I've found a reason for me, to change who I used to be

Idag är det söndag igen, vilket innebär att jag återigen har låtit bli/inte orkat uppdatera på en vecka.. Oh well. Fick ett känsloanfall idag när jag tog en liten prommis igenom centrum, fasen vad jag älskar att vara här!! Jisses. Nå – här kommer lite om veckan som gått iallafall:

Måndag 29 mars och Tisdag 30 mars
Dessa dagar var jag också ledig, men pga att spöregnet fortsatte blev det ingen Connemara-tur. Kände att det inte var värt att fara bara för sakens skull, då jag faktiskt har två månader på mig att ha en ledig dag då det är soligt och då kan dra iväg på sådana äventyr! Lyckades inte sova riktigt på nätterna heller, trots att jag fick ha rummet för mig själv. Kanske det var det som var problemet.. Saknade Morfar till tusen, så det var lite jobbigt där ett tag. Försökte spendera min vakna tid med att läsa min bok och umgås med gästerna+personalen förstås. Grejade med exarbetet lite också på tisdagen, men det gick bort när jag tog en liten paus för att hälsa på Cheryl i receptionen, där blev jag 3 timmar (!!) och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var otroligt skönt, hon är från Australien och har inte varit hem på ett par år nu, och hennes mormor gick bort för någon månad sedan, så det var fint att kunna prata med någon om just sådana saker också. Vi fick mycket ur systemet, båda två, och den natten lyckades jag sova utan att börja känna alltför mycket saknad.

Onsdag 31 mars
Så började veckans 5dagars pass. Kl 7.30. Det var hysteriskt vid frukosten, alldeles vansinnigt och jag sprang runt som en galning för att hinna fylla på allting, diska upp koppar (diskmaskinen blev snabbt full och tar en timme..) osv osv. Det var bara jag och chefen, så han tog receptionen medans jag fick sköta frukosten. Var så slut när det äntligen var över och vi kunde städa köket i lugn och ro, att tårarna var nära. Och värre hann det bli! Herregud vilket kaos det var någon timme senare, när folk började checka ut, andra ville checka in, tvätten måste fixas, rummen kollas, bagage hit och dit och handdukar och fan och hans mormor.. JEEZ. När Cheryl kom på jobb och frågade hur dagen gått ville jag lägga mig på golvet och ge upp, haha! Helt hysteriskt. Kontrollerade hur mycket juicetetror jag fyllt på och mjölkförpackningar som gått åt under frukosten, 15 JUICETETROR på 2 liter/st!! Och 5 förpackningar med mjölk. Och då var ju det bara drickat.. Hoho. När kl var 15.00, var mitt pass slut. Frågade Shane (chefen) om jag skulle få hoppa i sjön, och hans svar var; ’No, I need you back for work tomorrow’ HAHA! Jag hade gjort en massa missar under dagen, inte vid frukosten men med incheckningar osv, så jag bara väntade på att han skulle säga något om det.. Men icket. Han sa bara Tack för idag, vi ses imorn, typ. Så jag kan alltså inte ha messed up alltför mycket.. :) Var ett varv och handlade, sedan mötte jag upp Britney (hon var tillbaka några dagar) och två andra tjejer, tillsammans gick vi till en pub här bredvid och käkade en ordentlig stek till middag! Därefter stupade jag i säng, hur slut som helst.

Torsdag 1 april
Vaknade återigen till en arbetsmorgon som började 7.30, kände mig alldeles tung i huvudet, kroppen värkte och allting gjorde ont. Släpade mig hursom ner till första våningen för att jobba med Cheryl. Och jobba fick vi! Om onsdagen var hysterisk, så var detta 10 gånger värre, vi sprang om varandra för att hinna få allting påfyllt och fixat vid frukosten, samtidigt som folk skulle checkas ut och boka bussturer osv. När det ÄNTLIGEN var över sa Cheryl att detta var den värsta frukosten hon varit med om under sina 5 månader här. Det säger ju nånting om hur galet det var.. Så länge jag höll mig på fötter och igång så hann jag inte tänka, men så fort jag kunde sätta mig ner runt 12tiden då allt var bortplockat och köket+matsal var städat, då var det INTE bra. Insåg ganska brutalt att jag hade rätt ordentligt med feber, men eftersom vi hade fullt upp ändå så kämpade jag mig igenom de sista tre timmarna så att Cheryl inte skulle behöva ta hand om allt ensam. Svettades som en gris och frös något fruktansvärt om vartannat, men det gick helt okej för jag kunde fixa med tvätten och sånt istället för att sitta i receptionen och ha folk gloendes på mig, haha. När passet var slut kunde jag gå direkt upp till mitt rum och slängde mig i sängen. Där blev jag. Gick bara ner ett varv till köket på kvällen för att hämta en macka och en cola, men det var allt.

Fredag 2 april
Mådde om möjligt ännu sämre är tidigare dag då jag vaknade, masade mig i vilket fall ner till receptionen och möttes av Shane. Han tyckte jag såg så slö ut så han frågade om jag skulle orka hjälpa med frukosten (vi räknade med att det skulle vara lika galet igen) och att jag därefter skulle få gå kl 12 istället för 15. Jag var ju ändå vaken och uppe, så varför inte? Det var myyyycket lugnare denna morgon, så jag kunde ta saker i min egen takt och därmed blev ingenting överdrivet jobbigt. När frukosten och allt var över, fick jag torka av fingeravtryck från glasfönstren (har en heeel hög med glasfönster nere runt loungen) och därefter fick jag sluta. Lallade runt ungefär som tidigare kväll, låg mest på sängen och läste. Och käkade mediciner för att bli frisk. Somnade som en gris rätt hastigt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0