Is it ever too late?

Lördag 3 april
Igår var det lördag. Efter att ha börjat 7.30 tre dagar i rad och kämpat mig igenom det med feber och en cementliknande kropp (gällande tyngden iallafall) så var det otroligt skönt att få sova till 11. Började inte jobba förrän kl 12, så då var frukosten och allt det över. Var nästan pigg när jag klev ur sängen, hade fått sova ordentligt och mådde bättre. Inte helt hundra än, men febern hade iallafall gått ner litegrann. Var ensam med Shane till kl 15, vilket alltid är lika läskigt, vem tycker det är kul att vara ny och förvirrad och ha chefen runt sig hela tiden? Men han är så snäll och har tålamod med mig, så det gick riktigt bra även denna dag. Kanske t.o.m. bättre än tidigare! Kl 15 kom Sam på jobb, numera min favorit-fransman ;) och så jobbade jag med honom till kl 21. Det är verkligen kul att hänga i receptionen med honom, förmodligen för att han bara är liiite äldre än mig och vi har mer gemensamt än jag t.ex. har med chefen. Och ingen har väl någonsin tyckt att det är negativt att bli kallad ’darling’, ’sweetheart’ och ’love’ cirka hundra gånger om dagen ;) Det är ju bara en jargong han har, men det är kul iallafall! Sista timmen av mitt arbetspass fick jag checka in två supersnygga australiensare, hoho, Sam lämnade mig MEDVETET ensam med dem, med ett stort leende på läpparna. Jag sjabblade självklart till det litegrann och när killarna började visa intresse för mig när de frågade var jag kommer ifrån så blev det bara värre, haha. Ni känner mig, ni vet hur jag måste ha sett ut...... Men de var trevliga iallafall, så vi småsnackade en stund och ena killen, Aidan, tyckte definitivt att jag måste till Melbourne ett år och plugga, haha. Han själv hade varit på väg att plugga i Götet (av alla ställen!) och Oslo en gång i tiden, men det hade inte blivit av. När de var incheckade fick jag sluta, så jag fixade lite käk och bestämde med Shauney (en australienska) att ta en liten pubrunda bara jag ätit klart. Så det gjorde vi! Blev riktigt lugnt och fint, vi var till några olika barer och det blev ett par drinkar var. Träffade en hel del gäster från Snoozles ute, vilket som tidigare var hur kul som helst då alla kommer fram och kramas och är glada att se en :D Vi avslutade vår runda vid midnatt, det blev en sväng till Supermac’s där det intogs burgare och för min del kyckling. Tillbaka på Hostlet fastnade vi med nattvakten Derek (som vanligt, haha) och det tog väl ytterligare en timme innan vi rullade till våra rum. Hade inte svårt att somna kan jag lova.. :)

Söndag 4 april

Idag har det då varit söndag igen. Jobbade 9-12, vilket kändes liiite hårt att komma upp till då det kommit två nya tjejer till rummet under natten, som började packa ihop och grejade från kl 6.30 på morgonen.. Både jag och Jane (en amerikanska som bott med mig nu några dagar) var något grumpy och klagiga när vi steg upp, men det var okej då vi åtminstone kunde dela irritationen! Haha. Var åtminstone så gott som feberfri, så själva arbetspasset gick snabbt. Började med att checka ut lite folk och så, sedan fick jag i uppdrag att gå ut och sopa cementgången utanför dörren vilket var hur skönt som helst. Spenderade nog säkert en halvtimme där ute, var underbart att vara i solen och få frisk luft! Även om det var rätt kallt, hade min tjockare jacka och halsduk.. Men det var härligt iallafall! Två större gäng med killar som varit på Snoozles över natten checkade ut och lämnade Hostlet medans jag var där ute, så jag blev självklart avbruten i mitt arbete flera gånger för att snacka lite med dem :) AAAAAH, jag älskar detta jobb!! :D Jag menar, eftersom de stannar och pratar, tackar för allt och berömmer mig, så betyder det ju att jag sköter mig bra och att gästerna gillar mig :) Det är världens pepp kan jag lova! Så otroligt roligt, och jag glömde snabbt att jag var trött och lite smågrinig. Och om jag inte nämnt det förut, så är chefen grym på det där med beröm han också, efter varje arbetsdag så säger han tack för idag, och så ger han en liten wink, alltså blinkar med ena ögat, haha! Det är lite småcharmigt, måste vara något irländskt :) Det är verkligen inte menat som något, det är bara en grej han gör, haha :p Men det är så skönt att få höra när man har gjort något bra, och att han verkligen säger ’thanks, Emma’ efter VARJE arbetspass, så man vet att man har skött sig. Det är sådant som gör att man trivs som medarbetare! För gudarna ska veta att jag har haft många kassa chefer under tidigare jobb.. Och självklart är det ju en big deal att han redan litar så mycket på mig att han låter mig fixa incheckningar och sådant ensam, medans han bara håller sig i närheten så jag kan ropa om jag behöver hjälp. Samtidigt som det ju är lite småläskigt att vara ensam med honom, så är det ju ändå bra lixom. AWESOME!

Så ja, denna dag har varit mycket bra. När jag slutade vid lunchtid så tog jag en liten promenad igenom Galway, det mesta var ju stängt eftersom det är påsk, men det var jätteskönt att bara promenera och jag tog chansen att kika igenom de lite mindre gatorna som går kors och tvärs i stan. När jag kom tillbaka käkade jag en ordentlig lunch bestående av frosties med mjölk och en fruktsallad :) Efter det sov jag tre timmar, haha. Var nog lite trött ännu trots allt, efter att ha varit sjuk. Nu sitter jag på min säng och glor, var ner och käkade middag tidigare med Fabio, han hade varit söderut över helgen så han hade mycket att berätta och nu vill jag verkligen åka ner till Killarney någon gång när jag har ledigt!! Är för övrigt ledig kommande två dagar nu, hade planerat att dra till Connemara imorgon eftersom det inte blev av denna vecka, men nu spöregnar det igen så vi får se. Man får se så mycket fantastiskt fina platser på vägen, så jag skulle inte vilja ha det ’förstört’ genom att sitta på bussen hela resan pga regnet. Men det tar jag imorn! Ska stiga upp i tid för att faktiskt hinna äta frukost har jag tänkt, så då kan jag kolla vädret samtidigt :) Är ju ledig på tisdag också, så i värsta fall får vi hoppas att det är sol igen då! Nu är detta återigen jättelångt, men AnnaWk har ju rätt, det är lite av min grej att skriva superlånga inlägg, mer sällan, istället för korta inlägg oftare ;) Och Teernis, jag lovar att börja slänga upp bilder så fort jag har några! Haha. Såhär långt har jag bara från utflykten till Cliffs of Moher, har inte tagit några foton här i staden än eftersom jag aldrig tänker på att ha med kameran när jag tar mina promenader.. Är det fint imorgon så ska jag fota mycket! Både på utflykten och sedan här i staden :) Jag lovar!

Åh, jag måste ju bara berätta något som VERKLIGEN gjorde min dag idag! Vi har haft två gäster vars bokning var cancelled när de kom, av någon anledning, och de har fått byta rum då vi haft fullt osv osv.. Idag kom tjejen alldeles rosig om kinderna och var jätteglad, och gav oss varsitt påskägg!! :D Ååååh vad glad jag blev! Varje år har jag fått påskägg av familjen/släkten, men i år har det ju inte blivit.. Så nu fick jag ett litet påskägg, och vart så glad att jag nästan blev lite rörd :) OCH, Shane berättade att han ska till Dublin imorn, för ett besök på IKEA, så jag frågade om jag får lägga in en liten beställning.. Så min chef ska köpa O’BOY åt mig om han hittar!! :D Wohoo! Ja. Det har varit några sämre dagar när jag har mått kasst, men plötsligt känns livet alldeles underbart igen, trots att det spöregnar ute :) Det är de små sakerna som gör det!!

Nu ska jag lägga ner detta och återgå till min bok. Ska som sagt försöka komma upp i tid imorn och tjejerna som störde oss imorse har inte kommit tillbaka än så jag misstänker att de kommer sent och stiger upp astidigt igen.. Så det är lika bra att passa på att vila så länge det går! Som tur är åker de imorn. Haha.

Natti, puss! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0