I'm stupid, you're smarter, I'm stupid thinking there's a way..

..for this to turn out right..

De senaste dagarna har ingenting riktigt gått min väg. Men, har man något problem så får man lösa det! Och det är exakt vad jag har gjort. Ifall något inte funkar nu iallafall, så ger jag upp. Det är passet jag pratar om. Det har alltså blivit skickat till Övik. Jepp, till ÖVIK. Fast jag skulle ha det till Åland.. Hade jag bara ringt till posten här igår och frågat, hade jag hunnit få det tills idag, men icket. Så jag fick göra det bästa av situationen helt enkelt, spenderade förmiddagen till att prata med postkontoret i Övik, där de skulle fixa så att passet blir skickat ner till Stockholm inatt (urgulliga människor!) fastän min avilapp ligger i postlådan, vilken de inte slipper in i. Sedan fick jag boka om flyget, så jag åker LÖRDAG morgon istället för imorgon bitti, men det funkar ju lika bra. Sved lite att behöva betala en avgift för att boka om, men jag hade inget annat val. Nu har jag även pratat med postkontoret i Stockholm där passet ska hämtas imorn, så de INTE skickar det vidare igen, för då är jag körd. Å andra sidan är jag lika körd ifall det inte kommer ner till Stockholm imorn överhuvudtaget, då vet jag ärligt talat inte vad jag ska göra av alltihop. Så håll tummarna för att det finns där när jag ringer imorgon bitti och checkar!! För nu har jag inte råd att boka om fler grejer.. Puh.

Imorgon ja, planen är att åka med Eckerö kl 13.30, borde vara i Stockholm vid 16.30/17.00 ungefär, och det blir bra för postkontoret stänger kl 18. Men nu vet de ju att jag kommer, så det borde inte vara något problem att komma springande i sista minuten :) Efter det tänkte jag försöka få i mig lite middag i storstaden, innan jag beger mig ut till Arlanda där jag kommer att få spendera natten. Inte så farligt, planet går så tidigt att jag borde få checka in redan 4 eller så.

Detta är alltså PLANEN. Hur det slutar sen, det vete fan. Så mycket krångel som det har varit hittills får jag väl vara glad om jag hinner till Lynnwood innan maj är slut. Det som gör mig mest arg över hela grejen är att det var så onödigt, hade jag ens tänkt tanken att de skulle skicka brevet vidare till Övik istället för till huset (vars adress faktiskt står på kuvertet) så hade jag ringt postkontoret här redan i början av veckan och sagt att jag väntade på ett brev som INTE skulle skickas vidare. Men ja, nu är det bara att hoppas att mitt pass kommer ner med flyget från Ume ikväll, så det finns i Stockholm imorgon.. Längre framåt tänker jag inte fundera just nu, det får bära eller brista helt enkelt.

Utöver detta så har jag hjärnan full av annat skit jag tänker på. Dumma tankar, känslor och annat jox.. Helst av allt vill jag bara koncentrera mig på resan, att få komma tillbaka till Ruth och barnen, och självklart praktiken som börjar på måndag. Men det är svårt, det finns så mycket som försöker trycka bort de tankarna. Samtidigt som jag är så less på att försöka, det slutar bara med att jag känner mig dum, otillräcklig, för att jag inte duger. Hur jag än försöker säga det, blir det fel. Det finns bara en viss mängd smällar ett hjärta orkar ta, och trots att den gränsen passerats för länge sedan, utsätter jag det för samma sak igen. Människan måste vara jävligt dum på det planet, man utsätter sig ofta för saker som skadar mer än hjälper, även om man vet att man inte mår bra av det. Jag är så trött på att det ska göra så förbannats ont, ändå kan jag inte låta bli att längta, önska och vilja. Man måste väl få drömma iallafall? Även om drömmar tar på tillräckligt de med..

Nåja, ikväll kommer andra semifinalen av Eurovisionen, så jag kommer på andra tankar. Såg första häromdagen, och blev besviken över hur dåliga årets bidrag var! De flesta åtminstone. Men, alla länder har väl olika smak om vad som passar, så det är ju inte min sak att säga att det är dåligt. De enda jag gillade var iallafall Finland, Portugal och Island. Finlands för att det påminner lite om E-type, en upbeat låt som går lät att trudelutta med i. Islands är jättefin, kanske inte någon passande låt i tävlingen direkt, men den kommer förmodligen inte 'dö' som de flesta låtar gör efter tävlingen. Min absoluta favorit var Portugal, synd att man inte förstår vad hon sjunger! Det är en sååå söt sång, får mig att tänka på blommor och sommar och så :) Härligt helt enkelt :) Får se vad resten av länderna har att komma med ikväll!

Annars har jag väl inte så mycket att komma med. Dagarna har spenderats åt packning och rännande på stan efter diverse papper, växlat pengar, färgat om och klippt håret osv. Min bror var söt och lånade ut sin extranyckel så jag har kunnat fara och rota i mitt förråd hur mycket jag har velat, lyckades efter mycket trassel få ner de lådor jag ville komma åt, och fick då tag i min gamla plattång som jag köpte i USA (behöver alltså ingen plupp till den), mina flygbiljetter från då jag lämnade landet förra gången och jag hittade efter mycket om och men min lilla necessär med quarters, som kommer vara ovärdeliga ifall jag behöver ringa Ruth om planet är försenat i Philly. Hittade även ett par gamla cd-skivor som kusin brände åt mig förra gången jag skulle till USA, men som jag aldrig fick att fungera i den datorn. Efter lite fixande på nya datorn, fick jag dem att fungera!!! Nu har jag 100 avsnitt av Bumbibjörnarna att roa mig med under lediga stunder :D Det behövs inte mycket för att jag ska bli glad märker jag, haha, så mycket som har krånglat så jag är lättroad.. Men det är bra. Gamla flygbiljetterna kan komma att behövas ifall de klagar över departure-slipen som fortfarande sitter i passet, kan hända att de bråkar om att jag aldrig lämnade landet.. Vilket jag ju gjorde, och nu kan bevisa. Fick även en plupp av mormor och morfar, så de få elektroniska saker jag har med europeiskt uttag kan fungera där. Men andra ord har jag fixat ALLT som behövs inför resan, om det inte vore för passet skulle jag vara på väg redan. Har t.o.m varit och hämtat ut förnyade recept idag, och köpte diverse mediciner för 75 (!!!!) euro! Ska tamigfan klara mig igenom allt nu. Även sånt där antibakteriellt gegg slank ner, så jag slipper oroa mig för svininfluensa, haha.

Tusan vad långt det här blev. Det var inte alls meningen. Nåja, skyll dig själv om du har läst såhär långt :)

Nåja, nu ska jag trakassera styvfarsan medans han lagar middag åt oss, kanske skriver mer ikväll/imorgon om jag kommer på att jag har något annat på hjärtat.. Förutom honom då. Tss. Steg ett: Kunna skämta om det. Mjaha.

<3
Puss.


Kommentarer
Postat av: dea

Jag tyckte om island jag med :) Finland var okej i refrängen.. men lille rapparen såg bara lite lost ut på scenen..

Jadå, jag kan skicka isfolket till dig! Jag ska till övik 29 maj typ så då kan jag göra det :)

trevlig resa! kram

2009-05-14 @ 19:40:00
URL: http://deaaaa.blogg.se/
Postat av: AnnaWK

Vad kostade ombokningen?

xoxo

2009-05-15 @ 12:21:21
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0