Life is beautiful

Okej, så dagens fail var: Att ha jeans till jobbet. Imorse kändes det berättigat dock, eftersom det nog var mindre än 10 grader ute då jag traskade ner till Snoozles 20 över 7, men resten av dagen fick jag lida för det. Phew. Sedan jag kom hit i fredags har det nämligen varit över 20 grader ute alla dagar och strålande solsken! På nätterna blir det askallt, men vad gör det när det varit soligt hela dagen ;)

Kan ju förstås börja med gårdagen; när jag kom till jobbet sa Shane att det kommit något till mig och att det var i Staffrummet - jag vågade inte tro det men - MIN KUDDE HADE REDAN KOMMIT!! Blev så glad att jag snyftade till lite, haha, speciellt när jag såg att jag hade ett mumin-örngott på den :) TACK älskade mamma, nu är jag hundraprocentigt nöjd!! :D Arbetskvällen gick superbra, börjar äntligen lugna ner sig nu så man har tid att få allting klart innan skiftesbytet till natten, vilket innebär att allting går mycket smidigare. Snackade lite med Michael (killen som bor där på 'heltid') och han och hans polare tyckte att jag var så fin i håret :) Sedan kom nya nattvakten på jobb och sa att jag såg fantastisk ut, hur kan man som inte bli glad då?? Jag fick så mycket komplimanger under hela dagen och kvällen så till slut kände jag mig nästan lite egotrippad eftersom jag själv anser att min nya (eller gamla, beroende på hur man ser det) frisyr är så great :) Var inte hemma förrän närmare midnatt, åt lite 'middag' och sedan stupde jag i säng.

Imorse började jag som sagt 7.30 igen, blä, men jag blev överraskad då jag kom till jobbet. Satte mig ner framför datorn som vanligt, pratade lite med nattvakten och gjorde mig redo för dagen - då får jag en stooor tallrik med plättar framför mig!! Aaaah, jag kan inte minnas att någon gjort plättar till frukost åt mig förut, någonsin :) Mamma, du räknas inte :p Alldeles fantastisk början på dagen, ingenting kan ju förstöra humöret efter det :) Frukosten var lite småbusy men det gick bra, en ny tjej har börjat i städ så jag hjälpte henne så gott jag kunde emellan utcheckningar osv och hon var väldigt tacksam. Resten av arbetspasset gick riktigt snabbt, så när Shane och en av de nya receptionisterna (Orla) kom kl 15 var jag inte riktigt förberedd, hehe. Men jag blev utkastad så det var bara att gå :) Fick även ÄNTLIGEN nya t-shirtsen vi ska ha på jobbet, riktigt fina, förutom att de är ljust babyblåa vilket kanske inte känns idealiskt.. Dels för att man skitar ner sig så lätt under tex frukosten, och dels för att man ibland blir svettig som en gris då man blir fast i tvättrummet några timmar åt gången. Oh well, blir nog bra det med!

Efter jobbet tvingade jag mig själv att ta ett varv på stan, sedan gick jag ner till Tesco och handlade mat. Det var då jag insåg hur jävla opraktiskt det var med jeans, hett som fan! Köpte mat, en stor ugnsform (som jag har flera av hemma...) och bakingredienser!! Nu jäklar är det nämligen dags att komma igång med bakningen igen :) Tror jag ska spendera ett tag i köket på fredag då jag är ledig. Efter att jag släpat upp de astunga kassarna till Snoozles (det ligger ju på hemvägen så jag hade lite grejer kvar där att hämta) bestämde jag att jag aldrig skulle orka släpa allting upp till mig också, eftersom man måste uppför en backe till. Så jag lämnade hälften på jobbet, får ta det imorn :p När jag äntligen kom hem sprang jag på John, den nya killen i huset, och efter en hel del prat fick jag äntligen gå upp till mitt rum, slänga av mig skorna (mina tår är inte vackra efter att ha varit iklämda i ballerinas heeela dagen..) och dra på pyjamasen. Klockan var nästan 19, så då sov jag några timmar.

Nu börjar jag alltså piggna i, när klockan närmar sig midnatt :p Håller på tvättar för fullt, hade en enorm tvätthög jag lämnade innan jag for på semester, och den har ju som inte direkt blivit mindre, så jag måste få ordning på det. Har ju hela natten på mig, börjar inte förrän kl 15 imorn, det är det enda som är bra med morgonpass! Alltså att man sedan har 24 timmar ledigt innan nästa börjar, hehe :p Och eftersom jag har handlat och allt idag kan jag sova till kl 14 imorn och gå raka vägen till jobbet ;) Livet är allt bra!

Så ja, nu har jag fått ihop ett långt inlägg om ingenting, haha. Fasen vad tråkigt det måste vara att läsa.. Å andra sidan är det ingen som tvingar er, JAG vill iallafall komma ihåg vad jag har gjort :) Nå nu ska jag försöka se om jag kan hitta nya True Blood avsnitten någonstans (sidan jag brukar använda har inte uppdaterats på flera avsnitt, morr) och sedan blir det lite popcorn bara Ronan kommer hem med lite cola åt mig ;D Kan ju härmed stolt även meddela att idag har jag inte druckit cola ALLS, hittills iallafall, och igår drack jag bara en halv liten flaska då jag resten av dagen drack vatten. YES. Dags för nya vanor nu, har även introducerat frukost i mina rutiner, för även om jag inte börjar jobba förrän kl15 och äter en timme innan, så räknas det ju som frukost om jag just stigit upp :p Yep. Nu är svamlet slut.

Natti <3

Kommentarer
Postat av: LOVA

du är verkligen bra på att skriva.. hörru!

2010-10-27 @ 01:08:19
URL: http://baconfett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0