I thought life was good, but it got so much better!

Så, om det är någon som skulle ha råkat missa FB-uppdateringen så kommer det även här; Jag stannar i Galway. Stannar som i att jag blir här och jobbar på obestämd tid.

Efter påtryckningar från mina fina arbetskollegor tog jag äntligen tar i saken och pratade med min underbara chef. Idag fick jag då klartecken, jag får stanna här, så länge jag känner för. Det innebär att jag åker härifrån den 27 maj, så som det var bestämt från början, men istället för att stanna i Övik eller på den lilla ön så drar jag iväg igen ca mitten på juni. Under den tiden ska jag först hänga med bästaste Turak12 uppe i Övik, sedan flytta ur den lägenheten (vart jag nu ska sätta de möblerna är fortfarande ett mysterium) och 'säga upp' mitt svenska personnummer. Plus göra någon slags adressändring igen, men jag vet inte riktigt vart, haha! Har en lista på saker som skulle göras i vilket fall när jag kom till Övik igen, så det är väl bara att följa den. Slutligen blir det väl lite Ålandshäng antar jag, måste ju försöka hinna träffa folk så mycket som möjligt eftersom jag inte vet när jag kommer tillbaka igen.

Så, såhär ser det ut. Shane (chefen) ville veta ungefär hur länge jag kunde tänka mig att stanna, men eftersom jag faktiskt inte har något att komma tillbaka till (varken i Sverige eller på ön) så bestämde vi att helt enkelt låta det bli på obestämd tid. Över sommaren iallafall, sedan får vi se. Sam (fransmannen) jobbar bara kommande helg till, sedan har han varit här 7 månader och tyckte det räckte, så han åker hem. Cheryl har som jag nämnt tidigare hittills varit här i ca 5 månader, och hon ska jobba på ett annat ställe under sommaren, därav har de pushat mig att försöka få någon av deras arbeten då praktiken är slut. Och så blir det! Om jag sedan anser mig vara 'klar' redan i augusti eller om jag stannar över hösten, det får vi se sen. Kanske är slutarbetad efter sommarstressen så jag är redo att dra ner tempot på Åland ett tag ;) För just nu känner jag mig verkligen inte redo. Inte redo alls! Detta är rätt val, jag känner det i varenda nerv i kroppen. DETTA är vad jag ska göra just nu!! Kanske inte i flera års tid framåt, men JUST NU. Jag är ung, jag har hela livet framför mig och all tid i världen till att göra annat. Så idag tänker jag göra vad JAG vill, vad JAG mår bra av och vad som känns rätt för MIG. Resten skiter jag i. WHOA!

Jag är så glad att jag träffat så många fina människor under de få veckor jag varit här, som är som mig. Människor som förstår mig, människor jag kan relatera till och som gör mig glad. Människor som peppar mig till att fortsätta göra sånt som gör MIG lycklig, och uppmuntrar mig till att sluta tänka på alla andra hela tiden. Jag tänker för mycket, det är vida känt, och oftast är det just det som sätter käppar i hjulen så fort jag VILL göra något. Jag har äntligen insett att jag verkligen KAN göra allt jag vill, och det TÄNKER jag göra! Det får lixom vara nog nu. I'm done. Aldrig mera tänker jag låta andras åsikter och tankar ta över mina egna, för detta är tamigfan MITT LIV och jag tänker leva det som JAG VILL! Har du negativa åsikter om det, kan du lika gärna hålla käften. För denna gång vägrar jag lyssna. Punkt.

För övrigt kan jag tillägga att min mamma och syster <3 kommer ner och hälsar på om en månad, och nu ser jag fram emot det ännu mer då jag vet att jag kommer att bli här sen! Awesome!

Puss.

(Nu blev det här ett lite småilsket inlägg, men jag har insett så mycket om mig själv de senaste veckorna, mycket tack vare att jag har träffat så många som verkligen är som mig. Jag har inte så många såna i mitt liv, vilket kanske är naturligt när man kommer från en ö där majoriteten är nöjda med att stanna kvar och skaffa familjer och dylikt, istället för att någonsin göra något annat. Ibland är det bara så jävla skönt att få prata med folk som verkligen FÖRSTÅR en, och är INTRESSERADE på riktigt av MIG. Folk som inte låtsas bry sig om hur det är, utan som verkligen vill veta. Folk som frågar hur det är/går för att de verkligen undrar, inte för att det är en hälsningsfras.)

Kommentarer
Postat av: AÖ

Den riktiga jag tycker grattis, underbart och gud va det kommer bli bra! helt rätt Emma.



Den egoistiska jag tycket; men vafan emma, inte power big meet i år heller? ;) haha. men det finns alltid kvar!



ta hand om dig! puss

2010-04-15 @ 09:50:35
URL: http://destrozar.blogg.se/
Postat av: AnnaWK

Heja, heja fortsätt så!!

Lots of love,

xx

2010-04-15 @ 10:14:45
URL: http://annawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0