When I see you smile

10 November – Idag är det tisdag. Tror jag? Haha. Har dagarna något på vils.. Har varit en mycket bra dag hittills, haft Mini Club hela dagen så det har varit pyssel, lekar och poolbad. Supernajs! Nu har vi snikat till oss lite billigare internet i receptionen en timme, så jag kan uppdatera här. Är tyvärr en engångsföreteelse, ni får nog vänta tills nästa gång.. Bojkottar datorn rätt mycket just nu ;) Ska väl slänga mig på sängen och vila lite när internettiden är slut, sedan börjar vi jobba kl 19.30 igen. Imorgon är jag ledig på dagen, eftersom jag ska skriva tentan. Wohoo. Har åtminstone fått den nu, ska bara se till att jag får den utskriven ikväll.. Annars händer inte mycket annat idag. En bra dag helt enkelt, ännu bättre blev det då vi fått varmvatten i duschen och jag har blivit BRUN!! :D

Kan ju tillägga att vi har cirka 30 grader varmt alla dagar, HETT, I can tell you. Mycket skönt att då stå och spela Beachvolley en timme eller så, haha. Då föredrar jag nästan att spendera de hetaste timmarna nere i Mini Club med lite pyssel och målande. En annan grej jag kan berätta är att vi ju bor på ett hotellrum, mycket najs. Detta innebär att vi även intar alla måltider på hotellet, och av någon anledning behöver vårt gäng inte äta i personalutrymmen, vi sitter i riktiga restaurangen och käkar med gästerna. Så kan jag ju påminna er om att det är buffé i restaurangen, och eftersom det är ett 4stjärnigt hotell så är det INTE dåligt ;) Vi käkar frukost om vi har Thomson-öppning vilket ska göras redan kl 10, annars äter vi ’endast’ lunch och middag där. Cola intas flitigt vid måltiderna och jag äter väl ungefär en halv gurka varje måltid eftersom det dels är bra för vätskan då vi är i solen så mycket, och dels för att jag helt enkelt inte vill ha andra grönsaker. Äter ju åtminstone något nyttigt ;)

Gänget vi jobbar med är helt okej. De pratar förstås mest spanska och italienska så man hänger med så gott det går, de viktigaste bitarna tar de på engelska. De försöker åtminstone, iallafall emellanåt. Vår chef, Dave, kommer från Belgien, andre chef Pablo från Italien och hans tjej Renata från Slovakien. Internationellt så det skriker om det! Sedan har vi Akos från Ungern, som snart lämnar oss. Snyft. Han är den bästa av dem allihop :) Häromdagen fick vi även träffa Carlotta som varit på semester, var hon kommer ifrån är lite oklart.. Tror hon är mer spanjorska än italienare iallafall. Utöver det är det säsongsarbetare: Gloria från Italien som jobbat här två år (med några uppehåll), och Martina och Filippo, även de från Italien men de har säsongat europa världen runt typ. Och ifall ingen visste det, Italienare är JÄVLIGT högljudda och nojsiga när de väl kommer igång med en ordentlig diskussion sinsemellan. Vissa kvällar är man bara grymt nöjd över att få gå till vårt eget rum, där det är TYST. Så, ja det här är de la animación på Princess Hotels Maspalomas och Tabaiba. Har som sagt fått en jäkligt dålig start med receptionisterna, på flera sätt, så de struntar vi helt enkelt i om vi inte måste tala med dem. Som igår morse då vi inte hade haft varmvatten i duschen på ett dygn.. Kuuuul. Bartendrarna är duktigt roliga, dels de i vår ’egen’ restaurang men även de i de andra. Mycket trevliga :) Resten har vi väl inte hunnit ha så mycket kontakt med än.

Ja. Detta är nuläget. Jobbar som sagt mycket utomhus på dagarna, vilket innebär att jag ständigt är kladdig med sunscreen och därmed utsätter min stackars kropp för duschvatten flera gånger om dagen. Det går lixom inte att jobba i 30 grader annars.. På kvällarna börjar det blir kallare, börjar bli ’vinter’ ;) Dvs det kanske går ner till 20 grader om dagarna så småningom :p Vi bor rätt bra, nära till det viktigaste, har ett supermarket och två restauranger precis bredvid hotellet. Sedan är ju själva Maspalomas ’city’ på gångavstånd. Ska ta oss in till Playa del Inglés i helgen då vi båda är lediga. Försöker självklart få så mycket sol som möjligt då vi jobbar ute, vilket även börjar synas :D Fast fortfarande blir vi utmobbade så gott som alla dagar för att vi är så vita, haha. Hallååååå, om vi också bodde här året om och jobbade såhär något år så skulle vi förmodligen se ut som de, vi också. Men nu har vi bara varit här en vecka.. Satsar på att vara pepparkaka i januari!! Får väl se hur det går :)

<3


Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Skönt att höra att du har det så bra. Jag vill också ha hotellmat!

Själv slavar jag på på högstadiet i 2,5 vecka till.

Puss på dig!

2009-11-11 @ 16:31:43
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0