Will you ever look at me that way again

Jaa, nu kommer uppdatering!! :D

31 Oktober – Vi körde söderut kl 16, lite för sent för Frasses. Glass i Sundsvall, köttbullar i Tönnebro och plockade upp Katarina. Uppsala vid midnatt, några timmars slappande, bussen kl 3.

1 November – Flyg 7.00, Las Palmas cirka 14.30. Förvirring, ingen hjälp, bröt ihop. Otrevliga receptionister snäste åt oss när vi var lost, vilket slutade i tårar för min del. Efter en del virrande hittade vi äntligen två av ’de våra’ dvs Animacións, Martina och Akos. Fick äntligen middag, efter att inte ha ätit något vettigt sedan köttbullarna, dvs 24 timmar sedan. Därefter dråsade vi båda i säng.

2 November – Första arbetsdagen. Mest springa runt och se dum ut, skratta åt fula arbetskläder och dumma receptionister. Förvirringen var återigen total, då hotellet (hotellen) är enormt och man slarvar bort sig otroligt lätt. Vi somnade kl 1 av utmattning.

3 November – Första seriösa arbetsdagen! Så här ser alltså mina dagar ut på ett ungefär:

11.00 – 12.00 – Beachvolley med Pablo och ett gäng karlar på 2m x 100kg. Försökte mest undvika att bli mosad av karlarna som kastade sig fram i sanden som ålar när bollen kom nära.

12.00 – 12.30 – Dart med Gloria och massa tyskar

12.30 – 13.00 – Coctailgame med Pablo och Filippo.

13 – 14 – LUNCH

14.00 – 15.00 – Lekar (Mini Club) med Gloria och några barn

15.00 – 16.00 – Vattenlekar med Gloria och lite fler barn

16 – 19.30 – LEDIGT

19.30 – 21.15 – Upplåsning av Tabaiba och Maspalomas (båda hotellen), Mini Disco

21.30 – 23.00 – Showtime, sköta ljud/ljus

Någon som vill byta? Inte jag ;)Lyckades självklart bränna mig lite i nyllet denna dag. Sedan hade vi även en liten övningssession för en av Animacións egna shower, Cats. Är det någon som kan tänka sig Emma i cats?!?!?! Med tajt kattdräkt och svans.. Hahahahaha!! Har försökt förklara att jag inte direkt kan röra mig särskilt graciöst eller kattlikt, men de lyssnar inte och ska med våld ha med oss båda ändå. Får se om de ångrar sig efter några dansövningar, med tanke på att jag är smidig som ett kylskåp. HUMOR!!

4 November – LEDIG! Packade äntligen upp väskorna som legat sedan vi kom, och hängde även på balkongen i solen med lite godis och min bok. Andrea jobbade denna dag, så kvällen ägnade jag åt att se på film, först blev det Aladdin, sedan Wall-E. När Andrea slutat joinade hon mig och vi såg på Horton Hears a Who. Mycket givande filmer allihop ;) Sedan blev det nassa.

5 November – LEDIGA båda två! Sov läääänge, sedan blev det att traska igenom Maspalomas för att undersöka området vi bor i. Inte särskilt spännande ärligt talat, men vi fick inköpt varsina par flipflops (för jobbet, hehe) och sedan blev det vräkmiddag med oxfilé och bakad potatis. Efterrätten bestod självklart av Banana Split ;) Sedan blev det hem och nassa inför en ny arbetsdag.

6-8 November – Jobb hela helgen. Fredagen var Andrea ledig så då fick jag hänga i Mini Club med Filippo. Var typ tre barn, ett ville bara ha ansiktsmålning så det fick Filippo sköta, de andra två såg på A Bug’s Life på den enorma tv:n som finns i lekrummet. Lördagen och söndagen var som alla andra dagar, inget nytt, förutom att vi på söndagen hamnade på att byta rum pga av något misstag som gjorts i receptionen. Plötsligt gillar jag dem ännu sämre, wonder why.. Fick byta två gånger eftersom de bara gjorde fel, till slut fick vi ett nytt rum och efter att ha packat upp lite var det dags att duscha för att hinna till restaurangen för middag. Det var våra lediga timmar den kvällen.. Just det, på söndagen hade vi även vårt första Mini Disco. Vilket gick på skit. Det är allt ni behöver veta, haha. Bättre lycka nästa gång.. :p Nytt försök på torsdag!

9 November – Jobbade först två timmar i Mini Club, därefter skulle vi spela spel utomhus med barnen men eftersom det är bytesdag (dvs folk åker hem och kommer) så hade vi inga barn. Fick plocka ihop en julgran istället, haha. Sedan en timmes utelek med en av ungarna som hellre lekte ensam med oss än sina föräldrar ;) Då vi gick på ledigt kollade vi först mailen eftersom jag väntar på att få min hemtenta (omtenta i ekonomin) men det hade jag icket, så då gick vi till närmaste supermarket och inhandlade massa godis, kakor och pepsi (eftersom de inte har cola, MORR) innan vi gick tillbaka till rummet och florrade lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0