons, lax, jordgubbstårta, snaps, öl och vin osv) och sång + dans runt den egna midsommarstången. Lyckades få till en midsommarkrans alldeles själv, UTAN sy/ståltråd eller dylikt, och var mäkta stolt över mig själv :) Stupade i säng efter en sväng på DQ där jag mådade in lite glass i min redan fullproppade mage.

Veckan därefter bestod av jobb, jobb och jobb. Retades med Ryan, fixade på projektet och hängde med Julia. När hennes karl Thomas flög in från Tyskland, umgicks vi alla tre och spenderade en kväll på Red Robin. Yumm! Därefter bråkade jag med min ipod hur länge som helst, nu har jag 19 timmar musik på den. Inte så dåligt! Ruth fick veta att det inte skulle bli något Alaska (vilket jag var förberedd på), så istället hamnade hon på att fara till Portland. Hon tog barnen med sig så de var borta måndag-fredag. Jag och AY gick om varandra precis och jag tror inte jag utytte mer än ett par ord med honom under hela veckan.

Förra helgen jobbade jag både lördag och söndag, så det hände inte alltför mycket spännande. Denna vecka har varit som vanligt, med jobb och sånt. I lördags flög de nya kinesiska tjejerna in, så de började i måndags. Hur trevliga som helst, alla 6, och framförallt bondade jag med en tjej som heter Ingrid. Eller hon heter inte det egentligen, men de pluggar alla engelska hemma i Kina och då får de välja ett 'internationellt' namn som de kan använda då deras riktiga namn inte kan uttalas eller stavas av i princip någon. Utanför Kina dvs. Annars händer inte mycket på jobbfronten. Ryan är en stor pain som vanligt, men häromdagen frågade han när jag skulle bli blond igen och då garvade jag bara. Detta är nånting jag och Donna diskuterade för flera veckor sedan, att jag skulle slinga mitt hår blont, och trots att han låtsas att han varken hör eller bryr sig om något så hade det fastnat, haha. Pucko. Eli har varit sötare än vanligt, Brad bjuder på donuts nästan varje dag (senast idag) och Carina har börjat bli riktigt pratsam. Ed går och klagar över att jag inte 'tänker' stanna kvar efter nästa vecka och Sid bönföll mig idag att stanna kvar, vilket fick mig att börja grina. Då bestämde jag och Donna att från och med nu får INGEN på FoF nämna det faktum att jag bara har nästa vecka kvar där. Förhoppningsvis gör det saken lättare. Men hjärtat känns tungt..

Idag är det då torsdag. Hade office-duty men hann aldrig ens sätta foten på kontoret då det var så mycket folk att jag blev fast vid biljettdisken, trots att Donna och två av kineserna redan var där. När jag kom hade mitt första paket (gojane) kommit, och jag blev överlycklig! Några riktigt snygga toppar (eller ja, de kommer vara snyggare när jag gått ner de kilon jag har gått upp sedan jag slutade träna i april) och två par skor. Skorna var samma storlek jag köpte mina skor i förra gången jag var här, men de var för stora!! Ska skicka tillbaka båda paren och beställa mindre storlek, vem hade kunnat tro att jag kunde klämma i mina fötter i 6or.. Men, skorna var jättesöta, så jag ser fram emot att få dem tillbaka i mindre storlek! Blev även en palett ögonskuggor, har inte haft någon vettig på mååånga år, och denna har typ 20 olika färger och alla är lite glittriga.. Me like! Har även beställt lite annat random grejjs, som borde komma nästa vecka nånting. Ska beställa en ny laddning med kläder från gojane på måndag, är sista chansen att beställa något så det hinner komma innan jag lämnar Lynnwood.

Ikväll var jag då ut till Julias värdmammas hus, de kom nämligen tillbaka igår kväll. Jag blev bjuden på hej då-middag som Julia och Thomas fixat ihop, wienerschnitzel (av kyckling), potatissallad och diverse tillbehör. Till efterrätt blev det sockerkaka med jordgubbar och vispgrädde, som Jean (Julias värdmamma) lagat, var totalt fullproppad efter att vi ätit slut på allting. Vår chef Sandy var också med, och hennes vän James, som hade lagat världens godaste bröd. Vi snackade recept och jag fick tips om en bok med underbara brödrecept, tror jag måste införskaffa den innan jag åker. Lyckades även skämma ut mig där en sväng, när jag insåg att en spindel hängde under bordet rakt ovanför mitt ena ben, jag studsade upp så snabbt att stolen välte bakåt och började grina lite lätt, haha. De andra fick sig ett gott skratt, Thomas räddade mig från spindeln och sedan övergick konversationen till 'black snookadoodles with yellow ears', och denna gång skrattade Julia så hårt att hon nästan välte sin egen stol, hahaha.. Man måste ha varit med för att fatta, men duktigt kul hade vi! Förutom med spindeln då, de som känner mig vet vilken grym spindelfobi jag har, börjar seriöst gråta om jag hittar en spindel krypande på mig, sedan spelar det ingen roll om det är liten babyspindel som knappt syns.. En spindel är en spindel, och dom ska hålla sig borta från mig!!
Klockan var efter 9 innan vi var klara med allt ätande, pratande och skrattande, och efter att vi dukat av bordet och fört in alla grejer var det dags för mig att bege mig hemåt. Blev mera tårar, denna gång från både Julia och mig, men vi bestämde att vi inte säger hej då. Istället sa vi att 'vi ses snart igen', för nu tänker jag tusan planera in att besöka Tyskland inom en rätt snar framtid. Julia och Thomas ska flytta ihop på riktigt nu när de kommer hem till Tyskland igen (de har varit tillsammans 7 år!!) och de sa att jag alltid kommer att få slagga på deras gästsoffa om jag behöver :) Har nog fått vänner för livet i dessa underbara människor. Hade kameran med under kvällen, men det blev inte ett enda foto. Jag är så jävla dålig, men vi hade helt enkelt för trevligt för att man skulle vilja förstöra det genom att hämta kameran.

Nu är klockan halv 12, börjar fundera på att försöka få lite sömn. Jobb imorgon, 10-5 med Donna, sedan har jag HELA helgen ledig!! Är 4th of July på lördag, så jag bad Melody om ledigt på söndag eftersom jag jobbat varje söndag hittills, och detta i princip är sista helgen med familjen i Lynnwood. När jag fick schemat hade hon gett mig ledigt på lördag också, och det är jag såååå tacksam för. Min första (och sista) lediga helg :) Ska se vad jag orkar med, har åtminstone planerat att laga mammas bullar någon av dagarna. Funderar på att köpa ett 6pack Smirnoff Ice imorgon på vägen hem, så jag kan joina in på kalaset på lördag :) Nu när jag har ledig söndag så behöver jag inte bekymra mig över att behöva köra bil, vilket jag har måsta tänka på varje helg hittills. Skulle vara trevligt att få festa till det lite! Nu när jag faktiskt är 21 och inte behöver känna mig ung och olydig :p

Måste för övrigt säga att jag har fått upp ögonen för Ben & Jerry's glass, har seriöst inte ens smakat på någon av deras glassar tidigare.. Mina favoriter så här långt är Banana Split (heaven!!) och Chocolate Fudge Brownie. Yumm. Nu ska jag leta fram mina svarta brallor och t-shirt till imorgon (arbetsklädsel, väldigt najs när det är 30 grader varmt...) och sedan gegga in mig innan jag kryper under täcket. Julia var imponerad över solbrännan jag lyckats få till, och jag blev överlycklig eftersom Ruth fortfarande bara skrattar åt mig och säger att jag är vit som snö, haha. Ska fortsätta jobba på saken i helgen, HELA helgen :D

Natti natt mina små sötingar. Och ni era jävlar som är i Västerås- hoppas att det regnar som satan och att ni får sån överjävlig krappis att ni sover bort hälften av festen!! Ne ja bah skojja. Jag hoppas ni har det svinbra, festa för mig också, jag säger bara en sak: NÄSTA ÅR!!!

<3

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Min Ben & Jerrys-favorit är Boheman Rasberry. Hur kan du ha missat denna fantastiska glass tidigare?!

2009-07-03 @ 17:56:46
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: dea

Låter som du också kommer ha en riktigt bra helg!! :) Glad 4e juli på dig!

Jag kollade på forex vad de skulle kosta och där stod det att det skulle bli 600kr typ, men det spelar ingen roll.. 800 går också bra ^^ behöver du pengarna på en gång om du ska beställa på söndag?

2009-07-04 @ 19:20:10
URL: http://deaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0