You're all I want, you're all I need

17 November – 2½ vecka avklarat. Just nu är jag så otroligt frustrerad av många olika anledningar, så tyvärr kommer detta inlägg vara kantat av en hel del gnäll. Men först ska jag försöka uppdatera er lite allmänt!

 

Efter senaste inlägg har dagarna sett likadana ut som vanligt, i princip. På torsdagskvällen hade vi Mini Disco igen, efter att Dave (chefen) tagit fram några nya ’regler’ pga fiaskot förra gången. Inte regler för oss, utan för resten av gänget som mer stjälper än hjälper när de stör genom att komma och dansa FEL danser när vi försöker få med ungarna. Gick faktiskt riktigt bra, jag är nöjd över vår prestation. Det kan fortfarande bli mycket bättre, men det var inte en dålig start!

På fredagskvällen fick vi äntligen se Cats, showen som Animacióngänget gör. Fattar INTE hur det ska gå om jag är med på scenen. HAHAHAHAHAHA. Men det var riktigt najs, får väl se om de i slutändan faktiskt vill ha med oss trots allt, vi övar några kvällar i veckan så ett par danssteg kan jag iallafall nu.. Men det är inte mycket. Renata klagar: ’Emma, you have too much hip-hop, need more soft moves’ Men hallå, vad har jag sagt då.. Hiphop/Street är mer min dansstil, inte Cats. Jag kan inte leka katt, jag är mer elefant. Men ja, vi får väl se hur det slutar.....

Helgen gick alltför fort, vi var båda lediga på lördagen så då drog vi in till Playa del Inglés. Vi åt på en restaurang vid Plaza och blev erbjuden jobb på några olika ställen, haha. Folk vill tydligen väldigt gärna ha svensk personal i den staden.. Vi tänkte ta en drink efter middagen nere vid barerna i Plaza, men namnen ’Hippodrome – Nordiska Klubben’, ’SNUSklubben’ och ’Den Glade Viking’ avskräckte oss. Plus att de flesta i närheten pratade antingen svenska eller finska, tröttsamt så det heter duga.. Det blev en cocktail på en bar inne i Kasbahs shopping center istället. Där hörde vi åtminstone inte så mycket svenska.. Blev en rätt tidig kväll, var väl tillbaka på hotellet vid 23 eftersom Andrea skulle jobba hela söndagen och ingen av oss riktigt hade någon ork. På söndagen var jag sedan ledig på dagen, eftersom jag haft halva onsdagen, och sedan hade vi Mini Disco igen. Helt okej även denna gång.

Idag är (har det varit) tisdag. Imorgon är det 7 veckor kvar här på GC, tycker tiden har gått riktigt fort, trots att det inte är guld och gröna skogar varje timme, varje dag. Men själva jobbet är ju roligt (det mesta iallafall) så det går ju bra. Igår var det Mini Club hela dagen, idag började jag med Mini Club (tills Martina kom och tog över alltihop från mig och Andrea) så efter lunchen var jag glad att göra annat. Hade regnat fram tills dess, men när vi käkat så kom solen fram, skönt! Först var det en timme Arco, alltså pilbågsskytte. Min allra första gång jag hållit i något liknande, men med hjälp från Italienaren Fabio och Tysken Peter (hotellgäster) så lyckades jag faktiskt träffa tavlan, flera gånger!! Några höga poäng blev det inte, haha, men roligt var det :) Därefter spelade vi Boule en timme, var i par med en britt, Billy, och vi sög något fruktansvärt.. Men jag var förlåten eftersom även det var första gången jag prövade på det ;)

Klockan är typ 1 på natten nu, vi har väl varit i hotellrummet cirka två timmar, inte riktigt men nästan. Har spenderat senaste timmen med att gnälla av oss, GAH vad arg jag blir emellanåt. Men nu känns det lite bättre, och jag har tagit en värktablett i brusform, så KANSKE jag får sova inatt iallafall. Så, nu kommer det gnäll, så den som inte orkar med det kan sluta läsa.

1.       Mina visdomständer på vänstra sidan bestämde sig för att plötsligt börja växa någe grymt mycket i fredags, vilket = PAIN! På utsidan är jag inte särskilt svullen, men tandköttet inne i munnen är så svullet och ömt att jag inte kan bita ihop. Detta medför att jag har börjat ’vrida’ käken litegrann för att kunna leva någorlunda normalt, le osv, och det kommer bli något svårt att ändra tillbaka det sen när (OM) jag blir av med värken.

 

2.       Tack vare värken i truten kan jag inte äta. NEJ, JAG KAN INTE!! Helgen var fruktansvärd.. Fy fan. Idag kan jag åtminstone få i mig lite potatis och fisk, genom att mosa alltihop till gegg och sedan suga i mig det. Yep, jag leker bebis och äter utan att tugga.. Kul. Frustrerande något fruktansvärt. Delvis för att jag konstant går omkring och är hungrig, och delvis för att jag som känt är ÄLSKAR mat, och blir hysterisk nu när jag helt enkelt inte KAN äta vad jag vill.

 

3.       Eftersom jag inte kan äta som folk, och rör mig hela dagarna, har jag tappat en del i vikt redan. Som jag nämnt tidigare måste jag numera ha bälte i mina byxor jag har kvällstid, och ända är de för lösa. Har räknat ut att jag helt klart tappat några cent i midjan, men även resten av kroppen har tappat en del kg. Visst, detta är väl säkert bra, men jag gillar det faktiskt inte. Okej att jag blir lite smalare och mer fit tack vara allt skuttande och fysiska aktiviteter, men nu svälter jag ju halvt min kropp och det trivs jag inte riktigt med.

 

4.       Martina. Det är allt jag kan säga, fick veta igår att hon är 20 bast så nu förstår vi litegrann varför hon är som hon är. Hon tror hon är chef, och bossar över oss fast hon själv inte vet vad hon gör. Sedan stör hon våra Mini Discon genom att hoppa in och börja dansa FEL så ungarna blir förvirrade, vi blir förvirrade och allt blir skit. Och så tar hon över våra grejer i Mini Cluben på förmiddagarna.. MORR.

 

5.       Jag saknar A&R, min lilla ’familj’. Tack och lov så kommer de snaaaart hit ner och spenderar en vecka i Maspalomas, så då blir det kramkalas!! <3

 

6.       Pga allt som står här ovanför, får jag inte sova på nätterna. Mest av värken, hittills har jag sovit i snitt 3timmar/natt sedan i fredags.. Då är det trevligt att jobba kl 11 – 23 alla dagar med några timmars paus för vila och matintag. YEY.


Kommentarer
Postat av: AÖ

Jag saknar dig också baby! I savannas rum står nu två nya möbler som savanna kan packa in alla sina leksaker i såatt när du kommer så är det inte fullt med grejjer överallt. XD



Ta hand om dig och Grattis än en gång! :D

2009-11-20 @ 00:13:15
URL: http://destrozar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0