But I can't turn back time, and I can't make you mine

It's impossible.

Jag är så mätt att jag nästan kreverar. Har ju kämpat hela veckan med att äta ur frysen, och oj så jobbigt det är! Eller ja, fram tills nu iallafall :) Dagens middag bestod nämligen av stekta kotletter, pommes och beasås, kan inte säga att jag klagar på det ärligt talat. Nackdelen är att jag nu är proppmätt. Så mätt att jag helst sitter på min feta röv i min sköna fåtölj och glor på tv, när jag egentligen borde städa spisen, röja i badrummet och packa klart.. Suck. Har iallafall fått nånting gjort, har diskat och håller på tvättar det sista. Har även bäddat rent i sängen så det ska vara rent när jag kommer hem igen. Ålandsväskan är så gott som klar också. Så det är bara lite grejer som är kvar att göra, och känner jag mig själv rätt blir det imorgon, har redan ställt larmet på 9.30 så jag ska komma upp 'tidigt'. Haha.

Kvar att göra:

Packa klart - resväskan och ryggsäcken
Få undan den rena tvätten
Röja i badrummet
Städa spisen och diska det sista
Dammsuga
Stryka nederkanten på nya byxorna så jag kan tråckla upp benen för hand


Äsch. Allt det där hinner jag imorgon. Vi satsar på att lämna Övik vid 15-16tiden imorgon, så vi hinner ner till Tönnebro innan Frasses stänger kl 20. För jag SKA ha en laxburgare innan vi åker! Blir först ett litet stopp i Sundsvall, så jag inte blir alltför vägblind av att köra.. Efter Tönnebro bär det av raka vägen ner till Uppsala, där vi ska lämna pärlan hos Katarina eftersom saker sällan vill fungera som jag vill. Vi stannar väl där kanske någon timme, innan det är byte till buss och Arlanda som gäller. På söndag morgon kl 7 startar vårt flyg mot Gran Canaria, med ett stopp i Barcelona. Så ser planen ut, men som vi alla vet (mer nu än någonsin) så funkar saker sällan som det är tänkt, så vi får väl se hur det går i slutändan. Men till Maspalomas ska vi!

Efter att först ha påpekat hur jävla mätt jag är efter middagen, vräker jag nu i mig godis. Wohoo. Ibland undrar jag om min mage någonsin blir full, eller om all mat jag äter går ut som fett i kroppen direkt.. Oh well. Får väl öppna en liten flaska julmust till godiset då, när jag ändå är på det humöret!

Annars då.. Det var jobbigt att säga hej då till klassen i onsdags. Som vanligt. De är så fina, jag vet att jag nojsar om det, men om man inte går i min klass så har man ingen aning om hur bra de är. Och de bryr sig så mycket, jag har fått massa kramar i veckan och det har hållit mig uppe. Vi kom in på det faktum att vi tar examen i vår, men då måsta vi lägga ner diskussionen för ingen vill prata om det.. USCH. Utöver skolan har dagarna gått åt till att äta ur frysen, skriva listor, packa (emmastyle, dvs slänga det som ska med på golvet) och inhandla det sista som behövs inför resan. Eller ja, inför praktiken kanske man ska säga. Själva resandet är ju inte såå jobbigt. Man är ju ändå liiite van ;) Jeje.

Nu börjar mitt godis ta slut och jag har inte orkat gå till kylen efter julmust än. Men jag ska. Fast om en kvart ska jag gå och hämta in tvätten, så det får nog vänta tills dess.. Mja. Har en känsla av att det blir packning hela natten sen. Ska försöka läsa ut min bok också, den på engelska, för jag har bara två kapitel kvar.. Tänkte köpa en ny pocket på Arlanda imorn, eller om det blir på GC. Hade glömt hur skönt det var att läsa timmar i sträck och bara drömma sig bort :) Tror jag ska börja en femte vända på Isfolket i vår :)

Som vanligt blir det osammanhängande babbel. Men vad fan.. Bra mår jag iallafall. Rätt nöjd med tillvaron faktiskt, och hur trist det än blir att lämna lilla Övik och inte träffa mina klassisar på några månader, så ska det bli skönt att komma iväg och göra något annat ett tag. Och nu känner jag inte längre att jag 'flyr' från nånting igen, nu ska det bara bli roligt med praktik! Sen att den råkar vara utomlands är ju bara ett plus :) Jag har inget att fly från, minnen och sånt kommer ändå alltid ikapp en till slut, det har jag lärt mig nu. Så, från och med nu ska jag se mina resor som äventyr istället för att bara vara nöjd över att komma bort. Det ska bli kul, och jag hoppas vi får enormt fint väder så man kanske kan återfå solbrännan jag hade i somras :)

Nu har jag inte så mycket mer att tillägga. Jag saknar mormor och morfar, och det gör ont i hjärtat att jag bara fick träffa dem en gång nu sen jag började skolan igen, och att nästa gång blir i januari. Då SKA jag spendera mer tid med dem. Och min lilla 'familj', A och R. Fast dem träffar jag förstås ändå snart, då de kommer ner till Maspalomas och hälsar på oss i vinter ;) Den sista jag verkligen saknar är självklart grisen. Men han får jag också försöka träffa i januari. Längtar ännu lite mer till juni nu, för då kommer jag kunna ha grisen i lägenheten med mig lite emellanåt igen :) Mattes älskling.

Jeje, nu räcker det. Dags att hämta in tvätt och göra nånting vettigt. Som att koka ägg, 'måste' ju äta upp dem också.. :p Fast det får nog bli på mackor inatt eller imorn, för nu har jag ätit upp godiset och tror inte det går ner mer i min stackars mage. Skriver kanske en rad eller två imorn, om jag orkar och hinner innan vi brummar söderut. Annars kommer väl uppdatering från Maspalomas, fick lova Anna Wk att hålla igång bloggen eftersom hon var söt och skickade Jelly Beans åt mig :) Så ja, jag ska försöka skriva när jag orkar och hinner. Det räcker väl :)

Puss på er allihop, saknar mina fina vänner nere på ön och önskar mina klassisar en grymt bra praktikperiod! VI SES I JANUARI!! <3

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Ha nu en bra resa ner till GC och håll oss uppdaterade (vi som inte får glassa runt i värmen).

Puss på dig <3

2009-10-31 @ 14:22:30
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0