Hope it gives you hell

Det har varit två låååånga dagar, med bilkrascher, konserter och glassar.

Om vi börjar med gårdagen, var helt slut på morgonen så jag sov en timme extra och struntade i Social Security kontoret. Väl på jobbet var det dags för min första dag med Lily. Jisses alltså.. Jag vet inte hur jag ska beskriva henne. Hon går sista året på High School och bryr sig inte om någon eller något, allra minst jobbet. Det var ju förstås bra för mig eftersom jag fick ta de allra flesta besökarna, och det syns ju i kassan vem som har sålt mest biljetter. Hon spenderade största delen av dagen med huvudet precis framför dataskärmen med House, popcorn och fötterna uppe på biljettmaskinen. Proffsigt intryck, I can tell you! Framförallt eftersom hon hade en liten högtalare bredvid, och det var återkommande 'msn-ljud' som pep när hon pratade med folk, haha. Tusan att inte någon av cheferna råkade komma förbi.. Nåja, jag skötte mitt åtminstone, och som sagt syns det ju i slutkassan att jag gjorde det mesta jobbet så.

Som sagt jobbar jag 10am-5pm de flesta dagar, och denna vecka har inte varit något undantag. Kl 4 ungefär, kom ett gäng småtjejer inspringandes och skrek att någon körde runt på parkeringen och kvaddade bilar. Plötsligt var det ett jävla pådrag utanför, upprörda människor, poliser, brandkår och ambulans. Lily slutade egentligen 4, men vi måsta gå ut och se vad som pågick. Vilken syn! Mitt på parkeringen står en förvirrad snubbe bredvid en bil som är inbackad i sidan på en annan bil så hårt att den nästan var mosad. Överallt är det glassplitter, och bara några meter ifrån är cirka sju andra bilar totalkvaddade. På båda sidor om själva vägen OCH bakom refuger!! Då har snubben alltså först gasat på, rakt över några refuger och rätt in i ett gäng bilar, sedan lagt i backen, och gasat igen (!!) och därefter kört rätt in ett nytt gäng bilar, varav två var hyrisar. Han vägrade samarbeta med polisen för blåstest, så de fick boja honom och sätta honom bak i polisbilen. I hans egen bil var det ett gäng halvtomma vodkaflaskor.. Fy fan alltså. Det enda jag kunde tänka på då vi sprang ut, var att min bil stod parkerad där poliserna var. Corollan, årsmodell 2009, som jag har till LÅNS under min tid här. Tusan vad nervös jag var! Men, den var oskadd. Däremot fick vi försöka reda upp härvan där ute, Toni (en av cheferna) var ute och tog registernumrena på de skadade bilarna och sedan fick vi tillsammans försöka hjälpa de vars bilar blivit drabbade. Som tur var fanns det inga människor med i olyckan, förutom killen som körde. Nackdelen var att de flesta ägarna var ute på BOEINGturerna, så guiderna fick förklara för alla i bussarna på vägen tillbaka vad som hänt, och sedan fick jag och Toni prata med dem det gällde, när de kom tillbaka. Puh. Var totalt slut när jag kom iväg därifrån.

Svängde in via Bank of America för att öppna bankkonto, fick vänta i 20 minuter bara för att bli tillsagd att jag inte får öppna något eftersom jag inte kan garantera att det är aktiverat i tre månader.. Suck och stön, jag såg sååå fram emot att få ett nytt bankkort så jag kan beställa saker från nätet! Men icket. Är sämst på att ha cash hemma, använder bara upp allting då.. Men det får väl funka iallafall. Hann bara hem och äta två hot dogs innan det var dags att hoppa i bilen igen, denna gång fick Ruth köra eftersom vi skulle och se på en orkester-konsert som Allys skola hade. Hon spelar violin.. Behöver jag säga att det var låååånga 90 minuter vi satt där?? Jisses, som om jag inte var slut redan efter jobbet lixom. Hoho. På vägen hem skulle hon med våld ha glass, så vi svängde via Dairy Queen. Ruth hade glömt plånboken med jag hade min med, så då kunde jag med gott samvete ta en glass jag också :) När vi slutligen kom hem igen, hoppade jag i duschen och avslutade sedan kvällen med lite pop-tarts, cola och tre första avsnitten av Bumbibjörnarna. Efter det sov jag otroligt nog :)

Idag har det återigen varit en lång dag. Orkade inte med tidigare uppstigning idag heller, MÅSTE upp och fixa det imorn. Hade simulatorn idag, ensam förstås, och för en gångs skull var allting igång och funkade perfekt när jag kom ner och lade igång kassan. Jeei! Lyckan varade förstås bara en stund, eftersom vi endast hade skolklasser hela förmiddagen och de har aldrig pengar till simulatorn ändå, så första timmen var laaaam. Så kom det då äntligen lite folk som ville flyga, och efter några byten så gav den upp! Hahaha. Det var bara att stänga ner skiten och ringa techsarna. Det ironiska var att under den första timmen hade Eli varit och sett till mig tre gånger och frågade om allt var som det skulle, och sedan när han går på ledigt så kraschar maskinen. Suck :) Så det blev Vinh som fick komma och fixa eländet. Detta innebär att vi plötsligt var fyra (vanligtvis två) personer uppe vid biljettdisken, jag, Julia, Donna och Ryan. Kaos med andra ord!! Dagen gick ganska bra ändå, Donna och Julia slutade vid tre så då fick jag irritera Ryan istället. Alltså den killen, ojojoj.. Först kallade han mig tråkig, sedan galen. Jag vet inte vilket som är bättre? Nåja. Vid fyra sa Melody att jag kunde gå hem eftersom det ändå var så lite folk, så jag gick ner till Simulatorn för att stänga och räkna kassan. Då säger Vinh att han precis fått maskinen att funka igen! Så det var bara att sätta sig där och se glad ut. Gav upp efter en halvtimme då det ändå inte var någe folk där nere, stängde ner och åkte hem.

Otroligt nog var det fortfarande soligt och fint när jag kom hem (cirka 17.30) så jag satte mig ute i solen med min bok och ipoden. Hade bara kletat lite sunscreen i ansiktet eftersom det var så sent ändå, och jag satt bara där ute en halvtimme tills middagen var klar. Likafan brände jag mig!! Halv sex på eftermiddagen!! Vart t.o.m riktigt hett där en stund, och nu är jag röd på bröstkorgen och lite småbrun på armarna :D Härligt härligt! Måste göras om imorgon efter jobbet igen.. :)
Åt middag med barnen och drog sedan iväg en sväng för att få i mig en glass igen. Mums. Kommer bli en ful ovana det här med glassen :p

Nu ligger jag under täcket och ser på Family Guy. Blir nog lite Bumbibjörnarna efter det och sen sova! MÅSTE som sagt till kontoret imorgon bitti innan jobbet, och sedan har jag lovat att laga Pitabröd med köttfärssås till middag. Ruth är i Idaho till lördag kväll, så det är bara ungarna och AY hemma. Sedan ska jag baaara slöa hela kvällen :D På lördag är jag ju nämligen ledig, wohoo!! Ska bli så najs. De har lovat underbart väder, så AY tyckte att vi ska fara till en park vid en liten sjö och spendera dagen där. Blir bra för ungarna att komma ut lite, och jag kommer att få ordentligt med sol istället för att bara sitta på en stol i trädgården.. Ser verkligen fram emot det. På kvällen ska jag (hör och häpna) fara och få mina naglar fixade!! Har aldrig låtit någon peta på mina naglar förut, men Ruth får sina fixade hela tiden så jag tänkte ge det en chans. Jag jobbar trots allt med människor hela dagarna och det kan ju vara en idé att även ha välvårdade naglar då.. Jag och Julia pratade lite löst om middag på Billy McHales någon kväll, så det kanske blir av det också då :) I vilket fall kommer det nog att bli en bra helg, oberoende om jag jobbar på söndag eller inte.

Jag och Julia har för övrigt fått ett specialuppdrag, som kommer bli en grymt bra erfarenhet att lägga till registret :) Men det berättar jag om en annan dag, när vi har fått det inplanerat!

Så, då var det lite uppdaterat igen. Eller ja, ganska mycket.. :p Förlåt.

I miss you!
<3

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Varför inte behålla kontot om du ändå ska tillbaka i vinter? (eller när det nu blir). Jag har mitt kvar sen 2006. Har hela $7 kvar på det.

Jag vill också ha fina naglar :)

xoxo

2009-05-29 @ 19:48:08
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: dea

Det låter som du har det bra :) Hade hellre varit på en praktik som din, tror det är mer action än på mitt döda hotell. Hrmf ;P

Jisses med bilcrascherna! Det är typiskt amerikanare, sånt man ser på cops typ :P

Ha det bra sålänge! <3

2009-06-01 @ 20:42:53
URL: http://deaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0