If you want something, reach out and take it

Igår kväll såg jag äntligen Into the Wild. Så fantastisk film och jag skrattade och grät och blev så inspirerad att jag grät lite till. Det allra finaste med filmen (regisserad av Sean Penn) är att det är en verklig historia. En kille som var så less på ytligheten i samhället och att allting ska handla om materiella saker, så han drog iväg med en ryggsäck och kläderna på kroppen. Bilen övergav han och pengarna han hade på fickan brände han upp. Hans mål var Alaska, men dit kom han ju inte direkt på en dag, så han fick arbeta/lifta sig dit. Återigen, denna film är baserad på en verklig person, och filmen gjordes i samarbete med killens föräldrar och syster. Helt otroligt, har du inte sett/hört talas om den, googla!! Jag blev intresserad redan för kanske ett halvår sedan, då de pratade om filmen på Oprah, och hade familjen, Sean Penn och Emile Hirsh (han som spelar huvudpersonen) där. Tänk om man bara kunde göra så, helt enkelt bara dra iväg och inte bry sig om något eller något, bara ha ett mål dit man ska ta sig, utan pengar eller särskilt mycket tillhörigheter. Underbart!
Detta betyder inte att jag någonsin kommer att göra just så.. Men en livsdröm jag har är att när jag väl har hittat en fast punkt, har jobbat ett tag och behöver en paus, så ska jag ta ut alla pengar jag har på kontot och packa en väska. Därefter ska jag åka till Arlanda och ta första bästa sista minuten-flyg till något intressant ställe (alltså INTE kanarieöarna, grekland, thailand eller så) mer t.ex. Malaysia eller Australien kanske, och helt enkelt resa runt tills pengarna tar slut och jag måste åka hem igen. Någon som vill följa med? :)

Jag sov knappt inatt, igen, då jag funderade på massor istället. Blev otroligt uppstressad när jag insåg att det bara är två veckor tills vi åker. TVÅ VECKOR! Hur fasen ska man hinna med nånting tills dess? Så, listoman som jag är, började jag göra listor mitt i natten :) En första packlista för vad som ska med till Maspalomas, och en to do-list nu innan vi åker. Så behövde jag ju en lista på vad som ska lämnas i bilen så det finns på Åland när vi kommer hem igen i januari, eftersom det är något annorlunda klimat och temperaturer då mot var det är när vi åker och framförallt gentemot Spanien. Kan ju inte släpa med massa vinterkläder söderut, bara för att jag inte kommer tillbaka hit upp direkt efteråt utan stannar på Åland kanske en vecka. Så då måste jag ju ha varma kläder för det. Phew. Mycket att tänka på alltså.. Jisses. Emellan allt packande och hysteri så måste jag försöka hitta tid till att storstäda lägenheten (eftersom den blir tom nästan 3 månader) och det ska tvättas och frysen ska vara tom tills dess osv osv osv. Jag blir superstressad bara jag tänker på det! Till på det har vi ju fortfarande Starta Eget i skolan så det är grupparbete som ska avslutas med en rapport. Även om det blir praktik när vi kommer till GC så kommer det ju kännas som två månaders semester, haha.. Nåja, allt ska nog hinnas med.

En annan sak jag tänkt mycket på, är om jag skulle lägga bloggen på is. Typ till januari. Jag vet inte, jag har så mycket pladder inom mig som måste ut emellanåt, men för det mesta (på senare tid) känns det bara gnälligt. Och en klagoblogg orkar jag faktiskt inte läsa själv. Det har även ökat med läsare senaste månaden av någon anledning, och det är fascinerande samtidigt som det är skrämmande. Jag undanhåller ju ingenting, det är mina äkta tankar och känslor som hamnar här, så det känns lite läskigt när jag inte längre har någon koll på vem/vilka som verkligen läser det. Samtidigt bryr jag mig inte vad någon tycker, jag skriver vad jag vill, men jag vill ju inte att 'fel' personer ska ha något med mitt liv att göra. Så jag får se. Om folk börjar tillkännage sig så kanske jag ändrar mig, om jag vet vilka som är här inne och snurrar.. Men jag vet inte. Måste fundera på det.

Sov som sagt ytterst lite inatt, somnade väl äntligen på en blöt kudde vid halv 5 imorse, sedan vaknade jag två timmar senare av min egen gråt. Yes. För så ville jag börja min lördag.. Nåja, ensam hemmahelg is the shit, och jag ska fortsätta greja med mina listor och gå igenom lite kläder och sånt. Imorgon ska jag tvätta, så kanske jag får igång lite städning också. Men ingen idé att börja för tidigt då jag ändå måste storstäda ordentligt nästa helg och veckan därpå. Oh well.

Nu ska jag fixa lite middag. Något som alltid får mig på bättre humör är mat (jag ÄLSKAR mat), så jag ska fixa lite klyftpotatis med kotletter och rosépepparsås. Mycket bra. Skulle lagat det igår, men orkade inte.. Så det passar bra idag, så kommer jag igång lite igen. Kanske jag t.o.m lyckas ta mig ut på en liten prommis ikväll sen :) Eller inte :p Jeje. Dags att ta tag i disken, annars blir det ingen middag.

På återhörande. <3

Kommentarer
Postat av: AnnaWK

Nejnej inte lägga bloggen på is, jag vill ju veta hur äckligt bra du har det i Spanien!

xoxo

2009-10-18 @ 11:08:55
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Cina

gumman.. jag vill gärna få fortsätta läsa.. o som föregående gärna veta hur du/ni har det i spanien...

men jag förstår att det blir svårt att hålla koll på vem som läser.. eftersom du behöver få ut detta..

vet inte om jag har tips.. men jag vill inte att du slutar blogga.. för jag tror du behöver få ur dig detta.. och kanske behöver du gå tillbaka sen och läsa detta.. så ja.. tips.. nej jag vet inte...

kram!

2009-10-18 @ 21:42:41
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/
Postat av: Trees

Sådär hade jag också velat göra, åka iväg och inte riktigt veta vart man ska, utan bara ta allt som de kommer i något varmt land långt borta:D Tills pengarna inte räcker mer hihi.

2009-10-25 @ 12:59:19
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0