Don't let the silence do the talking

I'm baaaack! Blev ett lite välbehövligt uppehåll där en stund med bloggandet, vilket var bra, för nu är jag på bättre humör :) Jag vet inte vad som gjort det, men jag mår helt enkelt lite bättre nu, är gladare och mer mig själv igen. Det är så skönt så ni förstår inte.. Har nog lite att göra med att jag inte jobbat så mycket denna vecka utan bara kunnat ta det lugnt och lalla på som jag velat och sluppit ha ansvar/tänka så jävla mycket.

I torsdags bestämde jag mig äntligen för att ta tag i bakandet, så det blev en mintchokladkaka (typ kladdkaka med after eight) och pepparkaksdeg. Kämpade i några timmar och stökade till rätt bra, men det var riktigt kul och jag hade datorn med mig i köket så julmusik snurrade hela tiden :) Det drog upp humöret ordentligt! Plus att jag pratade med mamma typ en halvtimme och det kändes bra att kunna säga att vi ses om några dagar. Yep.

I fredags jobbade jag kväll, hade en ny kille med mig några timmar men det var så sjukt lugnt och alldeles onödigt att han var där (händer inget finns det inget att lära ut) så jag skickade hem honom till slut. Tänkte baka pepparkakorna på kvällen när jag kom hem då huset ALLTID är tomt på fredagar, men av någon anledning var precis alla hemma, haha, så jag fick glömma det.

Igår var det då lördag, kröp ur sängen vid 11 och lallade en stund, sedan blev det pepparkaksbak! Tog 3 jävla timmar, men det var det värt, för fasen så goda mina pepparkakor är! När jag städat upp efter mig, ätit middag och duschat, var det dags att göra sig i ordning för kvällens happening - JULFESTEN! Vanessa kom över och vi drog ett sista varv med hårsprayen innan vi traskade (slirade) ner till Forster Court Hotel där vi mötte upp resten av gänget. Alla kom faktiskt, förutom nattvakterna (thank god), t.o.m ägarinnan Diane joinade oss! Lite konstig stämning först då hon kom, men efter några drinkar var allt bra. Efter FC drog vi ut till Menlo Park Hotel för den 'riktiga' julfesten, och där flödade alkoholen! Herregud. Diane tog ett glas vin när vi kom dit, så jag bad om samma, när vi druckit ur föreslog hon att vi kunde ta in en flaska istället då vi båda ändå drack samma vin. Så, det slutade med att vi tog oss igenom TVÅ vinflaskor (plus det första glaset och två Smirnoff på FC) och ja. Behöver jag säga mer? Jag blev full med ägarinnan/bossen. Yes. Första regeln när det gäller arbetsjulfester är att INTE bli askalas. Vilket jag blev. Tillsammans med Diane. Hahaha.. Men roligt var det! Vi dansade och lekte lekar (urfåniga saker som vuxna människor inte borde hålla på med...) och det var lite kul att se chefen Shane rocka loss till Lady Gagas Pokerface :p Hade tagit med en liten burk pepparkakor och de försvann fort :) När det närmade sig midnatt drog både Diane och Shane, resten av oss tryckte in oss i en taxi och fortsatte festandet på Central Park. Vid det laget small det till ordentligt för mig så jag drack enbart vatten, vi dansade och dansade tills det stängde. Resten ids jag inte gå in på, haha, ni kan ju tänka er själva vilket skick jag var i då.. Vanessa och Orla totalvägrade låta mig gå hem (tveksamt om jag ens hade tagit mig halvvägs, haha) så vi skickade Vanessa i första taxin och sen delade jag och Orla på en. När jag kom innanför dörren slocknade jag direkt, men jag vaknade i pyjamasen idag så jag måste åtminstone ha varit vid tillräckligt medvetande för att få av mig klänningen.. Ja herregud.

Detta var roligaste julfesten jag har varit med om, så hysteriskt kul! Hade ett fyllesamtal med Diane (BIG NONO no 2) men det var fint, för jag fick sagt vad jag ville och hon sa att de kommer vänta på mitt samtal i vår att jag vill komma tillbaka :) Ah. Jag undrar om jag någonsin kommer ha ett jobb/arbetskamrater som slår detta. Har fått vänner för livet, och att vara så uppskattad känns alldeles fantastiskt! Bara det faktum att vi dansade till R&B allihop, inkluderat Diane och Shane, säger väl sig själv :) Jag har helt enkelt världens bästa jobb, arbetskamrater och chefer. Varför åker jag härifrån....?

Bjuder på denna bild, den enda jag hade i kameran efter igår, haha. Men det fotades friskt så jag ska se till att få resten av bilderna när jag kommer tillbaka efter jul!

Hela gänget (minus Diane som tog fotot); Flavius (Floris man), Anca, Noemi, Orla, Derek, Shane, Flori, Jag och Vanessa. De som jobbar i receptionen med mig är Orla, Derek och Shane. Vanessa jobbar ju inte kvar längre men hon fick komma med ändå :) De andra tjejerna är städerskor.

Ah, livet känns rätt bra just nu alltså. Har packat det mesta, håller på tvättar för fullt och ska just hopp i duschen. Min buss går kl 2 inatt, är alltså 6 timmar kvar.. Kan ta det piano med andra ord :) Tänkte att jag släpar mig ner till Snoozles vid midnatt (det är vägg i vägg med busstationen) och hänger där sista timmarna. Roligare med sällskap där än sitta i huset mitt i natten och vänta då grabbarna sover. Imorgon går mitt flyg till Sthlm, sedan har jag som sagt ett flyg bokat därifrån till ön. Förhoppningsvis blir jag inte fast någonstans på vägen, risken finns ju men det tar jag då ifall det händer. Just nu ser det rätt bra ut iallfall!

Nu har ni fått lite update. Tror jag ska gå ner och ta en pepparkaka (eller 10) för att fortsätta bota min hysteriska baksmälla.. Hoho. Kommer sova gott på bussen inatt!

Vi hörs när jag tagit mig till den lite mindre ön :)
<3

Kommentarer
Postat av: dea

Jag hoppas du kommer hem! det är ju snöstorm typ överallt och inställda flyg. Men jag håller tummarna för dig ! :) kram kram

2010-12-19 @ 22:09:37
URL: http://deaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0